در نشست خبری جشنواره مقاومت عنوان شد:
برای مدیریت فرهنگی نیاز به قاسم سلیمانی ها داریم/ حق نداریم کسی را از قطار فرهنگی انقلاب پیاه کنیم

هنردوستان: نباید درهای فعالیت‌های فرهنگی انقلاب به روی دیگران بسته شود. باید با نگاه بازتر، گسترده‌تر و کلان تر فضا را به روی همه طیف ها بگشائیم چرا که انقلاب اسلامی متعلق به همه مردم است.

به گزارش هنردستان  به نقل از روابط عمومی نشست خبری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت صبح امروز با حضور محمد خزاعی دبیر جشنواره، محمدحسین نیرومند مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و یزدان عشیری مدیر روابط عمومی این رویداد سینمایی در مرکز فرهنگی اسوه برگزار شد.

در این نشست که با استقبال گسترده اهالی رسانه بویژه نمایندگان رسانه‌های خارجی قرار گرفت یزدان عشیری در آغاز با اشاره به اهمیت این رویداد سینمایی گفت: جشنواره فیلم مقاومت اکنون یک رویدادی شناخته شده و مهم نه تنها برای خانواده سینِما و هنر در ایران که در منطقه و جهان است و افق نگاه و روند فعالیت‌های آن در ادوار پیشین باعث شده تا این جشنواره به نقطه عطفی برای همه سینماگران و فیلمسازان مستقل و ضد سلطه در جهان تبدیل شود.

وی ادامه داد: در کشور جشنواره های متعددی همواره برگزار می‌شود که بعضا به رشد فرهنگ عمومی و برخی به رشد تکنولوژی سینِما و یا توامان کمک می‌کنند. در این میان اما جشنواره فیلم مقاومت متمایز و منحصر بفرد است و این ویژگی به چند دلیل است که مهم‌ترین آن هدفگذاری های این جشنواره بر اساس عمق استراتژیک فرهنگی نظام – گسترش گفتمان انقلاب اسلامی با زبان هنر – تبدیل شدن به نقطه ثقل و مرکزیت جنبش  های سینمایی انقلابی و ضداستکباری و راهبردهای موفق بین‌المللی آن است.

عشیری تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با برنامه‌ریزی ها و سیاستگذاری در دروه پیش رو این امید وجود دارد گه گام های اساسی‌تری برداشته شود.

نیرومند:

سال سینمایی خودمان را با جشنواره فیلم بین المللی مقاومت تنظیم کردیم

محمدحسین نیرومند مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با بیان اینکه این انجمن حدود بیست و دو سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است وهدف آن کمک به تولید فیلم های دفاع مقدس می باشد  افزود:

در 4سال گذشته اتفاق خاصی در انجمن رخ داد وآن این بود که خودش تصمیم گرفت که تولید کننده هم باشد و این کار مهم با آقای جباری مدیر عامل بنیاد روایت شکل گرفتدر این راستا تولیدات خوبی مانند(پنجاه قدم آخر)،(دلتنگی های عاشقانه)،و…. داشتند

وی ادامه داد: اولین هدف بنده تمرکز در تصمیم گیری در حوزه تولید است که خوشبختانه مسئولان امر این پیشنهاد من را قبول کردندکلیه کارهای حرفه ای سینما دراین انجمن صورت می گیرد و شوراها متمرکز خواهند شد،و این یکی دیگر از مهمترین کارهای ما درانجمن است.

وی عنوان کرد: سال سینمایی خودمان را باجشنواره فیلم بین المللی مقاومت تنظیم کردیم که هدف اصلی انجمن رو نمایی از فیلم های خود در این جشنواره خواهد بود

نیرومند افزود: در حوزه تولید دو کار اساسی انجام می دهیم یکی ساخت فیلم دستگیری عبدالمالک ریگی و دوم ساخت فیلم کودتای امریکا در سالهای57 و 59، در سال آینده است و قصد ما رونمایی از این دو فیلم در جشنواره مقاومت سال آینده خواهد بود

نیرومند تصریح کرد: نگارش دو سریال را نیز در دستور کار داریم که یکی از آنها موضوع بسیج داردکه نیمه سال آینده با همکاری صدا و سیما تولید می کنیم و از پنج فیلم سینمایی حمایت خواهیم کرد.

وی افزود:برگزاری جشنواره مقاومت که مهر ماه سال آینده برگزار می شود را نیز در برنامه های خود داریم و محمد خزاعی را به عنوان دبیر این جشنواره انتخاب کردیم و از ایشان به خاطر قبول این مسئولیت تشکر می کنیم.

نیرومند در پایان خاطرنشان کرد: تولید فیلم کوتاه انجمن نیز از دیگر کارهای مهم ماست که امیدواریم بتوانیم همه این کارهای مصوب شده رابه کمک همه دوستانی که اعلام همکاری کردند،به سرانجام خوبی برسانیم

جشنواره مقاومت راهبردی ترین جشنواره انقلاب اسلامی

سپس، محمد خزاعی دبیر جشنواره با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت که قبلا به نام جشنواره فیلم دفاع مقدس معروف بود، یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های سینمایی کشور است گفت: به اعتقاد بسیاری از هنرمندان و صاحب‌نظران؛ ملی‌ترین و رسمی‌ترین جشنواره سینمایی انقلاب اسلامی است. مسیر حرکت جشنواره مقاومت مسیر درست، اصولی و استراتژیک است و  طی روند برگزاری  کارنامه پرباری را رقم زده است.

وی افزود: این جشنواره که در تقویم جشنواره ها “دو سالانه” عنوان شده سابقه‌اي برابر با ۳۲ سال دارد كه در سال هاي آغازين جنگ تحميلي عراق عليه ايران شكل گرفت و در ابتدا به صورت هفته فيلم و درسال هاي بعد به صورت يادواره برگزار شد و در نهايت به«جشنواره»اي سينمايي تبديل شد.

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت خاطرنشان ساخت: اولين دوره جشنواره/1362 در بحبوحه جنگ تحميلي و همزمان با گراميداشت هفته دفاع مقدس، در قالب هفته فيلم در محوطه پارك دانشجو و تئاتر شهر برگزار شد.از جمله فيلم‌هاي به نمايش در آمده در اين دوره مي‌توان به «آواي غريب»، «ما ايستاده‌ايم»، «سقاي تشنه لب»، «ديار عاشقان» و «نينوا» اشاره كرد.

