«آتش خود برافروخته» به حوزه هنری رسید

به گزارش هنردستان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، نمایش «آتش خود برافروخته» کاری از گروه تئاتر «صلح» است که در تماشاخانه ماه روی صحنه می رود.

این نمایش نوشته محمد رحمانی‌فرد و کارگردانی و بازیگری حسام کلانتری سال گذشته در خانه‌ فرهنگ رایزن اجرا داشته و در دور جدید اجراها به تماشاخانه ماه حوزه هنری آمده است.

این نمایش داستان مردی‌ است که دشتی از خون دید، یاری نرساند و دیگر جز خاک و آتش بر لبانش ننشست تا دیوانه شد.

این نمایش تک‌شخصیتی است و تنها شخصیت این نمایش «وهب» نام دارد. «وهب» مردی‌ است که واقعه کربلا جهانش را دگرگون کرده اما خودش دگرگون نشده چرا که او نمونه انسانی‌ است دُگم و مادی‌گرا که هیچ‌ چیز حتی حقیقت محض را نمی‌پذیرد؛ حقیقتی که با گوشت و پوست و استخوانش لمس کرده است. وهب در این حقیقت و پیکار در سیاهه لشکر اشقیا بوده است. این رویداد شروعی‌ برای پیکار با وجدانش است؛ وجدانی که عظمت واقعه آن را گهگاهی بیدار می‌کند. وی همسرش را که همه وجودش است گم کرده و در ناکجاآبادی داستان غنایمی را که به چنگ آورده برایش نقل می‌کند او هر چه می‌دود به دلدارش نمی‌رسد و انگار در جهنمی‌ خودساخته زندگی می‌کند.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به زهرا شایان فر: مشاور کارگردان، کامبیز اسدی: سرپرست گروه تئاتر صلح، محمد احسان مصحفی: مدیر اجرا، فاطمه حسین‌خانی: طراح گریم، مینا صفار: مدیر روابط عمومی، صمد خانی: طراح نور، محمدجواد مقیمی: دستیار کارگردان و اجرای گریم، کریم کریمی و مجید مظفری: مدیر صحنه، خدامرادی: طراح پوستر و بروشور و محبوبه فرج‌اللهی: عکس اشاره کرد.

نمایش «آتش خود برافروخته» نوشته محمد رحمانی فرد و کارگردانی حسام کلانتری ۷ الی ۱۶ آبان ساعت ۱۷ در تماشاخانه ماه حوزه هنری به نشانی تهران خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ روی صحنه می رود.

امتیاز دهید