گفتگو با برنده سیمرغ جشنواره موسیقی فجر
رحمانی: بادیگارد موسیقی خوبی دارد/«هنگام درنگ» پویان راد به زودی می آید

هنردستان: این روزها در حال ضبط مراحل نهایی آلبوم «هنگام درنگ» که اثری تلفیقی است هستیم.

هنردستان: هادی رحمانی آهنگساز سینما در خصوص کار جدید خود گفت: این روزها در حال ضبط مراحل نهایی آلبوم «هنگام درنگ» که اثری تلفیقی است هستیم.

وی عنوان کرد عوامل این کار عبارتند از : آهنگساز، تنظیم کننده و نوارنده پیانو: هادی رحمانی، خواننده: پویان راد، نوازنده اود: رضا میرزایی ، نوارنده تار و دیوان: جابر صالحی ، نوازنده ویلون سن: آناهیتا ایزیدی پارسا ، ، نوازنده  یورون آلتو:  علیرضا دریایی ، کمانچه و کمانچه آلتو: عرفان حسینی، سازهای کوبه ای: میلاد قریشی ، گیتار باس و گیتار الکتریک: قمصری

رحمانی در ادامه در خصوص چگونگی کسب جایزه از جشنواره موسیقی فجر گفت: در جشنواره فیلم فجر نبودم و کارها را ندیدم. سالی که خودم شرکت کردم هم اتفاقی شد، گفتیم حالا بفرستیم ببینیم چه می شود. جایزه را بردیم. همان موقع هم هر چه پرسیدند من گفتم حضور نداشتم که بتوانم نظر دهم و امسال هم همینگونه بوده است.

photo_2016-04-08_16-53-50

این آهنگساز سینما افزود: موسیقی فیلم را دوست دارم اما تعداد آن کم است. موسیقی خوب که جدی به معنای واقعی برای آن وقت گذاشته شده باشد و دانش آن وجود داشته باشد انگشت شمار است.  به نظرم افرادی که موسیقی را بشناسند، تئوری موسیقی، سازمان و غیره را وارد باشند و وصل به سینما شوند زیاد نیستند. در این دو سال تغییر عمده ای صورت نگرفته است.

رحمانی در خصوص موسیقی فیلم های جشنواره اظهار کرد: بادیگارد را دیده ام که موسیقی آن خوب بود. موسیقی فیلم زمانی خوب است که شنیده شود یعنی موسیقی آن قدر تو را به فضای فیلم ببرد که متوجه موسیقی نشوید. مجید انتظامی موسیقی دارد که شنیده می شود. آن چیزی که از اساتید شنیده ام ممکن است موسیقی او قشنگ باشد اما این میزان نیز نباید شنیده شود. یک اصل و مفهومی است که نویسنده در کنار سایر عوامل اعم از نویسنده و کارگردان یک گروه خوب تشکیل دهند که از هدف، طرح ها و برنامه هایشان مطلع و با هم یکی شوند.

برنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین آهنگسازی از جشنواره موسیقی فجر در خصوص تطبیق و هماهنگی موسیقی و اثر عنوان کرد: اگر آهنگی قرار است روی یک شعر یا داستان از دیوان شعرا گذاشته شود باید مختص همان روایت، ساخته شود نه اینکه یک موسیقی برای یک اثر ساخته شود و در اثر شاعر دیگر نیز از آن استفاده کنیم. در سینما هم باید آهنگ مختص آن فیلم باشد و آهنگساز هم باید به بیان فیلم کمک کند.

وی در خصوص وضعیت این روزهای موسیقی کشور گفت: در موسیقی سنتی فکر می کنم به یک جایی رسیدیم که به نظرم از تکرار چندین باره جلوگیری می شود و در چهار سال اخیر هم شکل گرفته است.  باید کسانی که در کار هستند وقت بگذارند و با دیدن و تلاش به این عرصه کمک کنند. همه بزرگان از پایه موسیقی را یاد گرفتند و به جایی رسیدند که گفتند من به این شکل کار می کنم ولی پایه را وارد بودند در حالی که برخی دوستان و جوانان چیزی نمی دانند و آلبوم هم می دهند.

رحمانی در پایان گفت: خوشبختانه نسل جدید از طریق رسانه های جمعی با کسانی در دنیا ارتباط برقرار می کنند که همه از اساتیدند و به اصلاحات خطای خود در کارشان با یاری از این اساتید می پردارند و امیدوارم اتفاق خوبی در ادامه راه موسیقی برایمان بیفتد.

گفتنی است: هادی رحمانی متولد بهمن 1365 ، فوق لیسانس آهنگ سازی از دانشگاه سوره، دبیر چندین دوره جشنواره موسیقی و برنده سیمرغ بلورین بهترین آهنگسازی از جشنواره موسیقی فجر است. وی همچنین چند فیلم کوتاه و فیلم سینمایی «آوا» را در کارنامه خود دارد.

 

 

 

 

 

 

تمامی حق و حقوق این وب سایت متعلق به آژانس هنری هنردستان می باشد.

or

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?