به گفته ویـ جشنواره بین المللی فیلم مقاومت گفتمان سینمای انقلاب اسلامی است. گفتمان امام(ره) و گفتمان رهبری انقلاب است. مسئله مقاومت، بصیرت افزایی، بیداری اسلامی، تقویت اندیشه های ضدصهیونیستی و پاسداشت دستاوردها و آرمان های دفاع مقدس از اولویت های ما است.

خزاعی با اشاره به اینکه این رویداد سینمایی با افق نگاه استراتژیک کلان و راهبردی در عرصه سینما و فرهنگ و هنر به ویژه در حوزه سینمای مقاومت در اندک زمانی گام‌های محکم و اساسی را در جهت گسترش و توسعه فعالیت‌های منطقه‌ای برداشت؛ ادامه داد: به طوری که در چشم‌انداز سینمایی کشورهای اسلامی به جدی ترین و بزرگ‌ترین اتفاق و بهترین بستر و بهانه برای وحدت میان هنرمندان و سینماگران جهان اسلام بویژه فیلمسازان حوزه مقاومت حتی، در مقیاس جهانی با آرمان های ضد نظام سلطه تبدیل شد.

به اعتقاد وی اهتمام به مشترکات فرهنگی، تاریخی، آئینی، آرمانی و اعتقادی با کشورهای مسلمان، فضاسازی برای تقویت مناسبات فرهنگی و سینمایی، گسترش دامنه تعاملات و همکاری‌ها با جشنواره ها و مراکز سینمایی این کشورها و گشایش فضای همکاری متقابل و اتخاذ مواضع مشترک در قبال دسیسه‌ها و فتنه‌های غرب و… به عنوان رویکردهای کلان جشنواره مقاومت در سال‌های اخیربود که باعث شد تا ایران اسلامی به قطب و پایتخت معنوی وفرهنگی فیلمسازان ضد امپریالیسم و ضد صهیونیسم ی بدل شود.

فراخوان این دوره جشنواره/ جشنواره در 24 بخش برگزار می شود

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با اشاره به ساختار اجرایی و فراخوان این دوره جشنواره یادآور شد: انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس به منظور تبیین فرهنگ مقاومت در مقابل تهاجم و نفوذِ فرهنگی، سیاسی، نظامی، اقتصادی و امنیتی دشمنان به ویژه آمریکا، در راستای استکبارستیزی ملل مظلوم جهان و مبارزه با ” تروریسم” و ” صهیونیسم بین­الملل”، چهاردهمین جشنواره بین­المللی فیلم مقاومت را در بخش­های «سینمای ایران» و «سینمای بین­الملل»با حضور فیلمسازان داخلی و خارجی برگزار می‌نماید و ۱۵ اردی‌بهشت سال ۹۵ آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه است.

موضوعات پانزده گانه سینمای ایران

وی به تنوع مضامین و موضوعات در این دوره جشنواره پرداخت و گفت: موضوعات پانزده گانه محورهای این دوره جشنواره را تشکیل می دهند که عبارتند از: نقش انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در احیای هویت ایرانی – اسلامی /تلاش مسلمانان در احیای هویت اسلامی برای مقابله با اسلام هراسی و ایران هراس/   نقش همبستگی و انسجام اسلامی در حمایت از مقاومت و بیداری / اسلامی در منطقه و جهان/ نقش اقتصاد مقاومتی در شکست تحریم­های اقتصادی و سیاسی/ دشمنان انقلاب اسلامی/ تبیین اندیشه های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری/ نقش جانبازان، آزادگان و خانواده شهداء در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس/ افشای نقش آمریکا، صهیونیسم و وهابیت در هتک حرمت مسلمانان و پیامبران/ پرداختن به شهدای ترور و شهدای هسته­ای در راستای افشای چهره حقوق بشر آمریکایی/ نقش بسیج در پیشرفت علمی، فرهنگی و سازندگی کشور/  نقش مردم در مقابله با تروریسم، فتنه، فرقه و گروه های  انحرافی و منافقین/  نقش مردم غزه، لبنان، سوریه، عراق و یمن در مقابله با صهیونیسم و استکبار جهانی و اندیشه‌های تکفیری / نقش هالیوود در ترویج خشونت، تروریسم و فرقه­سازی برای مقابله با ادیان توحیدی/  نقش سبک زندگی ایرانی – اسلامی در مقابله با جنگ نرم و  رسانه­های استکباری/ جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در سالم­سازی جامعه به ویژه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب/ افشای فاجعه منا

بخش مسابقه سینمای ایران  در 10 بخش طراحی شده است

همه فیلم­های سینمایی، سینمایی – ویدیویی، سریال، مستند، کوتاه، پویانمایی و نماهنگ که از سال 1393به بعد تولید شده‌اند و در جشنواره دوره قبل شرکت نداشته­اند می­توانند در این بخش شرکت کنند.

سینمایی :

فیلم­های سینمایی که با موضوعات اعلام شده منطبق باشند، می­توانند در این بخش شرکت کنند. هیئت داوران این بخش، جوایز برگزیدگان خود را به شرح زیر اهداء می­نماید:

*از فیلم‌های سینمایی که به بخش مسابقه راه پیدا کنند و برای اولین بار در جشنواره رونمایی شوند تا مبلغ 2000/000/000 ریال در نمایش عمومی حمایت خواهد شد.

سینمایی – ویدیویی:

فیلم­های سینمایی – ویدیویی با موضوعات جشنواره که زمان آنها حداقل 75 دقیقه باشد می­توانند در این بخش شرکت کنند.

سریال تلویزیونی:

سریال های تلویزیونی با موضوعات جشنواره که از سال 1389 به بعد پخش شده باشند، می­توانند در این بخش شرکت کنند.

کوتاه داستانی :

فیلم­های کوتاه داستانی با موضوعات جشنواره که زمان آنها حداکثر 30 دقیقه باشد، می­توانند در این بخش شرکت کنند.

جایزه ویژه جان‌باختگان منا در جشنواره

مستند :

فیلم­های مستند با موضوع جشنواره که زمان آن تا

– برگزیده اول: تندیس جشنواره و دیپلم افتخار به همراه جایزبرگزیده دوم: دیپلم افتخار به همراه جایزه

– برگزیده سوم: دیپلم افتخار به همراه جایزه .

