Back to Top

"مصلحت" حاشیه بزرگ فیلم‌های توقیفی

منتشر شده در چهارشنبه, 26 مهر 1396 11:07 چاپ

به گزارش هنردستان: منوچهر محمدی با اشاره به اینکه فهرست بلندبالای فیلم‌های مشکل‌دار در سینمای ایران حاکی از وجود یک حاشیه به نام "مصلحت" است، گفت: اگر آیین‌نامه فعلی پروانه نمایش کفایت نمی‌کند، ضوابط جدیدی مشخص و به رای عمومی فیلمسازان گذاشته شود.

این تهیه‌کننده سینما با اشاره به صحبت‌های اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی برتلاش برای به حداقل رساندن فیلم‌های مشکلدار و اکران نشده، بیان کرد: قطعا این صحبت‌ها به عنوان آرزو و ایده‌آل یک مدیر ارشد حوزه فرهنگ می‌تواند برای اهالی سینما نوید بخش باشد، از این حیث که سازوکارهای پیش بینی شود تا میزان آثار تولیدی یا فیلم‌هایی که به مشکل برمی‌خورند به حداقل برسند

ادامه مطلب...

هنگامه قاضیانی: سینمای ما زرد شده است

منتشر شده در پنج شنبه, 04 آبان 1396 12:46 چاپ

به گزارش هنردستان: «دهه ۷۰ دوران طلایی سینمای ایران است، تأسف می‌خورم چه اتفاقی برای فیلم‌نامه‌ها و بازیگران قدَر افتاد و یک‌دفعه تعاریف دیگری به سینمای ایران اضافه شد.»

همزمان با اولین سالگرد پخش برنامه «چشم شب روشن»، هنگامه قاضیانی بازیگر سینما مهمان این برنامه شد و با اکبر نبوی، مجری-کارشناس سینمایی به گفتگو پرداخت.

قاضیانی در ابتدا درباره رشته‌های تحصیلی‌اش (کارشناسی جغرافیای انسانی اقتصادی و ارشد فلسفه) و ارتباط آن با بازیگری بحث را آغاز کرد و گفت: همه این‌ها با هم ارتباط دارند.  من دیپلم اقتصاد داشتم. ورود به دانشگاه آزاد آنقدر ساده نبود.

ادامه مطلب...

ایرج طهماسب: من آقای مجری نیستم!

منتشر شده در دوشنبه, 01 آبان 1396 16:27 چاپ

به گزارش هنردستان: «ایرج طهماسب را سال‌هاست به عنوان «آقای مجری» می‌شناسیم.

کسی که با عروسک‌ها حرف می‌زند و برای نسل ما با مجموعه «کلاه قرمزی» به همراه حمید جبلی خاطره ساخته است. حالا این آقای مجری، مجموعه داستان کوتاهی به اسم «سه قصه» منتشر کرده است که به گواه چاپ‌ متعددش با استقبال روبه‌رو شده است. برای بار اول که تماس گرفتیم تا درباره این کتاب با طهماسب صحبت کنیم، شرط گذاشت که اصلا درباره «کلاه قرمزی» صحبت نمی‌کند. شرط معقولی بود و راه را برای هرگونه شیطنت ژورنالیستی می‌بست. کسی که اصلا تن به مصاحبه نمی‌دهد، این بار حاضر شد با چلچراغ درباره قسمتی از ایرج طهماسب مصاحبه کند که هیچ کدام ما تا قبل از انتشار «سه قصه» از آن خبر نداشتیم؛ ایرج طهماسبِ نویسنده. اگر بخواهم روراست باشیم، تا قبل از این که داستان‌هایش را بخوانم فکر می‌کردم، خب این هم یکی از سینمایی‌هاست که می‌خواهد بگوید من بلدم داستان بنویسم اما این پیش‌داوری با خواندن داستان دوم کتاب کاملا از بین رفت. تسلط طهماسب بر کلمه و فرم داستان‌نویسی بی‌شک کم از یک نویسنده کاربلد نداشت. پشت آن مجری صبور و مهربان و گاهی عصبانی که ما در ذهن ساخته‌ایم، نویسنده‌ای هست که تازه می‌خواهد بعد از سال‌ها نوشته‌هایش را به چاپ برساند.

ادامه مطلب...

صفحه8 از8