به گزارش هنردستان مدیر رادیو پیام درباره اطلاع‌رسانی این شبکه رادیویی نسبت به حوادث اخیر سیل در کشور، توضیحاتی ارائه کرد.

شهرام ملازاده مدیر رادیو «پیام» با اشاره به رویکرد این شبکه رادیویی از ابتدای وقوع سیلاب تا روزهای اخیر، بیان کرد: با توجه به وقوع سیل و بارندگی‌های اخیر که در بیشتر استان‌های کشور رخ داده و صدمات زیادی را به مردم کشور وارد کرده است، در راستای رسالت و ماموریت جدید رادیو پیام در روز اول فروردین ستاد بحرانی را در شبکه تشکیل دادیم.

وی ادامه داد: در این ستاد ابتدا مدیران شبکه پیام بودند و در ادامه مدیران ارگان‌هایی مثل هلال احمر و مقاماتی از وزارت کشور، وزارت بهداشت، وزارت راه و راهنمایی و رانندگی نیز پیوستند.

ملازاده درباره اقدامات این شبکه تصریح کرد: رادیو پیام پوشش خوبی در کشور دارد و در زمانیکه اینترنت، تلفن و سایر دستگاه‌های ارتباطی مردم در سیلاب قطع شد، مردم اگر به رادیو دسترسی داشتند می‌توانستند اتفاقات را از رادیو جویا شوند و خود ما از وزارت ارتباطات برای حل این مشکلات پیگیری می‌کردیم.

وی اضافه کرد: حتی اولین اطلاعیه‌ها ابتدا به ما داده می‌شد و رادیو پیام با وزارت راه ارتباط زیادی داشت تا راه‌های بسته‌شده را اعلام کند و مسافران نوروزی اطلاعات خود را از رادیو پیام می‌گرفتند.

مدیر شبکه پیام همچنین توضیح داد: یکی از کارهایی که کردیم این بود که با تمام گزارشگران سازمان و مسئولان استانی در ارتباط بودیم تا بتوانیم اخبار را به دست مردم برسانیم.

ملازاده با اشاره به تعامل با مردم گفت: رادیو پیام بیشتر با مسئولان ارتباط داشت چون خبرهای زیادی مطرح و بعد تکذیب می‌شد بنابراین سعی کردیم از طریق ارتباط با منابع اصلی اخبار را به دست مردم برسانیم.

وی درباره اینکه قرار بود باکس خبر فوری به اخبار رادیو پیام اضافه شود نیز گفت: خبر فوری در چند روز آینده به باکس خبری اضافه می‌شود.

وی با اشاره به رویکرد تعاملی شدن این شبکه رادیویی از قبل از نوروز ۹۸ عنوان کرد: ما قبل از سال یک کار تعاملی را با مردم شروع کردیم که براساس آن از عکس‌ها و تصاویر مردم در «رادیونما» استفاده می‌کنیم در حادثه سیلاب نیز عکس‌های زیادی از مردم دریافت کرده و در «رادیونما» که در تلویزیون قابل دریافت بود پخش می‌کردیم.

ملازاده در پایان درباره تغییر رویکرد برنامه‌های نوروزی عنوان کرد: ما در دومین روز فروردین تصمیم گرفتیم و در ۱۰ دقیقه کنداکتور نوروزی را عوض کردیم بنابراین بخش اعظم برنامه‌های شاد ما روی آنتن نرفت چون مردم دچار بحران شده بودند و کنداکتور شبکه را تغییر دادیم و به دنبال تعامل، همراهی و همدلی با مخاطبان در سراسر کشور بودیم.