“مشق ره عشق” در نگارخانه خیام بابل

هنردستان: نمایشگاه خوشنویسی محمد مهدی فرهنگی در گالری خیام بابل افتتاح می‌شود.

 

به گزارش هنردستان، نمایشگاه خوشنویسی محمد مهدی فرهنگی که هفتمین نمایشگاه انفرادی اوست با عنوان “مشق ره عشق ” امروز جمعه ۲۹ بهمن با ارائه ۳۶ اثر آغاز به کار خواهد کرد.

 

هنرمند در این آثار که مروری است بر فعالیت هشت ساله هنرمند در عرصه خوشنویسی، از خط نستعلیق که از خطوط زیبای ایرانی-اسلامی محسوب می‌شود برای هنر آفرینی بهره جسته و با استفاده از قالب‌های متفاوتی همچون فرم‌های گرافیگی، قطعه، سجع و … بر بار هنری آن افزوده است.

 

همچنین در کنار این آثار خوشنویسی که به صورت کلاسیک ارائه شده و همگی آن‌ها با دستان هنرمند اساتید بنامی تذهیب گشته است؛ از ۲ اثر نقاشی‌خط این هنرمند که با تکنیک‌های اکریلیک و رنگ و روغن اجرا شده‌اند رونمایی می‌شود.

IMG_20170216_203939

محمد مهدی فرهنگی که به عنوان استاد دانشگاه مشغول به فعالیت است؛ از هنرمندان افتخار آفرین کشورمان به شمار می‌رود و به همین سبب نشان دولتی فرهنگ و هنر به او اعطا شده است.

 

برگزیده  دوسالانه جشنواره بین‌المللی خوشنویسی ایران در سال‌های ۹۳ و ۹۵، برگزیده جشنواره بین‌المللی خوشنویسی حلیه ترکیه و برگزیده جشنواره خوشنویسی اکو را می‌توان از جمله موفقت‌های این هنرمند برشمرد.

 

 

این نمایشگاه از ۲۹ بهمن تا ۴ اسفند در نگارخانه خیام بابل واقع در خیابان شریعتی، خیابان گل، گل 4 برقرار است.

 

منبع: هنرآنلاين

امتیاز دهید