– جایزه ویژه به بهترین فیلم با موضوع جان‌باختگان منا

پویانمایی:

آثار پویانمایی با موضوع جشنواره می‌توانند دراین بخش شرکت کنند. هیئت داوران این بخش جوایز برگزیدگان را به شرح زیر اهداء خواهد

– برگزیده اول: تندیس جشنواره و دیپلم افتخار به همراه جایزه برگزیده دوم: دیپلم افتخار به همراه جایزه

– برگزیده سوم: دیپلم افتخار به همراه جایزه

نماهنگ:آثار نماهنگ با موضوع جشنواره می‌توانند دراین بخش شرکت کنند. هیئت داوران این بخش جوایز برگزیدگان را به شرح زیر اهداء خواهد کرد:

– برگزیده اول: تندیس جشنواره و دیپلم افتخار به همراه جایزبرگزیده دوم: دیپلم افتخار به همراه جایزه

– برگزیده سوم: دیپلم افتخار به همراه جایزه

بخش مسابقه  قلم طلایی :

در این بخش فیلمنامه‌نویسان کشور در قالب”طرح فیلمنامه سینمایی”,و طرح فیلم کوتاه به رقابت خواهند پرداخت. تهیه طرح های اقتباسی از موقعیت های نمایشی، کتاب هایی که مقام معظم رهبری بر آن ها تقریظ داشته اند.

بخش جلوه­ گاه ­نور:

آثار مستندی که با موضوع مادران یا پدران شهدا ساخته شده باشند، می‌تواند در این بخش شرکت کند. فراخوان این بخش به طورجداگانه منتشر خواهد شد.

این بخش در این دوره اختصاص داده شده به مادران و پدران شهدا. بعد از گذشت ۳۷ سال از انقلاب و دفاع مقدس واقعاً نیاز دیدیم که با اهتمام ویژه ای به نقش تربیتی و آموزشی و عاطفی پدران و مادران شهدا توجه کنیم. موضوعی که می بایست خیلی زودتر انجام می شد.

بی تردید نقش و جایگاهی که این عزیزان در تربیت و پرورش اسطوره های نظام و شهدا داشته‌اند قابل وصف نیست. پیش‌بینی بخشی به این موضوع کمک می‌کند تا شناخت جامعه نسبت به نقش این عزیزان- شبک وشیوه های تربیتی- الگوهای رفتاری و کانون های عاطفی بیشتر و افزون تر شود.

این بخش در دو مقیاس طراحی شده:

– حرفه‌ای

– مردمی

تعریف حرفه‌ای از فیلمسازی برای خانواده‌های شهدا مشخص است و در بخش مردمی هم همه علاقمندان( پیر و جوان- کوچک و بزرگ- روستایی و شهری) با هر گونه امکان ثبت و تصویر( مویابل- دوربین های غیرحرفه ای) می‌توانند با موضوع پدران و مادران شهید فیلم بسازند.

بر این باوریم که خانواده‌های شهیدان بویژه پدران و مادران شهدا هریک گنجینه های غنی و معنوی و ارزشمندی هستند.این بخش در‌واقع بخش فراگیری است برای حفظ و ثبت و ضبط یاد و خاطره خانواده‌های شهدا در کشور

بخش بین الملل در سه بخش با پانزده موضوع پیش بینی شده

بخش بین‌الملل چهاردهمین جشنواره بین­المللی فیلم مقاومت در دو بخش مسابقه بین­الملل و جایزه ویژه عماد مغنیه برگزار می­گردد. کلیه فیلم­های سینمایی و مستند که از ژانویه سال 2014 تولید شده­ و در دوره قبل شرکت نداشته‌اند می­توانند در این بخش شرکت کنند .

موضوعات: مقابله با تبعیض نژادی و خشونت پلیس آمریکا با رنگین پوستان/ مقاومت مردم لبنان، فلسطین، سوریه، عراق و یمن در برابر رژیم اشغالگر قدس و استکبار جهانی/ ارائه تصویری روشنگرانه از جنایات آمریکا و صهیونیسم در جهان/ تلاش مسلمانان برای احیای هویت اسلامی و مقابله با اسلام هراسی و ایران هراسی/ معرفی شهدای مقاومت و شخصیت های آزادیخواه جهان/ نقش وحدت اسلامی در شکست توطئه ای سلطه گران جهان/ مبارزه اهل سنت، مسیحیان با جنایات داعش و بوکو حرام و دیگر گروه های تکفیری/ نقش خاندان آل سعود در تفرقه افکنی، حمایت تروریسم و کشتار مردم بی گناه یمن/ نقش رسانه های نظام سلطه و هالیوود در پیشبرد اهداف استکبار/ نقش امپریالیسم در برافروختن جنگ و خشونت در جهان/ مقابله با تحمیل سبک زندگی غربی/ نقش آمریکا و صهیونیسم در افشای امنیت فردی و جمعی، تجارت جاسوسی و قتل های سیاسی/ جهانی بدون سلاح های کشتار جمعی، تروریسم، وهابیت، جنگ و تهاجم/ ارائه تصویر زنان مسلمان در دیگر کشورهای جهان/ افشای فاجعه منا

جایزه ویژه عماد مغنیه:

در این بخش به بهترین فیلم با موضوع “شهدای مدافعین حرم” تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه (نقدی) اهداء می­شود.

توجه ویژه به شهدای مدافع حرم

موضوع شهدای مدافع حرم برای اولین بار در ساختار جشنواره طراحی و اضافه شده است.

این شهدا شامل شهدای ایران- افغانستان- پاکستان- هند- لبنان- عراق و سوریه می شود.

این تهیه کننده سینِما عنوان کرد: متأسفانه میزان تولیدات کیفی در حوزه استراتژیک در سال‌های اخیر به شدت کاهش پیدا کرده است.این نوع سینِما مغفول واقع شده است. این مقوله با مشکلات اقتصادی عمومی کشور بی ارتباط نیست ولی کم کاری برخی از مراکز و نهادها هم مزید بر علت شده است.بخشی از کاستی به این بی وسئولیتی ها و کم کاری ها و اولویت بندی های اشتباه مربوط می شود. تا جایی که شاهد عدم امنیت شغلی و فقدان فرصت های کاری ربای سربازان واقعی و پویای این عرصه هستیم.

