رونمایی از پوئم سمفونی «تختی» در فرهنگسرای نیاوران

هنردستان: آیین رونمایی از پوئم سمفونی «تختی» عصر شنبه هفتم اسفند با حضور تعدادی از اهالی فرهنگ و هنر و چهره های ورزشی در تالار خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

به گزارش هنردستان، پوئم سمفونی «تختی» ساخته پوریا خادم اثری است که در چهار قسمت بر اساس ابعاد مختلف زندگی جهان پهلوان تختی ساخته شده است.

 

قسمت اول این پوئم سمفونی به عبارتی معرفی جهان پهلوان تختی به عنوان یک اسطوره پهلوانی است. ‌قسمت دوم نیز بیانگر غلامرضا تختی به عنوان یک قهرمان بزرگ کشتی در جهان و قدرت فنی و بدنی همچنین  زورآوری این شخصیت ملی است و قسمت سوم نیز درباره ویژگی های شخصیتی پهلوان تختی و ارتباط عمیق و عاطفی این قهرمان بزرگ با مردم است که از تختی یک پهلوان می سازد. قسمت چهارم هم مرگ جهان پهلوان تختی و مرثیه ای برای وی را روایت می کند.

‌پوئم سمفونی «تختی» توسط ارکستر فیلارمونیک پراگ که یکی از بیست ارکستر برتر حال حاضر جهان است  به رهبری ارکستر علی رهبری و خوانندگی محمد معتمدی اجرا و ضبط شده است. ‌این اثر در استودیو «اسمچکی» با مدیریت اجرایی باربد بیات ضبط شده که در این ضبط چند تن از هنرمندان برجسته ایرانی هم با ارکستر فیلارمونیک پراگ همکاری داشته اند.

آیین رونمایی از پوئم سمفونی تختی ساعت ۱۸:۳۰ عصر شنبه هفتم اسفندماه در تالار خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

 

منبع: خبرگزاری مهر

امتیاز دهید
هنرهای تجسمی

جایزه COAL 2024

فراخوان جایزه COAL منتشر شد. به گزارش هنردستان ، فراخوان جایزه COAL منتشر شد. مهلت ثبت‌ نام: 5 مه 2024 (16 اردیبهشت 1403 جایزه زغال

ادامه مطلب »