نشست خبری جشنواره فیلم‎های ورزشی برگزار شد

به گزارش هنردستان: نشست خبری یازدهمین جشنواره بین‎المللی فیلم‎های ورزشی برگزار شد.

 نشست خبری یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی و چهارمین جشنواره بین المللی عکس ورزشی، امروز شنبه، ۲۳ دی ماه ۱۳۹۶ در سالن کنفرانس کمیته ملی المپیک برگزار شد.

در این نشست احسان شیعه مدیر شبکه ورزش و رییس یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی با اشاره به اینکه فراخوان این جشنواره شهریور ماه ۱۳۹۶ اعلام شد، اظهار کرد: مهلت ارسال آثار اواخر آبان ماه بود که به دلیل استقبال گسترده از ایران و کشورهای مختلف مهلت دریافت آثار تمدید شد.

وی با بیان اینکه پس از بررسی آثار ارسالی، رشد بسیار خوبی از لحاظ کمی و کیفی نسبت به سال قبل مشاهده شد عنوان کرد که این نشان می دهد جشنواره فیلم های ورزشی مسیر شکوفایی خود را آغاز کرده است.

شیعه با اشاره به اینکه یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی به دلایلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اظهار کرد: دلیل اول این است که این رویداد در یک حوزه تخصصی و با استاندارد بین المللی برگزار می شود و در دنیا سینمای ورزشی را به عنوان یک گونه مطرح و مهم می شناسند. در دنیا تولید فیلم و برنامه سازی تلویزیونی ورزشی یک الگوی مطرح و شناخته شده است که طرفداران بی‌شماری دارد.

شیعه با اشاره به اینکه شبکه ورزش از امشب شنبه ۲۳ دی تا پایان هفته هر شب در یک برنامه زنده با عنوان «سینما ورزش» به پوشش جشنواره می پردازد، بیان کرد: تلاش می کنیم در تعطیلات نوروز نیز یک ویژه برنامه با هدف نمایش آثار برگزیده جشنواره در شبکه ورزش تولید کنیم.

سیدمجتبی علوی دبیر یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی و چهارمین جشنواره بین المللی عکس ورزشی در این نشست با اشاره به اینکه ۱۱۶ کشور دنیا عضو فدراسیون جهانی فیلم های ورزشی (FICTS) هستند که جشنواره جهانی میلان را زیر نظر کمیسیون فرهنگی کمیته بین المللی المپیک( IOC) برگزار می کند، اظهار کرد: ایران از سال ۱۳۸۱ به عضویت این فدراسیون درآمد و جریان برگزاری این جشنواره تا سال ۱۳۸۹ ادامه داشت اما در آن سال به دلیل اختلافات داخلی از جمله اختلافات سازمان تربیت بدنی وقت و کمیته ملی المپیک این جشنواره به مدت ۶ سال تعطیل شد و سرانجام در سال ۱۳۹۵ پس از وقفه طولانی این جشنواره برگزار شد.

وی با بیان اینکه اگر سال گذشته این جشنواره برگزار نمی شد و ایران حق عضویت خود را به فدراسیون جهانی (FICTS) پرداخت نمی کرد و فیلم های منتخب ارسال نمی شد، خطر اخراج و تعلیق هفت ساله جشنواره فیلم های ورزشی ایران را تهدید می کرد، افزود: سال گذشته مستند «آتلان» به نمایندگی از ایران جایزه بهترین مستند جشنواره میلان را کسب کرد و امسال نیز ۲ مستند «گزارشگر» و «آریو والیبال» بهترین آثار در بخش مستند شدند.

وی بیان کرد: آثار انتخاب شده از سوی هیات انتخاب در بخش مسابقه به مدت سه روز در روزهای ۲۵ تا ۲۷ دی در سینما فلسطین اکران  و برگزیدگان نیز ۲۸ دی ماه در مراسمی در هتل المپیک معرفی می شوند.

علوی با بیان اینکه در این جشنواره ۲ بزرگداشت برگزار می شود، اظهار کرد: از داریوش ارجمند  پیشکسوت عرصه بازیگری که از علاقه مندان ورزش و عضو فدراسیون کشتی پهلوانی است و همچنین از یونس علی شیری عکاس قدیمی و با سابقه قدردانی می شود.  

در ادامه این نشست محمد مختاری دبیر بخش عکس این جشنواره با اشاره به اینکه در بخش عکس آثار عکاسان ۴۴ کشور به دبیرخانه چهارمین جشنواره بین‌المللی عکس ورزشی رسیده است، افزود: ۳۷۶ هنرمند با ۱۷۸۳ عکس در این رویداد ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه این آثار از کشورهایی مانند برزیل، آلمان، انگلیس، اسلواکی، ویتنام، روسیه، هند، بنگلادش، بحرین، بوسنی، مالزی، صربستان، اسپانیا، ترکیه، اوکراین و…به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، بیان کرد: این جشنواره با استفاده از دبیرخانه دیجیتال مربوط به نمایندگی فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ) در ایران برگزار می شود.

یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی و چهارمین جشنواره بین المللی عکس ورزشی ۲۵ تا ۲۷ دی ماه ۱۳۹۶ در سینما فلسطین برگزار می شود.

امتیاز دهید