وی ادامه داد: ما از نظر فیلم های مستند، کوتاه و یا انیمیشن هیچ گونه مشکلی در سینمای استراتژیک و مقاومت نداریم اما در بحث تولیدات آثار سینمایی حرفه ای همچنان با کمبودها و مشکلات جدی روبرو هستیم چرا که توان تولید ما در این زمینه بالا نیست و بودجه قابل قبولی برای تولید فیلم های سینمایی در این زمینه در نظر گرفته نشده است.البته یادمان باشد  در زمینه تولید آثار ارزشمند و استراتژیک تنها نباید از سازمان سینمایی و یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توقع داشت. برای تولید آثار ارزشی و استراتژیک می بایست تمامی دستگاه های دولتی، سپاه پاسداران، بسیج مستضعفین، حوزه هنری، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، مجلس شورای اسلامی و تمامی دستگاه های مربوطه ورود و حضوری جدی داشته باشند و از این گونه سینمایی حمایت عملی کنند چرا که تنها در صورت حمایت همگانی است که این جشنواره مهم می تواند استمرار داشته باشد و در جریان سازی فرهنگی و سینمایی در منطقه و جهان موفق باشد.

خزاعی با تأکید بر اینکه توجه به تحولات اخیر خاورمیانه و چالش های بزرگ در کل جهان و منطقه را بسیار مهم است.اظهار داشت:  هم اکنون با توجه به اتفاقات جهانی و جریاناتی که با به وجود آمدن گروهک هایی همچون داعش در منطقه به وجود آمده جشنواره های ملی و استراتژیک مانند جشنواره بین المللی فیلم مقاومت می توانند خیلی بیش از گذشته جریان سازی کرده و توجه جهانیان را به مستکبران و دشمنان اسلام جلب نمایند.

وی تصریح کرد:‌ متأسفانه دست سینمای ایران در تمامی دوران ها علیه تلاش های دشمنان اسلام و ایران خالی بوده است و ما به نوعی همیشه از جریانات و تحولات منطقه ای و جهانی در سینمای کشورمان مغفول بوده ایم. این در حالی است که امروزه همه دنیا و کارشناسان رسانه ها معتقدند که سینما می تواند بسیار قدرتمندتر از جریانات نظامی عمل کند. همین مسئله مهم سوأل چالشی و اساسی را پیش می آورد که عدم تمایل حمایت جریانات سیاسی و فرهنگی کشور ما برای ورود در این زمینه چه چیزی است؟

 دبیر جشنواره بین‌المللی مقاومت با بیان اینکه هم اکنون گروه های تکفیری، فرصت طلب و وحشی همچون داعش تا بیخ گوش ما رسیده اند و ما همچنان منتظر هستیم که ببینیم چه اتفاقی در منطقه رخ می‌دهد خاطرنشان ساخت:  این در حالی است که ما می توانیم با انجام امور فرهنگی دست آن ها را برای جهانیان رو کرده و به نوعی به مقابله با آن ها برخیزیم.جشنواره در این دوره از بیشترین تنوع موضوعی برخوردار است. از موضوع اصلی دفاع مقدس و انقلاب گرفته تا رویدادهای منطقه ای – داعش- بیداری اسلامی- جنبش های ضد استکباری- نهضت و عصیان سیاهان در آمریکا- فاجعه منا- مباحث تهاجم فرهنگی و تقابل جریانات سایبری-

وی افزود:‌البته برخلاف حوزه فیلم‌های کوتاه و انیمیشن و حتی سینِما در بخش تله فیلم با چالش ها و ضعف‌های آشکاری مواجه هستیم. احساس می‌شود از این ظرفیت نتوانسته‌ایم برای تبیین مضامین و مفاهیم مطلوب مان بهره برداری نمائیم. در عین حال بیشترین پویایی را در حوزه سینمای مستند داریم که براساس آمار بیشترین رشد را داشته و بالغ بر ۶۰ درصد رشد را شاهدیم و تقریباً می‌توان گفت جریان سینمای مستند از موضوعات استراتژیک عقب نمانده است. در این بخش مراکزی چون: روایت فتح- سازمان اوج- افق- انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس- مرکز مستندسازی حقیقت – سفیر – حوزه هنری از کارنامه قابل ملاحظه ای برخوردارند.

اضافه شدن چند بخش جدید

خزاعی به اضافه شدن بخش‌های جدید در جشنواره چهاردهم پرداخت و گفت: علاوه بر بخش های مختلف قبلی مسابقات سینمایی و بین الملل شامل: فیلم های سینمایی، ویدیویی، کوتاه و مستند و بخش عماد مغنیه چندین بخش جدید نیز در این دوره جشنواره اضافه شده است.

بخش سریال و مجموعه های تلویزیونی به ساختار جشنواره برگشت. با توجه به روند تولید سریال و رشد آمار تولیدات در این قالب،  شورای سیاستگذاری تصمیم گرفت این بخش را اضافه کند.

–  بخش پویانمایی هم که پیش از این در جشنواره هنرهای تجسمی مقاومت تعریف شده بود در بخش‌های جشنواره اضافه شد.

بخش های کلیپ و نماهنگ و قلم طلایی هم در این دوره جشنواره اضافه شده است.

گستردگی این دوره جشنواره مقاومت در استان ها

وی اضافه کرد: گسترده‌ترین دوره جشنواره مقاومت را پیش رو داریم. این گستردگی هم به لحاط ساختاری و هم به لحاظ اجرایی خواهد بود.

جشنواره امسال در ۲۳ قسمت طراحی شده است. در کنارش به لحاظ اجرایی هم در سه مقیاس ملی، منطقه ای و بین‌المللی برگزار می شود. برگزاری جشنواره در استان های متقاضی کشور/ برگزاری در مناطق مرزی و استان های محروم و مرزی

-نمایش فیلم در دانشگاه‌های سراسر کشور/  اکران فیلم در تکایا، حسینیه ها و مساجد/ اکران فیلم در حوزه های علمیه کشور/ نمایش فیلم‌های جشنواره از طریق سازمان بسیج هنرمندان برای تمامی کانون های بسیج هنرمندان در سراسر کشور پیش‌بینی شده و احتمالاً در بیش از ۴۰۰ نقطه کشور به نمایش در بیایند./  نمایش فیلم در شبکه‌های هواپیمایی و قطار/ نمایش فیلم در زندان های کشور/  نمایش فیلم در  مدرسه‌ها با همکاری آموزش و پروش/  همچنین  نمایش فیلم در دفاتر حوزه های هنری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان/ نمایش فیلم در پادگان های آموزشی/ نمایش فیلم در پارک‌ها و بوستان ها/ استان های متقاضی برگزاری همزمانی جشنوارهو … همگی موید گستردگی این رویداد سینمایی است.

