«حامد سلیمان‌زاده» داور جشنواره فیلم «اُبرهاوزن» آلمان شد

حامد سلیمان‌زاده، منتقد بین‌المللی سینمای ایران، روی صندلی داوری جایزه «فیپرشی» در شصت‌وهشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «اُبرهاوزن» آلمان می‌نشیند.

بنا بر گزارش سایت هنردستان، جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «اُبرهاوزن» (Oberhausen) در سال 1954 میلادی بنیانگذاری شد و یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین جشنواره‌های فیلم کوتاه در سراسر جهان است. زنده‌یاد فروغ فرخزاد، شاعر و سینماگر ایرانی، جایزه بهترین فیلم مستند این جشنواره را در سال 1963 میلادی برای فیلم «این خانه سیاه است» از آن خود کرده بود.

شصت‌وهشتمین دوره این جشنواره در بخش‌های مختلف از جمله مسابقه بین‌المللی فیلم‌های تا 35 دقیقه، مسابقه فیلم‌های تجربی، مسابقه بین‌المللی آنلاین، مسابقه فیلم‌های آلمانی، مسابقه فیلم‌های کودک و نوجوان، مسابقه فیلم‌های آلمانی آنلاین و مسابقه «نوردراین وستفالن» NRW از روزهای ۱۰ تا ۱۹ اردیبهشت جاری (۳۰ آپریل تا  ۹ می ۲۰۲۲) در شهر اُبرهاوزن در کشور آلمان برگزار می‌شود.

سلیمان‌زاده چندی پیش داور «فیپرشی»FIPRECI  (فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم جهان) بخش رقابتی «بین‌الملل» چهل‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «استانبول» Istanbul در کشور ترکیه بود و اکنون مشغول داوری جایزه «سیفژ» CIFEJ (سازمان بین‌المللی فیلم برای کودکان و نوجوانان) در هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «لبخند» Smile است که از 4 تا 10 اردیبهشت‌ماه (24 تا 30 آپریل 2022) در هندوستان برگزار می‌شود.

3.2/5 - (28 امتیاز)