“دیوار بزرگ” در آمریکا مانع “بتمن” نشد

هنردستان: انیمیشن “فیلم بتمن لگو” برای دومین هفته پیاپی پرفروش‌ترین فیلم آخر هفته در آمریکای شمالی شد.

 

به گزارش هنردستان، “دیوار بزرگ” (The Great Wall) تازه‌ترین ساخته ژانگ ییمو کارگردان تحسین‌شده چینی با بازی مت دیمن در هفته تعطیلات روز رئیس جمهور در ایالات متحده، از جمعه تا یکشنبه در 3325 سینما تنها 18.1 میلیون دلار فروخت و شکست سختی خورد.

 

پیش‌بینی می‌شود این فیلم تا پایان دوشنبه که روز آخر تعطیلات است، مجموع فروش داخلی خود را به 21 میلیون دلار برساند.

 

به گزارش هالیوود ریپورتر، این یک شروع ضعیف برای پروژه 150 میلیون دلاری “دیوار بزرگ” است. آمار قطعی فروش چهار روزه فیلم‌ها سه‌شنبه منتشر می‌شود، اما در هر حال، اولین تعطیلات روز رئیس جمهور در دوران زمامداری دونالد ترامپ در کاخ سفید، به لحاظ فروش فیلم‌ها یک شکست بود.

 

هیچ یک از فیلم‌های جدید شامل “دیوار بزرگ”، کمدی “مشت‌زنی” (Fist Fight) از شرکت نیولاین و تریلر روان‌شناختی “یک دارو برای تندرستی” (A Cure for Wellness) از شرکت نیوریجنسی و فاکس نتوانستند از “فیلم بتمن لگو” (The Lego Batman Movie) و “پنجاه طیف تاریک‌تر” (Fifty Shades Darker) که از هفته قبل اکران شده‌اند، جلو بزنند.

 

انیمیشن خانوادگی “فیلم بتمن لگو” از واحد انیمیشن شرکت برادران وارنر و دی‌سی اینترتینمنت، در دومین آخر هفته اکران در فاصله جمعه تا یکشنبه در 4088 سینما 34.2 میلیون دلار به دست آورد و بار دیگر پرفروش‌ترین فیلم آخر هفته شد. پیش‌بینی می‌شود این فیلم تا پایان دوشنبه 45 میلیون دلار بفروشد و مجموع فروش داخلی خود را به حدود 110 میلیون دلار برساند.

 

The Lego Batman Movie

 

انیمیشن “فیلم بتمن لگو” بار دیگر صدرنشین شد

“فیلم بتمن لگو” در سطح بین‌المللی در 62 بازار 21.5 میلیون دلار دیگر فروخت و مجموع فروش خارجی خود را تا الان به 72 میلیون دلار رساند. این فیلم به کارگردانی کریس مکی با الهام با قصه‌های مصور “بتمن” ساخته شده است. ویل آرنت بجای “مبارز نقاب‌دار” حرف زده و زاک گالیفیاناکیس صداپیشه شخصیت جوکر است.  

 

“پنجاه طیف تاریک‌تر” در دومین آخر هفته اکران در مقایسه با فیلم اول خود “پنجاه طیف خاکستری” کمتر با کاهش تماشاگر روبرو شد. فیلم جدید با 55 درصد کاهش در سه روز 20.9 میلیون دلار فروش داشت. انتظار می‌رود فروش فیلم تا آخر امروز 24.1 میلیون دلار و مجموع فروش داخلی آن 92.9 میلیون دلار بشود.

 

این فیلم درجه R در بازار بین‌المللی با 43.7 میلیون دلار صدرنشین شد. مجموع فروش فیلم در این سطح 89.7 میلیون دلار و با حساب بازار آمریکای شمالی، مجموع فروش جهانی آن 267.9 میلیون دلار شده است. “پنجاه طیف تاریک‌تر” به کارگردانی جیمز فولی از روی رمانی به همین نام نوشته‌ای. آل. جیمز ساخته شده است. داکوتا جانسن و جیمی دورنان بار دیگر در نقش‌های آناستازیا استیل و کریستین گری ظاهر شده‌اند.