پژوهش حلقه مفقوده سینمای مقاومت

وی با اشاره به تأکید و اهتمام جشنواره به پژوهش گفت: در زمینه پژوهش و کارهای علمی سینمای مقاومت مانند بسیاری از حوزه ها نیازمند پروژه های تحقیقاتی و مطالعاتی است. روندی از دوره گذشته آغاز شده و قطعاً برای این دوره گسترده‌تر هم می شود.

انتشار هشت عنوان کتاب

خزاعی از انتشار تعدادی کتاب در این بخش خبر داد و افزود:‌هشت عنوان کتاب که از دوره گذشته استارت آن ها خورده خوشبختانه با سیر مراحل تحقیقی و تکمیلی به مراحل نهایی رسیدند و همزمان با جشنواره عرضه خواهند شد. کتاب تاریخچه جشنواره مقاومت هم آماده بهره برداری خواهد شد. همچنین- سه جلد کتاب با نگاهی به زندگی و تفکرات یکی از فیلمسازان جریان ساز کشور آماده می شود. در کنارش مجموعه مقالات اولین همایش علمی سینمای مقاومت که به کوشش دکتر شهاب اسفندیاری گردآوری شده عرضه می شود.

نقد و تحلیل فیلم‌های ایدئولوژیک غرب

به گفته وی در بخش اسلام هراسی و ایران هراسی فیلم‌های ایدئولوژیک غرب مورد نقد و تحلیل توسط منتقدان و اندیشمندان صاحب نام قرار می گیرند.

گفتمان فرهنگی مقاومت

همچنین در این گفتمان فرهنگی مقاومت هم به منظور تبیین و تحلیل گفتمان فرهنگی مقاومت چهار متفکر  جهانی و دانشمند و تحلیل گر سخنرانی خواهند کرد.

سلسله نشست های تخصصی

دبیر جشنواره مقاومت از سلسله نشست های تخصصی با هدف بهره گیری از تفکرات و اندیشه‌های منتقدان و هنرمندان و استادان و نخبگان در آستانه برگزاری جشنواره مقاومت و از ماه های قبل خبر داد و گفت: بر این باوریم این نشست ها و هم اندیشی ها می‌تواند ضمن آسیب‌شناسی و شناخت چالش های حوزه سینمای مقاومت به دستاوردهای فکری و تجربی خوبی رسید.

 چاپ ویژه نامه‌های موضوعی و تخصصی

به گفته وی چاپ ویژه نامه‌های تخصصی از دیگر برنامه‌های جشنواره است چرا که  سینمای حوزه مقاومت و آسیب شناسی چالش فقدان تولید استراتژیک در حوزه سینمای ایران می طلبد تا با نگاهی تحلیلی و کارشناسانه مورد مداقه و تجزیه و تحلیل قرار گیرد. از این در نظر داریم با کمک منقدین و اهل قلم و نقد و سینما فرصت هایی مناسبی را برای چاپ ویژه نامه‌های موضوعی و تخصصی فراهم آوریم.

خاطره گویی سرداران

این مدیر سینمایی از دیگر بخش‌های جشنواره به خاطره گویی سرداران اشاره کرد و اضافه نمود: در کنار بخش‌های متنوع جشنواره بخشی را برای خاطره گویی سرداران پیش‌بینی کردیم که هم برای مخاطبان عمومی و هم برای هنرمندان و سینماگران می‌تواند برخوردار از جذابیت های ایده‌های متفاوت باشد. بسترسازی برای عرضه و ارائه ملموس فضای دفاع مقدس و لحاظات دراماتیک جنگ قطعاً برای سینماگران و هنرمندان جذابیت های مضاعف به همراه دارد.

وی بزرگداشت ها و نکوداشت ها را هم از بخش‌های این دوره جشنواره خواند و افزود: مانند ادوار پیشین در این دوره هم در بخش بزرگداشت ها؛ بزرگداشت چهار چهره در حوزه های مختلف سینمای مقاومت را مد نظر داریم.

 نکوداشت و یادمان در چهره سینمای مقاومت و دفاع مقدس

تشکیل شورای راهبردی فرهنگی مقاومت

خزاعی گفت: هم‌اکنون سلسله جلسات برای تشکیل شورای راهبردی فرهنگی مقاومت در حال انجام است. در نظر داریم با تشکیل این شورا برای برنامه‌ریزی کلان در حوزه فرهنگ و هنر و سینمای مقاومت با بهره گیری از خرد جمعی نخبگان و صاحب نظران به مکانیسم های مؤثر و جامع‌تر و افق های بهتر دست یابیم.

بدون تردید با توجه به غفلت های صورت گرفته در حوزه تدوین و ترسیم شاخصه های گفتمان هنر و سینمای انقلاب و مقاومت این شورا که متشکل خواهد بود از سرآمدان و پژوهشگران دغدغه مند و صاحب نام می‌توانند راهبردهای درست و اصولی را ارائه دهند.

دعوت از تعدادی از مدیران تلویزیونی و رسانه‌های منطقه

وی افزود:  دعوت از تعدادی از مدیران تلویزیونی و رسانه‌های منطقه از جمله برنامه های ما در این دوره است. به دلیل اهمیت ابعاد بین المللی و با توجه به عمق استراتژیک این حرکت در منطقه و جهان در نظر داریم در این دوره همزمان با برگزاری از تعدادی از مدیران رسانه های جهان دعوت به عمل آوریم تا در ایام برگزاری جشنواره حضور یابند.

