فیلم زندگی‌نامه‌ی اسپیلبرگ در جشنواره‌ی تورنتو

«استیون اسپیلبرگ» فیلم «فبل‌منز» که فیلمی زندگی‌نامه‌ای‌ست را برای نخستین‌بار در جشنواره تورنتو به نمایش عمومی درمی‌آورد.

بنا بر گزارش سایت هنردستان به نقل از ورایتی، جدیدترین فیلم «استیون اسپیلبرگ» با عنوان «فبل‌من‌ها» یا «خانواده فبل‌من»، برای اولین‌بار در جشنواره تورنتو ۲۰۲۲ دیده می‌شود.

با نمایش این فیلم، خود اسپیلبرگ نیز برای نخستین مرتبه راهی جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو می‌شود تا فیلمی را که از آن به عنوان «پرتره‌یی عمیقاً شخصی از کودکی آمریکایی قرن بیستم» توصیف شده، به نمایش درآورد.

اسپیلبرگ فیلم‌نامه‌ی فیلم را با همکاری تونی کوشنر با الهام از کودکی خود نوشته است.کوشنر پیش از این نویسنده‌ی فیلم‎نامه‌های «لینکلن»،«مونیخ» و «داستان وست ساید» او بود.

در معرفی رسمی فیلم برای جشنواره تورنتو آمده:«فبل‌منز» داستانی درباره بزرگ‌شدن و درباره‌ی مرد جوانی است که به کشف رازهای خانوادگی می‌رود و فیلم قدرت سینما و کمک به ما برای دیدن حقیقت درباره دیگران و خودمان را بازمی‌نمایاند.

در این فیلم میشل ویلیامز در نقش مادر و ست روگن در نقش عموی اسپیلبرگ بازی ‌کرده‌اند. پل دینو،گابریل لابِل، جنی برلین، جولیا باترز، رابین بارتلت،کیلی کارستن و جاد هرش دیگر بازیگران این فیلمند.

وقتی اسپیلبرگ، ویلیامز را برای ایفای نقش مادرش انتخاب کرد، این بازیگر از نقشش به عنوان نقشی خنده‌دار، غم‌انگیز و در واقع همه‌چیز یاد کرد و گفت: درباره‌ی عظمت زندگی است. سعی داریم همه این‌ها را نشان بدهیم.

اسپیلبرگ پس از ساختن «داستان وست ساید» به سراغ «فبل‌من‌ها» رفت.«داستان وست ساید» دسامبر پیش در سینماها اکران شد و با وجود موزیکال‌بودن در گیشه شکست خورد، ولی نقدهای خوبی گرفت و هفت نامزدی اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را دریافت کرد.

یونیورسال فیلم «فبل‌من‌ها» را ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان‌ماه) راهی سینماها می‌کند.

جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو ۲۰۲۲ از ۸ تا ۱۸ سپتامبر (۱۷ تا ۲۷ شهریورماه) برگزار خواهد شد.

3.2/5 - (13 امتیاز)