صدرعاملی: فراز و نشیب‌های جامعه سینما را تلخ می‌کند

هنردستان: رسول صدرعاملی گفت: ماموریت جشنواره فیلم حسنات این است که بگوید به نیکوکاری فکر کنید.

به گزارش هنردستان، دبیر جشنواره فیلم حسنات در نشست خبری این رویداد هنری که دوشنبه ۲ اسفندماه در اصفهان برگزار شد، بیان کرد: تلاش کرده‌ام فضا را طوری فراهم کنم تا همه مسئولان که اندک دغدعه فرهنگی دارند، در برپایی جشنواره حسنات در کنار ما باشند. ما جامعه پر فراز و نشیبی داریم و این سبب می‌شود تا سینمای ما نیز تلخ ‌شود، چون فیلمساز موظف است که به دغدغه‌ها بپردازد. در این بین جشنواره حسنات با موضوع نیکوکاری فیلمسازان را تشویق به فیلمسازی می‌کند.

 

صدرعاملی ادامه داد: بدون هیچ شعاری حسنات مرکز شناسایی و استعدادیابی فیلمساز و نویسنده شده است. ماموریت جشنواره حسنات این است که بگوید به نیکوکاری فکر کنید. امسال با کمک دوستان طرح «هر شهروند یک فیلم» را مطرح کردیم. در هیچ کشوری در دنیا این همه علاقه‌مند به سینما و هنر وجود ندارد. در کمترین زمان هزار فیلم به جشنواره ارسال شد که بعد از پایان هر فیلم احساس خوبی خواهید داشت.

وی با بیان اینکه «این جشنواره مثل زاینده‌رود راهی نیک را باز خواهد کرد و ادامه خواهد داد و از هر یک از بزرگان و مسئولان شهر که می‌خواهند در کنار جشنواره باشند، دعوت می‌کنیم که بیایند» درباره حمایت شهرداری‌ و سایر مراکز اظهار کرد: قول‌هایی داده شده، اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است. جشنواره به صورت استانی و با نگاه ملی برگزار می‌شود و فیلم‌ها در بسیاری از استان‌ها به صورت همزمان اکران می‌شود. نگاه جشنواره در وهله اول از استانی به ملی شدن است. بعد به بین‌المللی شدن چشم دارد. ۱۶ فیلم از ۱۶ کشور جهان و ۱۵ فیلم در بخش نگاه به سینمای آلمان در این دوره از جشنواره، در بخش سینمای ملل حضور دارند.

براساس این گزارش، تعداد کل آثار رسیده به دبیر خانه ششمین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان بالغ بر ۲ هزار و ۷۶۵ اثر است که در بخش ملی ۱ هزار و ۷۸۵ و در بخش شهروندی ۹۸۰ اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال شده است. بخش داستانی، مستند، پویانمایی و فیلمنامه از جمله این بخش‌های جشنواره است که از ۲۹ استان و ۱۷۷ شهر در سطح کشور در ششمین دوره جشنواره حسنات شرکت کردند.

 در این نشست پوستر ششمین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان هم با طرحی از محمدروح‌الامین رونمایی شد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

امتیاز دهید