شرکت «گوگل» در راستای مقابله با انتشار اطلاعات تصویری جعلی و گمراه‌کننده، برچسب راستی‌آزمایی را به عکس‌های نمایش داده شده در موتور جست‌وجوی خود اضافه کرد.

به گزارش هنردستان وبه نقل از خبرگزاری فرانسه، شرکت گوگل ضمن اعلام این خبر یادآور شد برچسب‌های مذکور به صفحات وب همراه با عکس یا ویدئوهایی که در موتور جست‌وجوی این غول فناوری ظاهر می‌شوند، ضمیمه خواهد شد.

هریس کوهن (Harris Cohen) مدیر محصول شرکت گوگل می‌گوید: عکس‌ها و ویدئوها ابزاری خارق‌العاده برای درک رویدادهای جهان هستند. اما قدرت رسانه‌های بصری نقاط ضعف خود را نیز دارد به خصوص وقتی که درباره منبع، اعتبار یا متن یک تصویر شبهاتی وجود داشته باشد. از امروز اطلاعات راستی‌آزمایی بخش تصاویر گوگل را در سطح جهانی در اختیار کاربران قرار می‌دهیم تا بتوانند راه خود را از بین این مشکلات پیدا کرده و درباره آنچه در اینترنت می‌بینند، آگاهانه قضاوت کنند.  

وی خاطرنشان کرد: به این ترتیب در زمان جست‌وجو در بخش عکس‌های موتور جست‌وجوی گوگل (Google Images)، در زیر عکس‌ها در بخش نتایج کوچک یک برچسب راستی‌آزمایی خواهید دید و وقتی روی عکسی کلیک می‌کنید تا نسخه بزرگتر آن را ببینید خلاصه‌ای از نتیجه راستی‌آزمایی آن را در صفحه میزبان مشاهده خواهید کرد. این نوع از برچسب‌ها حتی ممکن است در مقالات مربوط به عکس‌های خاص یا هر مقاله حاوی عکسی نیز به چشمتان بخورد. 

برچسب‌های جدید گوگل بر مبنای پایگاه داده ClaimReview کار می‌کنند که توسط گروهی از راستی‌آزمایان مستقل گردآوری و راه‌اندازی شده است.

به گفته کوهن اضافه شدن این برچسب‌ها تاثیری در رتبه‌بندی نتایج نمایش داده شده در گوگل نخواهد داشت.