4 کتاب تازه در نشر داستان

هنردستان: “در مسیر” عنوان مجموعه شعری است از فیروزه فیض آبادی که در 80 صفحه و با قیمت ده هزار تومان منتشر شده است.

 

به گزارش هنردستان، مجموعه شعر “در مسیر” اثر فیروزه فیض آبادی، “شاری سروده بی پایته خته کان” گزیده شعرهای کردی از شهاب شیخی، “قصه های دبستانی”( داستان کودک و نوجوان) اثر غزل بهارستانی و گل سرخ(داستان نوجوان) از سیده سمیه طاهری تازه‌‎های این روزهای نشر روزگار هستند.

 
 

این کتاب دومین مجموعه شعر شاعر جوان، فیروزه فیض آبادی است که پیش از این یک دفتر شعر از او منتشر شده است. فیض آبادی در این کتاب 60 شعر کوتاه و بلند را که بیشتر در قالب سپید سروده است جای داده. شعری از  این کتاب:

سیب قرمز بدمزه ای دارم

به کرم هایش دل خوشم

همین که می دانم

جانوری زیست می کند

– این جا –

دلشادم

“شاری سروده بی پایته خته کان”( گزیده شعرهای کردی ) ازشهاب شیخی در 60 صفحه و با قیمت 8000تومان منتشر شده است. این کتاب اولین مجموعه شعر شهاب شیخی، شاعر کرد است که به گویش سورانی سروده.شیخی پیشتر مجموعه شعر نامه های سید علی صالحی را به کردی ترجمه و منتشر کرده بود. بخشی از شعر بلند” ویله کچ” :

لە لێڵەوێڵەکانی چارەنووسە تاڵەکانەوە…

وێڵە کچ

لە با عاشقی دەریا و تا ئەبەد هەر عەشق

دەریا تەبەقی تاریکی عەشقە نوقمەکانی خودا بووین

با لە یادە بەهاریەکانی سەفەرەوە تا ئەبەدم

ئازادانە و سەرکەش

ئەسپێک

سەری لە خۆردا قەت نەتواومەتەوە

” قصه های دبستانی”( داستان کودک و نوجوان) نوشته غزل بهارستانی و با تصویرگری یگانه صنعتی در 68 و با قیمت 10000تومان چاپ شده است.

 

  غزل بهارستانی که به کار تدریس و آموزش بچه ها مشغول است ، با توجه به چالش هایی که در این مسیر با بچه ها داشته ، در این کتاب برای هر حرف الفبای فارسی قصه ای نوشته شده تا بچه ها با الفبای فارسی و کاربرد حروف الفبا در زبان فارسی آشنا شوند. تصویرگری کتاب را نیز یگانه صنعتی انجام داده است.

 

 و در آخر داستان نوجوان “گل سرخ” به نوشته سیده سمیه طاهری و تصویرگری محمد علی خوشکام در 70 صفحه و با قیمت 10000تومان منتشر شده است.

کتاب” گل سرخ “، ناگفته هایی از داستان شازده کوچولو است که سمیه طاهری در داستانی جذاب و خواندنی برای همه ی گروه های سنی نوجوان و جوان و بزرگسال روایت کرده است و در آن به مضامین دلبستگی و وابستگی و عشق در بین آدم های این کره خاکی پرداخته است. تصویرگری کتاب را نیز محمد علی خوشکام انجام داده است. 

 

منبع: هنرآنلاین

امتیاز دهید