برپایی نمایشگاه خوشنویسی “جادوی جاودان”

هنردستان: نمایشگاه خوشنویسی سیدعلی فخاری و حمید نیرومند با عنوان “جادوی جاودان” عصر جمعه 6 اسفند ماه ،با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و اساتید خوشنویسی در فرهنگسرای نیاوران افتتاح می‌شود.

 

به گزارش هنردستان به نقل از روابط عمومی بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران، گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران در نمایشگاهی با عنوان “جادوی جاودان ” میزبان بیش از 120 تابلوی خط استان قزوین پایتخت خوشنویسی ایران می‌باشد.این آثار خوشنویسی حاصل سی سال فعالیت هنری این دوهنرمند خوشنویس با سبک شکسته نستعلیق و نستعلیق می‌باشد.آثار این نمایشگاه در ابعاد ٧٠در١٠٠ و ٥٠در٧٠ ارائه شده است.

 

سید علی فخاری که نزد اساتیدی چون ابوالحسن مستشاری و امیر حسین امیرخانی آموزش دیده در خصوص این نمایشگاه اظهارداشت:بنده تا کنون 20 نمایشگاه انفرادی درایران و کشورهایی  همچون ترکیه ،فرانسه ،آلمان و..  داشته‌ام و این بیست و یکمین نمایشگاه من است که به همراه حمید نیرومند  برپا می‌شود.

 

حمید نیرومند که مقام اول رشته نستعلیق سال 1370 را درکارنامه هنری خود دارد و تاکنون آثار وی در25 کشور جهان و درجشنواره هایی چون حلیه و ارسی کا ترکیه ،الیه دبی به نمایش درآمده است درخصوص این نمایشگاه عنوان داشت:خوشنویسی یک هنر سنت گرا است و ما سعی کردیم دراین نمایشگاه چه دربحث شیوه ،نوع نگارش و موضوع سنت‌های خوشنویسی ،چه درخط شکسته نستعلیق و چه درخط نستعلیق رعایت شود تا از نظر دید بصری یک ارتباط معنوی بین مخاطب و آثار ارائه شده ایجاد گردد.

 

گفتنی است نمایشگاه” جادوی جاودان  “عصر روز جمعه 6 اسفند ماه  ساعت ١٦در فرهنگسرای نیاوران گشایش خواهد یافت و تا ١4اسفند ماه ، از ساعت ١٠ الی 19 و جمعه‌ها از ساعت ١٤ تا 19 برپا خواهد بود.

 

منبع: هنرآنلاین

امتیاز دهید