«لیرشاه» برای خانواده‌ها و فرزندانشان است/ شکسپیری برای نوجوانان

هنردستان: کارگردان نمایش «لیرشاه» اظهار کرد که این اثر نمایشی در اصل برای گروه سنی نوجوان به بالاست و بهترین مخاطب آن خانواده ها و فرزندان شان هستند.

به گزارش هنردستان، محمد عاقبتی که این روزها نمایش «لیرشاه» را در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه برده است درباره گروه مخاطبان این اثر نمایشی گفت: وقتی تماشاخانه از من خواست تا برای گروه سنی نوجوان اثری را به صحنه ببرم خیلی ذوق‌زده شدم که چنین پیشنهادی به من داده شده است زیرا از خیلی قبل ترها قصد داشتم «لیرشاه» را برای گروه سنی نوجوان تولید و اجرا کنم.

 

وی ادامه داد: از این رو نمایش «لیرشاه» را به لحاظ دراماتورژی، مناسبات، شیوه اجرا و حتی شروع نمایش بر اساس مخاطبان ۱۳ تا ۱۸ سال در نظر گرفتیم و برداشتی آزاد از نمایشنامه «لیرشاه» برای نوجوانان انجام دادیم.

کارگردان نمایش «لیرشاه» تأکید کرد: ایده آل و آرمان ما این است که مخاطبان علاقه مند به تماشای نمایش «لیرشاه» بنشینند اما بهتر است که خانواده ها با نوجوانان و فرزندان خود به تماشای این اثر بیایند. این نمایش حاوی موضوعاتی نظیر استقلال شخصیتی و مناسبات خانوادگی است که مناسب گروه سنی نوجوان است و برای این گروه سنی تأثیرگذار است.

عاقبتی با بیان اینکه اگر پدربزرگ ها و مادربزرگ ها به همراه نوه های خود به تماشای نمایش «لیرشاه» بنشینند اتفاق خوبی است، یادآور شد: در جامعه ای زندگی می کنیم که تولیدات کمی در تئاتر برای نوجوانان وجود دارد. امیدوارم این روند در سالن های تئاتری ادامه پیدا کند و بزرگسالان بدانند که در کنار آثاری مختص بزرگسالان، آثاری نیز برای نوجوانان تولید و اجرا می شود.

این هنرمند عنوان کرد: در تمام تبلیغات نمایش «لیرشاه» نوشته شده که این اثر اجرایی برای مخاطبان جوان است. این موضوع به این معنا نیست که «لیرشاه» تئاتر کودک است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که در شب های آخرین ماه سال این فرصت به جوانان داده شود که با اثری از ویلیام شکسپیر آشنا شوند و با این اثر ارتباطی مستقیم برقرار کنند.

نمایش «لیرشاه» نوشته کیوان سررشته است و با بازی هنرمندانی چون حسن معجونی، لیلی رشیدی، کتایون طلایی، پانیز برزعلی، حسین حسینیان و برتیبا عاقبتی هر روز ساعت ۱۸ در سالن سمندریان به صحنه می رود.

 

منبع: خبرگزاری مهر

امتیاز دهید