هنردستان: استقبال مازندرانی‌ها از نمایشگاه نقاشی و مجسمه میثمه پرآور سبب شد تا گالری "مولاییان" بابل این نمایشگاه را تمدید کند.

 

به گزارش هنردستان، در این نمایشگاه در مجموع ۴۳ تابلوی نقاشی در ابعادی متنوع و مجسمه سفالی که همگی در فضای سوررئال تعریف شده‌اند به دید عموم گذاشته شده است.

 

در اولین نگاه به این نمایشگاه، هم از لحاظ چیدمان و هم ارتباط بصری میان تابلوها، بوم‌های نقاشی و مجسمه‌ها با مسئله‌ای همچون جاذبه و یا حتی دافعه میان آثار هنرمند مواجهیم.

دافعه‌ای که سر منشا آن نوعی سردرگمی‌ست که می‌تواند زاییده تضادی هنری باشد و جاذبه‌ای که از تعلیق حواس لامسه و دیداری در فضا متولد می‌شود.

 

اما با اندکی تامل هر دو وجه حسی برای مخاطب لذت‌بخش جلوه می‌کند و این هنگامی‌ست که درمی‌یابیم هنرمند از طریق کشفی هنری در پی شهودی خیالی‌ست.

 

آنچنان که هنرمند در بیان این فضا شرح می دهد: "انحنای سکوت خیالم آنجاست که تردیدها شکل می‌گیرد؛ بماند یا دور شود؟؟ ... بی‌شک برای رسیدن به آنچه باور من است از لابلای سکوتم عبور خواهم کرد."

 

مجسمه‌های سفالی این نمایشگاه که نشان از علاقه و تاثیر آثار مجسمه‌ساز مشهور "هنری مور" را دارد با بداهه‌پردازی و استفاده از ناخودآگاه هنرمند در کار با گل شکل گرفته است. و در آثار نقاشی  بازتاب این فرم‌های لمیده و پیچان را قالبا با منحنی‌های آبی در فضایی زرد رنگ مشاهده می‌کنیم که نشانی از جست و جوی فضای امن آرامش و تا اندازه‌ای معنویت را دارد.

 

اما وقتی در همین گذاره "بازتاب" جست و جوی‌مان را پی می‌گیریم به نقطه عطف و شاید علت موفقیت "انحنای سکوت خیال" نزدیک می‌شویم. بازتابی آینه‌وار از دنیای خیالی هنرمند در نقاشی‌ها و تجسم عینی آن در مجسمه‌های سفالی‌اش.