 

شرکت‌های لجندری پیکچرز و یونیورسال در تولید “دیوار بزرگ” همکاری کرده‌اند. از این فیلم پرهزینه که منتقدان به آن تاخته‌اند و تماشاگران در وبسایت سینمااسکور به آن درجه B داده‌اند، به عنوان اولین تولید انگلیسی‌زبان که کاملاً در چین فیلمبرداری شده است، یاد می‌شود.     

 

“دیوار بزرگ” در چین فروش بسیار خوبی داشته است و تاکنون 171 میلیون دلار در این کشور به دست آورده است. فیلم که از حدود یک ماه پیش در بازار بین‌المللی روی پرده رفته است، این هفته 73.6 میلیون دیگر فروخت و مجموع فروش خود را در این سطح به 244.6 میلیون دلار رساند.

 

فیلم درباره گروهی سرباز مزدور اروپایی در چین باستان است که هنگام جستجوی باروت، گرفتار دفاع از دیوار بزرگ چین در برابر لشگری از مخلوقات اهریمنی می‌شوند. مت دیمن، پدرو پاسکال بازیگر سریال “بازی تاج و تخت” و ویلم دافو در کنار ستاره‌های چینی مانند اندی لو، ژانگ هانیو، جینگ تیان، لو هان و ادی پنگ در “دیوار بزرگ” بازی می‌کنند که اولین فیلم انگلیسی‌زبان ییمو است.

 

عوامل سازنده “دیوار بزرگ” نیز تعدادی از چهره‌های مطرح حوزه خود هستند، ازجمله استوارت درایبورگ مدیر فیلمبرداری (“پیانو”، “امپراتوری پیاده‌رو تخته‌کوب”)، رامین جوادی آهنگساز (“بازی تاج و تخت”، “وست‌ورلد”)، مه‌یز روبئو طراح لباس (“آواتار”، “شیکاگو”)، جان مایر طراح صحنه برنده اسکار (“شیکاگو”، “خاطرات یک گیشا”، “9”)، فیل برنان مسئول جلوه‌های ویژه (“سفیدبرفی و شکارچی”، “وولورین”) و کریگ وود تدوین‌گر (“دزدان دریایی کارائیب”، “رنگو”). جلوه‌های ویژه فیلم را هم شرکت‌های اینداستریال لایت ‌اند مجیک و وتا ساخته است.

 

تریلر اکشن “جان ویک: فصل 2” (John Wick: Chapter 2) از شرکت لاینز گیت با 16.5 میلیون دلار فروش در رده چهارم جدول قرار گرفت.

 

“مشت‌زنی” با بازی آیس کیوب، چارلی دی، کریستینا هندریکس، دنیس هیزبرت و تریسی مورگان با 12 میلیون دلار، پنجمین فیلم پرفروش هفته شد. این فیلم به کارگردانی ریچی کین درباره یک معلم است که وقتی از مدرسه اخراج می‌شود، یکی دیگر از معلمان را که باعث اخراج او شده، به مبارزه بیرون از مدرسه می‌طلبد. تماشاگران در سینمااسکور به فیلم درجه B داده‌اند.

 

“یک دارو برای تندرستی” تازه‌ترین ساخته گور وربینسکی در 1750 سینما فقط 4.2 میلیون دلار فروخت و فیلم دهم شد. دین دیهان، جیسن آیزاکس و میا گاث در این پروژه 40 میلیون دلاری بازی می‌کنند. داستان درباره یک مدیر جوان است که برای برگرداندن رئیس شرکت خود از یک مرکز تندرستی باصفا اما اسرارآمیز در کوه‌های آلپ به سوئیس فرستاده می‌شود، اما به زودی پی می‌برد شیوه‌های معجزه‌آسای این مرکز آن‌طور نیست که به نظر می‌رسد. 

 

در همین حال، “فروشنده” به کارگردانی اصغر فرهادی در 94 سینما در آمریکای شمالی 239.4 هزار دلار به دست آورد و مجموع فروش خود در این بازار را بعد از چهار هفته به 1.050 میلیون دلار رساند.

 

منبع: هنرآنلاین

امتیاز دهید