خلاء حضور سینِمای  ایران در تحولات منطقه و جهان اسلام/

 در جبهه های فرهنگی هم نیازمند سرداران بزرگ همچون حاج قاسم سلیمانی هستیم

دبیر جشنواره بین‌المللی مقاومت با بیان اینکه تردیدی نیست گه گفتمان انقلاب اسلامی از طریق مناسبات اقتصادی، سیاسی و امنیتی بر منطقه و جهان اسلام سیطره پیدا کرده و اکنون در برخی از کشورهای منطقه گفتمان غالب است تصریح کرد:  همچنان برغم حضور جریان ساز جمهوری اسلامی در این مناطق به وضوح می‌بینیم که خلاء سینِما و سینماگر ایران در این فضا حس می شود.مسئولیت فضای فرهنگی و رسانه ای و سینمایی به عهده سینماگر ایران است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی نقش بسیارمهم و تعیین کننده در این زمینه در منطقه و جهان اسلام دارد. همانطور که ما در سایر عرصه ها اسطوره ها و نمادهای موفق و قوی مقاومت را داریم نیاز است در حوزه فرهنگ و در عرصه سینِما نیز نمادسازی و اسطوره سازی صورت بگیرد.در این حوزه هم به لیدرهای کلیدی نیاز داریم. در جبهه های فرهنگی هم نیازمند سرداران بزرگ همچون حاج قاسم سلیمانی هستیم و متأسفانه به صورت هدفمندانه در این حوزه ورود نشده است.

عضو شورای عالی فرهنگی بسیج با اشاره به اینکه در غرب از یکی دو دهه پیش می‌بینیم با سیاستگذاری دقیق بر اساس شناخت و مطالعات جامع می‌آیند با مشارکت شبکه‌های تلویزیونی و کمپانی های فیلمسازی اقدام به ساخت ده‌ها مجموعه و فیلم می کنند. آثاری مثل( سریال هاملند)خاطر نشان ساخت:‌تاریخچه جریان اسلام هراسی از کی شروع شد؟ کی کلید خورد؟ و چه تعداد فیلم در این زمینه تولید شده است؟از دوهه قبل برای منطقه و جهان اسلام سناریوهای متعددی ساخته اند؟ هالیوود در این زمینه تاکنون صدها فیلم تولید کرده که همگی بر اساس منافع کلان و قدرت افزایی و سیطره فرهنگ غربی و تخریب ماهیت دین اسلام و مخدوش سازی چهره مسلمانان بوده است.

وی اضافه کرد:  سینمای هالیوود اگرچه قبل از ۱۱ سپتامبر نگاهی غرض ورزانه نسبت به جهان اسلام و اسلام داشته است ولی برای همسویی بیشتر با اهداف کلان اقتصادی و نظامی و امنیتی غرب بعد از حوادث ۱۱ سپتامبر این سناریو شکل مهندسی شده‌ای به خودش گرفت و با حرکتی نرم و مستقیم در اوایل حادثه عامل اصلی انجام و برنامه ریزی این عملیات را مسلمانان معرفی می کند. هرچقدر که از زمان انجام حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر فاصله می گیریم نوع طراحی صحنه و متن فیلم نامه ها با وضوح بیشتری مسلمانان را عامل حوادث معرفی می کنند

خزاعی معتقد است تأکید سینمای هالیوود برای پر رنگ نشان دادن مسلمانان براساس نظریات سیاستمداران آمریکا شکل گرفته است تا به این شکل آنان از مسئولیت خود برای پاسخگویی افکار عمومی بکاهند. همچنین  سینمای هالیوود بعنوان وسیله ای برای توجیه حضور آمریکا در منطقه خاورمیانه انتخاب شده است، چرا که حضور گسترده فیلم های آن نقش تبلیغاتی قابل توجهی می تواند برای اغنای افکار عمومی داشته باشد.

تلاش‌های برای نهادینه سازی اسلام هراسی

وی ادامه داد:  سینمای هالیوود در تبلیغی که علیه جهان اسلام داشته، با استفاده از شیوه گزینش گری ضمن برخورد با مسلمانان ساکن در امریکا و اعمال محدودیت تردد آن ها سعی کرده است تا اسلام هراسی را در مردم نهادینه نماید . در مرحله بعد این سینما با استفاده از شیوه تبلیغاتی پافشاری سعی در تحمیل عقب ماندگی جهان اسلام در خود مسلمانان داشته است . مرحله بعدی تبلیغات در جهان اسلام پس از نفوذ در مردم غرب و مسلمانان ساکن در جهان غرب با استفاده از شیوه القای غیر مستقیم سعی در فهم این مسئله دارد که اگر منطقه خاورمیانه در تلاش است در مسیر دموکراسی قرار گیرد باید از حضور نظامی امریکا در منطقه استقبال نماید . و در نهایت بعد از این مسئله با استفاده از شیوه های روانی تبخیر و تشجیع حضور امریکا را در منطقه تثبیت و توجیه نماید .

امپراطوری خبری و رسانه ای و سینمایی غرب برای بایکوت مسلمانان

از دیدگاه وی امپراطوری خبری و رسانه ای و سینمایی غرب در صدد آن است تا به تمام قدرت و ظرفیتشان مسلمانان را منزوی کنند.

وی افزود:  نکته مهم این است که به دلیل قدرت نفوذ اسلام و موج اسلام خواهی در غرب آن‌ها دست به دامن این‌گونه سناریوها شدند. اینکه حضرت آقا با هوشمندی اقدام به ارسال نامه به جوانان اروپایی و آمریکایی می‌کند در جهت خنثی سازی نقشه ها و سناریوهای رسانه‌های غرب و اندیشمندان غرب است.

وی خاطر نشان ساخت: شما همین تازگی وقتی اجتماع عظیم و چند میلیونی مراسم اربعین را نگاه کنید می‌بینید رسانه‌های غربی رندانه و مزورانه از کنار چنین واقعه عظیمی با سکوت خبری عبور می کنند. البته این ناشی از هراس و وحشت آن هاست نسبت به دینی که روز به روز گستره های نفوذ و تأثیرات آن افزایش می‌یابد و تا قلب اروپا و آمریکا را فتح می کند.

ایجاد بانک جامع اطلاعاتی سینماگران حوزه مقاومت دنیا

دبیر جشنواره مقاومت از ایجاد بانک اطلاعاتی جامع سینماگران حوزه مقاومت خبر داد و گفت: جشنواره مقاومت موفق شده بانک اطلاعاتی فیلمسازان مقاومت دنیا را سازمان دهی و ایجاد کند و از طریق شبکه‌های اجتماعی فیلمسازان بین‌المللی را به یکدیگر مرتبط کردیم. خوشبختانه برگزاری جشنواره در قالب هفته‌های فیلم مقاومت در کشورهای مختلف جهان در سه دوره گذشته و ارتباط مستمر با سینماگران دنیا کمک کرده تا بانک جامع اطلاعاتی با پوشش همه فعالان سینمایی و هنری و پژوهشگران این عرصه شکل بگیرد و این روند همچنان ادامه دارد.

