“زخم زار” سومین رمان شهره احدیت رونمایی می‌شود

به نقل از روابط‌عمومی نشر نیماژ، آیین رونمایی رمان “زخم زار” نوشته‌ شهره احدیت هم‌زمان با انتشار آن در کتابفروشی‌ها، روز جمعه 13 دی‌ماه ساعت 17 با حضور علی ضیا و جمعی از نویسندگان و منتقدان در کافه‌کتاب نیماژ به‌ آدرس تهران، خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند جنوبی، نبش کوچه‌ یگانه برگزار می‌شود.

همچنین در این مراسم شیوا مقانلو نویسنده و مترجم و جمعی از منتقدان و نویسندگان حضور خواهند داشت و دقایقی در معرفی این کتاب سخن خواهند گفت.

این رمان 152 صفحه است و با قیمت پشت جلد 22هزار تومان به بازار نشر عرضه شده است.

در توضیح پشت جلد این کتاب آمده است: “زخم زار روایت همه‌ آدم‌هاست در گشتن و گشتن و گشتن. از یک جمع دوستانه‌ پنج نفره تنها یکی نمی‌تواند در صعودی زمستانی حاضر شود. او روز بعد مجبور می‌شود به جست‌وجوی دوستانی برود که روی یال کلاغ رو اسیر بهمن شده‌اند. آنچه بر او می‌گذرد و گذشته‌ای که بر این جمع گذشته است، روایتی است بی‌وقفه که خواننده را اسیر تودرتویی‌های راز آمیزش می‌کند. “زخم زار” روایت همه‌ آدم‌هاست در حدیث نامکرر گشتن و گشتن و گشتن….”

در بخشی از این رمان می‌خوانیم: “کوه‌ها عجیب‌اند. با تو رفیق می‌شوند بارها روی آن‌ها پا می‌گذاری و تا قله می‌روی ولی درست جایی که گمان نمی‌کنی زمینت می‌زنند. جایی که همه‌چیز به‌نظرت خوب است چاقو را چنان فرو می‌کنند تو سینه‌ات که خودشان هم نمی‌توانند درش بیاورند و تیغه‌اش را بشویند و بگذارند جلوی آفتاب تا خوب خشک و داغ شود که بزنند تو سینه‌ دیگری”.

شهره احدیت متولد ۱۳۴۰ در کاشان است و اولین کتاب او مجموعه‌ داستانی با عنوان “سیامو و چند داستان دیگر” بود که سال ۸۸ در نشر نی به چاپ رسید. همچنین “خاطرات کودکی” از او سال ۹۰ و “گورچین” سال ۹۳ به چاپ رسیده است. “زمان زوال” دومین رمان و سومین اثر داستانی شهره احدیت (مادر مجری شناخته شده تلویزیون علی ضیا) و منتشر شده در نشر نیماژ است. او عضو هیات تحریریه نشریه کاج و ویراستار نشرهایی چون افق و به‌نگار بوده است. “زخم زار” چهارمین اثر داستانی و سومین رمان شهره احدیت محسوب می‌شود.

امتیاز دهید