گفتگوی هنردستان با یک منتقد سینمایی؛
مستغاثی: مدیران سینمایی راننده‌اتوبوس‌های یک مسیر تغییرناپذیرند

هنردستان: مدیران سینمایی مانند رانندگان اتوبوس هستند که با جابجایی اما در مسیر ثابت و تغییرناپذیر راه را ادامه می‏‌دهند که این وضعیت به مسائل علوم انسانی، نشر و کتاب، مطالعه و میزان آن در هرفرد مربوط می شود.

هنردستان:مصطفی زبرجد/ سعید مستغاثی نویسنده و منتقد سینما در خصوص نقش مکاتب سینمایی در تولید فیلم های روشنفکری گفت: سینمای ما از خود تاریخی ندارد و تقلید کورکورانه از مکاتب اروپایی است که جلال آل احمد نیز به آن اذعان داشته است.

وی در خصوص جریان روشنفکری و سبک در سینما گفت: تولید کنندگان فیلم های بعد از انقلاب همان کارگردانان و تهیه کنندگان پیش از انقلاب هستند منتها تغییر زمان تصور تفاوت را ایجاد کرده است وگرنه در ایران روشنفکری وجود ندارد.

مستغاثی تصریح کرد: سینمای ایران به دلیل وارداتی بودن، فقط در دوره فیلم های دفاع مقدس که اصالت در ریشه های مردم داشت مناسب بود که آنها نیز تا حدودی نقص داشتند.

این مستندساز با اشاره به نقش مدیران در سینما بیان کرد: مدیران مانند رانندگان اتوبوس هستند که با جابجایی اما در مسیر ثابت و تغییر ناپذیر راه را ادامه می‏دهند که این وضعیت به مسائل علوم انسانی، نشر و کتاب، مطالعه و میزان آن در هرفرد مربوط می شود که در صورت اصلاح شاید مسیر مدیران نیز متفاوت شود.

مستغاثی با ابراز امیدواری به ادامه راه سینما گفت: چون از فرهنگ اصیل، پویا و جوانان مستعد برخورداریم سینمای ایران وارد مسیر جدیدی که نتیجه تلاش اندیشمندان این عرصه است می شود. هر اندازه این تلاش بیشتر شود اصلاح که نتیجه فرهنگ و باورهای مردمی است اتفاق می افتد.

۰ دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

 

تمامی حق و حقوق این وب سایت متعلق به آژانس هنری هنردستان می باشد.

or

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?