10 برگزیده جشنواره تجسمی فجر راهی سیته فرانسه می‌شوند

هنردستان: مراسم اختتامییه نهمین جشنواره تجسمی فجر دقایقی پیش با حضور سید رضا صالحی امیری در تالار وحدت آغاز شد.

 

به گزارش هنردستان، مراسم اختتامیه نهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر  با حضور سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید ملانوروزی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی، مجتبی آقایی دبیر نهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، پوران درخشنده، نصرالله افجه‌ای، علی‌اکبر صادقی، علی شیرازی، کامبیر درم‌بخش، بیژن بیژنی، جمشید حقیقت‌شناس و جمعی از مسئولین و هنرمندان آغاز شد. در این مراسم  برگزیدگان این رویداد هنری در بخش مسابقه معرفی شدند.

 

در این مراسم به رسم همه ساله جشنواره هنرهای تجسمی فجر در بخش مفاخر هنری از هنرمندان پیشکسوت و باسابقه کشور در شاخه‌های مختلف هنری تجلیل و تندیس طوبای زرین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به همراه مدالیوم این جشنواره به آنها اهدا  شد.

 

استاد علی قلم‌سیاه در رشته عکاسی، استاد علی‌اصغر تجویدی در رشته نگارگری، استاد ابوالفضل همتی آهویی در رشته تصویرسازی، استاد علی عربانی در رشته کاریکاتور، استاد مجتبی ملک‌زاده در رشته خوشنویسی و استاد مسعود نجابتی در رشته گرافیک افرادی هستند که قرار است در اختتامیه این جشنواره تندیس طوبای زرین دریافت کردند.

 

همچنین برگزیدگان نهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر به این شرح معرفی شدند: مسعود محمدی از اندیمشک، سعید ملتجی و کاظم خراسانی از مشهد، احمد شیخ‌زاده از اردبیل، حبیب پنبه‌چی از کرج، نسرین شاپوری آزاد، حسن کاکاوند، ریحانه مقدم، محمد باباکوهی، علیرضا ذاکری از تهران. فرزانه مندابی نیز برگزیده صفحه منتخب اینستاگرام جشنواره شد.

 

این هنرمندان علاوه بر جایزه نقدی، تندیس طوبای زرین، عضویت در صندوق هنرمندان، امکان ایجاد یک سفر مطالعاتی به”سیته دزار” فرانسه را نیز دریافت کردند.

 

نهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از 3 بهمن‌ماه سال جاری با برپایی نمایشگاه بخش مسابقه این رویداد با نگاه به هنر معاصر ایران و در قالب بینارشته‌ای در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شد.

 

این جشنواره در بخش مفاخر و بین‌الملل نیز میزبان آثار یادمانی و چیدمان‌ها و ویدئوآرت‌هایی از هنرمندان ایرانی، اسپانیایی و مکزیکی بود که این نمایشگاه نیز در فرهنگسرای نیاوران برپا شد.

 

در جریان برگزاری این جشنواره هم چنین همایش سه روزه‌ای تحت عنوان ” خوانش هنر امروز”  که یکی از مباحث علمی و پژوهشی و کاربردی جهان هنر است با تکیه بر ابعاد جامعه‌شناسی و هنرهای جدید برگزار شد.

 

منبع: هنرآنلاین

امتیاز دهید
هنرهای تجسمی

جایزه COAL 2024

فراخوان جایزه COAL منتشر شد. به گزارش هنردستان ، فراخوان جایزه COAL منتشر شد. مهلت ثبت‌ نام: 5 مه 2024 (16 اردیبهشت 1403 جایزه زغال

ادامه مطلب »