خرس طلایی افتخاری به طراح لباس برنده چهار جایزه اسکار رسید / “درخشش” استنلی کوبریک در جشنواره برلین

هنردستان: میلنا کانونرو در شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم برلین تقدیر شد.

 

به گزارش هنردستان، میلنا کانونرو طراح لباس ایتالیایی که 9 بار نامزد اسکار بوده و چهار بار برنده این جایزه شده است، روز پنجشنبه در مراسمی در برلیناله پالاست با حضور دیتر کاسلیک مدیر جشنواره فیلم برلین، جایزه خرس طلایی افتخاری یک عمر دستاورد جشنواره فیلم برلین 2017 را دریافت کرد.

 

مراسم تقدیر از کانونرو با نمایش فیلم “درخشش” (استنلی کوبریک، 1980) همراه بود.

کانونرو 71 ساله که متولد شهر تورین است، سابقه همکاری با تعداد زیادی از کارگردان‌های سرشناس دنیای سینما از جمله استنلی کوبریک، فرانسیس فورد کوپولا، سیدنی پولاک، وارن بیتی، رومن پولانسکی، استیون سودربرگ، لویی مال، تونی اسکات، باربت شرودر، سوفیا کوپولا و وس اندرسن را دارد.

Milena Canonero3

میلنا کانونرو

این طراح برای فیلم‌های “بری لیندون” (1975)، “ارابه‌های آتش” (1981)، “ماری آنتوانت” (2006) و “هتل بزرگ بوداپست” (2014) برنده اسکار بهترین طراحی لباس شد و برای فیلم‌های “از آفریقا” (1985)، “تاکر: مرد و رویاهایش” (1988)، “دیک تریسی” (1990)، “تیتوس” (1999) و “ماجرای گردنبند” (2001) نیز نامزد اسکار بوده است.

نمایش “تنها در ساحل در شب” و “ژواکیم” در بخش مسابقه بین‌الملل

روز پنجشنبه، “تنها در ساحل در شب” (On the Beach at Night Alone) تازه‌ترین ساخته هونگ سانگ‌سو کارگردان کره‌ای، برای اولین بار در دنیا در برلیناله روی پرده ذفت.

این فیلم درباره یانگ-هی، یک بازیگر زن معروف کره‌ای (کیم مین-هی) است که عاشق مردی متأهل است. او برای این که از مرکز توجه دور باشد به هامبورگ در آلمان سفر می‌کند. او در شهر قدم می‌زند و با دوستش درباره احساس خود به آن مرد حرف می‌زند و به این فکر می‌کند که آیا برای دیدن او به اروپا خواهد آمد. هر دو آن‌ها با محلی‌ها از جمله مردی که یک کتاب‌فروشی دارد برخورد می‌کنند و…

On the Beach at Night Alone Hong Sang-soo Kim Min-hee

هونگ سانگ‌سو و کیم مین-هی

هونگ سانگ‌سو کارگردان پرکار که از او به عنوان وودی آلن کره یاد می‌شود، متولد 1960 در سئول است. “شب و روز” به کارگردانی او در 2008 در بخش مسابقه بین‌الملل برلیناله رقابت کرد. او در 2010 برای فیلم “هاهاها” برنده جایزه بخش نوعی نگاه جشنواره کن شد.

سانگ‌سو در 2012 با “در کشوری دیگر” با بازی ایزابل هوپر به کن بازگشت. او تا پیش از این آخرین بار با فیلم “هائه‌وون دختر هیچکس” (2013) در بخش مسابقه جشنواره برلین حضور داشت. سال گذشته فیلم “الان درست، بعداً غلط” به کارگردانی سانگ‌سو جایزه یوزپلنگ طلایی بخش مسابقه بین‌الملل شصت و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم لوکارنو را دریافت کرد. او امسال در شصت و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم سن سباستین نیز برای کمدی رمانتیک “خودت و مال خودت” جایزه صدف نقره‌ای بهترین کارگردان را برد.

“ژواکیم” (Joaquim) به کارگردانی مارسلو گومیس کارگردان برزیلی، یکی دیگر از 18 فیلمی است که امسال شانس دریافت جایزه خرس طلایی و جوایز خرس نقره‌ای جشنواره برلین را دارند.

Joaquim Marcelo Gomes1

مارسلو گومیس

داستان فیلم در برزیل قرن هجدهم روی می‌دهد، زمانی که خیلی‌ها نگران کم شدن منابع طلا در این مستعمره پرتغالی‌ها هستند. کشور را یک حکومت فاسد اداره می‌کند. در این بین، ژواکیم ژوزه دا سیلوا شاویر، معروف به “دندان‌کش” که یک استقلال‌طلب است، در 1789 پیش از یک شورش، بازداشت می‌شود و… “ژواکیم” که تولید مشترک برزیل و پرتغال است، روایتی داستانی/تاریخی از ژواکیم است که امروز قهرمان ملی برزیلی‌هاست.

شصت و هفتمین جشنواره فیلم برلین 9 تا 19 فوریه (21 بهمن تا 1 اسفند) برگزار می‌شود. پل ورهوفن کارگردان هلندی و سازنده فیلم‌هایی چون “او”، “یادآوری کامل” و “غریزه اصلی” رئیس هیئت ‌داوران بخش مسابقه بین‌الملل است.

 

منبع: هنرآنلاين

امتیاز دهید