نمایشگاه آثار نقاشیخط جوادی نسب در گالری سبحان

هنردستان: نمایشگاهی از جدیدترین آثار نقاشیخط محمدرضا جوادی نسب در گالری سبحان برپا می‌شود.

به گزارش هنردستان، نمایشگاه آثار نقاشیخط  محمدرضا جوادی نسب جمعه ششم اسفند۹۵ افتتاح می‌شود و تا 13 اسفند ادامه خواهد داشت.

 

اسرافیل شیرچی در یادداشتی براین نمایشگاه نوشته است:

“او از مصاحبت آفتاب می‌آید…

 

هنر ایران در گستره‌ی گیتی، نگین درخشانی را ماند که درعمر طولانی و پرفراز و نشیب خود – گرچه با رنج و مرارت و رنگ پریدگی روبرو بوده است- ولی عظمت و شکوه و جلال خویش را حفظ نموده است.

 

“هنر” موهبت الهی است و نصیب کسانی می‌شود که سفر پر شکیب ِ تلاش و تعالی و درک درست از زیبایی هستی را داشته باشند و چون خورشید ، پوسته‌ی ابرها را شکافته تا بر جان و دل ، روشنی بخشد.

 

“هنر خوشنویسی” از هنرهای نیاکانی و خردگرای معجز آفرین در فروغ زندگی ما ایرانیان می‌تراود و سبزپوش و روحانی ، هنرمندان بسیاری را در طول تاریخ، خلعت معانی پوشیده و نشان ِگران ارجی به سینه ِ گشاده‌ی هنرمند نهاده است.

 

دوست هنرمندم جناب آقای محمدرضا جوادی نسب ، از هنرمندان سخت کوش و کمال گرای معاصر است و بودن خویش را به جنبشی سزاوار، مقابل چشمان کیمیاگر ِ علاقمندان و دوستداران هنر خط، به نمایش در می‌آورد تا هستی خویش و هنر متعالی‌اش را معنا بخشد و فعل زندگی هنری خود را بر آفرینشگری بنا نهد و این اصلِ راستینِ زیستنِ هنرمندِ جستجوگر و موفق است.

 

قلمرو خاص و زیبای آفرینش‌های جناب جوادی نسب ، بعد از مراحل یادگیری اولیه‌ی هنر والا و ماندگار خوشنویسی که با توفیق و رضایت استادان همراه بوده است به جستجو و دریافت راه‌های نو و بدیع ، همراه با نقوش ایرانی از لابلای تمدن پر ارج ایران ، از بناها و یادگارهای کهن هنرهای اسلامی وام جسته و در این مهم پر توفیق بوده است.

 

امید است این هنرمند اخلاق گرا و فهیم و معنوی از آثار استادان این رشته تأسی گرفته و مًهر و نشان خویش را پر رنگ تر کند و مروج زیبایی‌ها و خلق نیکو و هنر آسمانی خط و نقش باشد.”

اسرافیل شیرچی / زمستان 1395

علاقه مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند طی روزهای یاد شده به گالری سبحان واقع درکامرانیه شمالی، جنب دامپزشکی، خیابان عباسی، کوچه پیشتاز، بن بست بعثت، پلاک 4 مراجعه کنند.

 

منبع: هنرآنلاین

امتیاز دهید