ضمن اینکه جشنواره مقاومت همواره در حال رصد و شناسایی استعدادهای جدید و دغدغه مند و عدالتخواه خواهد بود.

 برگزاری هفته‌های فیلم مقاومت در ۴۷ کشور در دوره های گذشته

وی یادآور شد: از نظر لوکیشن برگزاری و ابعاد اجرایی این جشنواره تنها جشنواره سینمایی ایران است که در ۴۷ کشور جهان برگزار شده که قطعاً در معرفی و صدور گفتمان انقلاب اسلامی نقش خوبی داشته است و برای این دوره نیز برنامه‌ریزی ها و رایزنی های گسترده ایی در حال انجام است.این گستردگی هم در بعد بین‌المللی و منطقه ای و هم در بعد داخلی صورت گرفته و در مقیاس داخلی جشنواره فقط در دوره پیشین در بیش از ۲۰۰۰ نقطه کشور عملیاتی شده است.

ارسال بسته های فرهنگی مقاومت برای کشورهای دیگر

وی ادامه داد: برای اولین بار به همت جشنواره مقاومت در دوره گذشته بسته ها و پکیج های فرهنگی و سینمایی از آثار موضوعی سینمای مقاومت برای کشورهای مختلف ارسال شده و مورد بهره برداری و استقبال قرار گرفته است.

 دعوت از فیلمسازان و سینماگران جدید

به گفته وی رویکرد جشنواره همواره دعوت از فیلمسازان و سینماگران جدید برای مشارکت در این حوزه است. حال این همکاری و مشارکت در قالب تولید آثار سینمایی و مستند باشد و یا ارائه آثار پژوهشی. براساس استراتژی و نگره های جدید جشنواره و موضوعات پانرده گانه بخش بین الملل از فیلمسازان و هنرمندان دنیا در این دوره دعوت به عمل خواهد آمد.

 تنها جشنواره استراتژیک و ضد نظام سلطه در دنیا

خزاعی با بیان اینکه این جشنواره طبق بررسی ها شاید تنها جشنواره ای در دنیا  باشد که هدفگذاری آن به صورت دقیق علیه تفکر استکباری و ضد نظام سلطه است.اظهار داشت:  بازتاب‌های بین‌المللی و برخی واککنش های خشمگینانه در رسانه‌های غربی و صهیونیستی مؤید آن است که این جشنواره با شناسایی و بهره گیری درست و هدفمند از ظرفیت‌های ضد استکباری نخبگان و هنرمندان مستقل دنیا به کانون اتکاء و نقطه امیدی برای جریان سازی های سینمایی و فرهنگی علیه منافع استکبار تبدیل شده است.

برگزاری همزمان جشنواره در دو یا سه کشور

وی ادامه داد:  در نظر داریم در این دوره جشنواره را به صورت همزمان با تهران در دو یا سه کشور که مشترکات فرهنگی و استراتژیک داریم برگزار کنیم. تاکنون این شکل برگزاری سابقه نداشته است. رایزنی ها و مکاتبات آن در حال انجام است.

ارسال مستندهای انقلابی و افشاگرانه برای NGO ها و تشکل های سیاسی و فرهنگی مستقل دنیا

دبیر جشنواره مقاومت عنوان کرد:  برنامه‌ریزی کردیم تا بسته های آثار منتخب بویژه در حوزه فیلم‌های مستند و مستندهای انقلابی و افشاگرانه را برای تشکل های دانشگاهی و دانشجویی و جریانات مستقل و NGO های دنیا که متقاضی و علاقمند باشند ارسال کنیم.

 اهدای جایزه چهره مقاومت سال۲۰۱۶

خزاعی اهدای جایزه چهره مقاومت سال ۲۰۱۶ را یکی از ویژگی‌های مهم جشنواره خواند و توضیح داد: انتخاب چهره سال مقاومت یکی از گرانیگاه های درست این رویداد بین‌المللی است که با چالش ها و واکنش‌هایی همراه خواهد شد. امسال هم جایزه چهره مقاومت سال از سوی جشنواره اهدا خواهد شد. دوره گذشته این جایزه با حضور پسر سیدحسن نصرالله به رهبر حزب الله لبنان اهدا شد و امسال هم به یکی از نمادهای مقاومت و چهره منتخب این حوزه داده می شود.

وی افزود: نکته اینجاست که مکانیسم انتخاب متفاوت خواهد بود و با طراحی و برنامه‌ریزی سایتی بین المللی انتخاب چهره برتر توسط کاربران اینترنتی در دنیا معرفی خواهد شد. چگ.نگی کار توسط یک کمیته تخصصی در حال بررسی است و سپس شکل اجرایی انتخاب چهره مقاومت سال ۲۰۱۶ اعلام می گردد. امروز در دنیا بویژه در جهان اسلام با چهره‌های مطرح و تاثیرگذاری بسیاری روبروئیم. از شیخ نمر در عربستان-گرفته تا شیخ زکزاکی در نیجریه و تا رهبر آزادی خواهی در بحرین و جنبش انصارالله در یمن و ده‌ها چهره در ایران و عراق و سوریه و لبنان و آمریکایی لاتین و آفریقا وجود دارند.

نفوذ فرهنگی جریانی قابل تأمل و مهم

دبیر جشنواره مقاومت با بیان اینکه نفوذ فرهنگی جریانی قابل تأمل و مهم است. تصریح کرد: متأسفیم برای نهادها و ارگان هایی که با عملکردشان کاری می‌کنند که راحت و آزادانه برخی از شبکه‌های بیگانه  اقدام به جذب هنرمندان و سینماگران ما می کنند. شبکه هایی که سالیان سال بر علیه فرهنگ و هویت ملی و دینی ما اثر تولید کرده‌اند و فضای اندیشه‌ یی و اخلاقی خانواده‌های ما را با محصولات مسموم شان دچار تزلزل و آسیب کردند. متأسفانه الان فضایی بوجود آمده که برخی هنرمندان ما بدون هیچ ملاحظه و محدودیتی حاضر به همکاری با این شبکه‌ها می شوند.

