«ماموریت ساعت ۱۲» منتشر می‌شود

هنردستان: کتاب خاطرات سردار شهید «محمد منتظرقائم» به همراه تصاویر، اسناد و دست‌نوشته‌های شهید در کتابی با عنوان «مأموریت ساعت ۱۲» منتشر می‌شود.

به گزارش هنردستان، این کتاب به بیان خاطرات دوران کودکی و نوجوانی، مبارزات انقلابی، دستگیری توسط ساواک، زندان و شکنجه، فرماندهی سپاه استان یزد، مأموریت‌های غرب کشور و سرانجام مأموریت طبس و شهادت منتظرقائم در قالب مینی‌مال می‌پردازد.

 

در ضمیمه این کتاب خاطرات، عکس‌های شهید به همراه اسناد ساواک و دست‌نوشته‌های او آمده که بخشی از آن‌ها برای اولین‌بار منتشر می‌شود.

«مأموریت ساعت ۱۲» به کوشش سیدصدرالدین حسینی مشهدی و صدرالدین دهقان تدوین شده است و از سوی انتشارات خط‌شکنان وابسته به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد منتشر می‌شود.

در بخشی از سخن ناشر کتاب « ماموریت ساعت ۱۲» آمده ‌است: «سردار شهید محمد منتظرقائم از فعالان عرصه‌ دفاع از هویت انقلاب اسلامی است. ایشان تربیت‌شده مکتب اهل بیت (ع) است و این را می‌توان در سبک زندگی‌اش دید. عقیده و باور دینی به او شجاعت داد و توانش را افزود و او را دغدغه‌مند بار آورد؛ به نحوی که در هر دوره‌ای از زندگی سعی کرد به فرمایش امیرالمؤمنین علی(ع) «خدا را با دل و دست و زبان یاری کند.»

حضور در انجمن دینی و نقد تفکر بهائیت از تلاش‌های اثرگذار و زمینه‌ای در شکل‌گیری شخصیت ایشان است. جو مذهبی و انقلابی خانواده، مطالعات گسترده و عمیق و ارتباط با شهید محراب آیت‌الله حاج شیخ محمد صدوقی (ره) و سایر انقلابیون او را با آرمان‌های حضرت امام (ره) آشنا کرد و دست به مبارزه زد و هرگز زندان و شکنجه نتوانست سد راه تفکر انقلابی‌اش باشد. با به ثمر نشستن انقلاب اسلامی به عضویت کمیته و سپاه درآمد و بخش عمده‌ای از شخصیت مکتبی شکل‌یافته او در دوره فرماندهی سپاه بروز یافت.

اما نقطه اوج زندگی ایشان با شهادت در صحرای طبس و به دنبال ماموریت رسیدگی به خبر تهاجم نیروهای آمریکایی در آن منطقه رقم خورد. این سیر از تولد تا شهادت به تفصیل در کتاب حاضر آمده که به حق شناخت‌نامه زندگی یکی از شخصیت‌های اثرگذار یزدی‌تبار است که می‌تواند الگوی مناسبی از ایمان و شجاعت باشد.

این کتاب حاصل تلاش‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد است که با حمایت‌ مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بسیج سپاه الغدیر استان یزد منتشر می‌شود.

سردار شهید محمد منتظرقائم از سوی سازمان بسیج مستضعفین به عنوان شهید شاخص سال ۱۳۹۵ در کشور انتخاب شده است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

امتیاز دهید