وی ادامه داد: اطلاع داریم اساساً، جذب هنرمندان ایرانی در دستور کار برخی از شبکه‌های فارسی زبان خارجی قرار گرفته است. قطعاً بی‌تفاوتی مدیران فرهنگی و عدم موضع گیری صریح سازمان های تصمیم گیر این زمینه را رقم زده است. مضافا اینکه شرایط اقتصادی هم به این روند دامن زده است.

به صدا در آمدن زنگ خطر

به اعتقاد وی اکنون، زنگ خطر به صورت جدی به صدا در آمده است.

خزاعی گفت: نفوذ فرهنگی سالیان سال است که در کشور آغاز شده است. نفوذ فرهنگی باعث شد که نگاه و نگرش بعضی از مدیران و تصمیم گران در حوزه فرهنگ دچار استحاله شود و ناخودآگاه از آرمان‌های اسلامی و انقلابی شان فاصله گرفته و از مواضع و اصول شان عقب نشینی نمایند. نفوذ فرهنگی باعث شده در متن جامعه از برخی مسائلی قبیح و ضدهنجار قبح زدایی صورت گیرد و  تبدیل به یک رفتاری عادی و بلکه، حسنه شود.

وی افزود: البته، این چالش، فقط، متوجه هنرمندان و سینماگران نیست.  بلکه مدیریت فرهنگی نسبت به این جریان غفلت داشته و دارد. سیستم‌های نظارتی در تسامح و تساهل با اندیشه‌های واداده دچار عقب نشینی شده و دروازه های فرهنگی کشور ناخودآگاه سال هاست به روی این فضا و اندیشه‌های ناسالم گشوده شده است.

دبیر جشنواره مقاومت با بیان اینکه جریان مدل سازی سبک زندگی غربی – متزلزل کردن مناسبات و روابط خانوادگی مغایر با مبانی اعتقادی و سنت‌ها، آئین ها و تغییر نگرش نسل آینده نسبت به آرمان‌ها و اسطوره های انقلاب و زیرسوال بردن دستاوردهای بزرگ این نظام و مخدوش ساختن شعائر مذهبی با سؤالات انحرافی جلوه‌های عینی و بیرونی است که بر فعالیت و فضای فرهنگی کشور کم کم سیطره پیدا کرده و این تلاش باعث شد خواسته یا ناخواسته فرهنگ عمومی تغییر کرد.

نقش مهم و راهبردی نیروهای متعهد و انقلابی/ ضرورت احیای پاتوق های فرهنگی دهه شصت

تأکید کرد: قطعاً نقش نیروهای متعهد و انقلابی و طیفی که کشور و نظام را دوست دارند و عرق دارند در جریان سازی جدید برای ایجاد فضای فرهنگی جدید مؤثر و کارآمد خواهد بود.

پرداختن به احیای دوباره پاتوق های فرهنگی دهه شصت جزو ضرورت‌های قطعی برای نیروهای انقلاب باید باشد.

این تهیه کننده سینِما اظهار داشت:  خیلی از دوستان با متهم کردن نگاه دهه شصتی که از آن به نوعی عقب‌ماندگی و تحجر تعبیر می‌کنند نسبت به آرمان‌های انقلاب تشکیک ایجاد می کنند. سادگی زندگی و ساده زیستی، روابط انسانی، پیوندهای عاطفی مردم، حس قوی نوعدوستی مردم و فضای آرمانی دوران دفاع مقدس و دهه شصت باعث افتخار ماست. اگر با رشد تکنولوژیکی امروز پایبند آرمان‌ها باشیم این درست و کارساز است.

وی ادامه داد:بچه‌های جبهه فرهنگی انقلاب منتظر حمایت های دولتی و تعریف شده نباشند. هر کدام در عرصه فرهنگ امکان تربیت نیروی انسانی و حرکت‌های خودجوش را دارند باید با راه اندازی پاتوق ها، کانون ها و تجمعات شروع به تربیت و پروش نیروهای متعهد نمایند. در آینده‌ای نه چندان دور، همین، “سرمایه نیروی انسانی متعهد” خود عامل اصلی موفقیت‌های ما در دنیا خواهد شد. سامان دهی جریان های انقلابی مثل دهه شصت دوباره باید احیا شود.

پاتوق های فرهنگی باید دوباره از مساجد آغاز گردد.

احتیاج به رویش نیروهای انسانی متعهد داریم

خزاعی گفت: احتیاج به رویش نیروهای انسانی در زمینه مسائل فرهنگی و فکری انقلاب داریم.متاسفانه، مسائل فرهنگی اولویت دولت نیست. وقتی حضرت آقا می فرمایند”سینما کلید توسعه و پیشرفت کشور است” و یا اینکه می‌فرمایند “من شب‌ها به خاطر مسائل فرهنگی خوابم نمی گیرد”؛ یا اینکه “با فرهنگ می‌شود مشلات اقتصادی و اجتماعی کشور را حل کرد”عدم آشنایی برخی دولتمردان ما با مقوله فرهنگ باعث سال‌ها عقب افتادگی این کشور  می شود.

حق نداریم کسی را از قطار فرهنگی انقلاب پیاه کنیم

وی افزود: جریان سینمای انقلاب و یا حرکت‌های اصیل و ‌آرمانی حوزه فرهنگ مختص و منحصر به هیچ گروهی نخواهد بود. خط کشی در این زمینه وجود ندارد. کسانی که تلاش می‌کنند فاصله ایجاد کنند خیرخواه آرمان‌های انقلاب نیستند.

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت تصریح کرد: نباید درهای فعالیت‌های فرهنگی انقلاب به روی دیگران بسته شود. باید با نگاه بازتر و گسترده‌تر و کلان تر فضا را به روی همه طیف ها بگشائیم چرا که انقلاب اسلامی متعلق به همه مردم است. حق نداریم کسی را از قطار فرهنگی انقلاب پیاه کنیم مگر اینکه دارای افکاری در ضدیت با ارزش ها و خطوط قرمز نظام باشد. نباید روزمرگی و غفلت ما را از مسیر مبارزه و شهدا باز دارد. به نقطه‌ای رسیدیم که باید گردان های فرهنگی در منطقه راه بیندازیم و حوزه نفوذ و سیطره استکبار را کند و خنثی نمائیم.

شکی نیست که سینما بهترین راهبرد و پیک فرهنگی برای اصلاح و تقویت تعاملات و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی است.

۰ دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

 

تمامی حق و حقوق این وب سایت متعلق به آژانس هنری هنردستان می باشد.

or

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?