فانتزی عشق و جدایی روی صحنه/ «ال‌نینو» سرشار از رنگ و موسیقی خیابانی است

هنردستان: نسیم افشارپور، کارگردان نمایش «ال‌نینو» سبک این اثر را کمدی- فانتزی خواند و گفت: این نمایش یک دغدغه اجتماعی یعنی از بین رفتن عشق و رواج جدایی‌های سریع و بی‌دلیل را روایت می‌کند.

به گزارش هنردستان، «ال‌نینو» نمایشی به کارگردانی نسیم افشارپور است که بر اساس متنی اقتباس شده از «پابرهنه در پارک» اثر نیل سایمون در تالار ناصرخسرو روی صحنه رفته است.

 

نسیم افشارپور داستان «ال‌نینو» را کاملا رئال و درام خواند و گفت: نمایش راجع به زوج جوانی است که تازه ازدواج کرده‌اند و دچار چالش‌ها و مشکلاتی می‌شوند و اخلاق‌هایشان بهم نمی‌خورد اما به مرور و در ارتباط با دیگران اتفاقاتی برای رابطه‌شان رخ می‌دهد.

افشارپور «ال‌نینو» را اقتباسی از اثر «پابرهنه در پارک» اثر نیل سایمون خواند و گفت: اثر نیل سایمون را کاملا بومی و ایرانی نکرده‌ایم؛ همان زمینه خارجی را دارد و در همان سبک و سیاق جلو رفته است؛ تنها کمی تغییرات در آن ایجاد کردیم که آن هم به دلیل یکسری از مسائل ارشاد و یکسری مسائل دیگری بود که خودم ترجیح می‌دادم تغییر داده شود مثل سن بازیگران و ارتباط آنها با همدیگر.

کارگردان نمایش «ال‌نینو» خاطرنشان کرد: جدایی‌هایی بی‌دلیل و سریع موضوعی بین‌المللی است و فکر می‌کنم خانواده‌های زیادی در همه جای دنیا با آن درگیر هستند اما در یک دهه اخیر این موضوع در ایران خیلی بیشتر شده است.

افشارپور ادامه داد: امروزه برای خیلی از دوستان من هم این مشکل پیش آمده و همه در جامعه می‌بینیم و می‌شنویم که سر اختلاف‌های جزئی و مسائل کوچک جوان‌ها به سرعت باهم ازدواج کرده و جدا می‌شوند.

این کارگردان تصریح کرد: این نمایشنامه این مساله را به صورت کمدی تصویر کرده و نشان می‌دهد که چقدر این طرز تصمیم‌گیری و عجله در انتخاب مسخره است. نشان می‌دهد باید کمی دقت بیشتری کرد تا زندگی درستی داشت و تا آخر خط رفت.

افشارپور با بیان اینکه برای انتخاب این متن دغدغه اجتماعی داشته است، گفت: علاوه بر دغدغه‌ای که از رواج این موضوع به خصوص در بین زوج‌های جوان داشتم، در کنار آن کمدی بودن کار هم برایم مهم بود. چون هیچ کدام از آثاری که تا کنون کار کرده‌ام کمدی نبوده و همیشه تماشاگر ناراحت از سالن خارج می‌شد دوست داشتم این بار کمی تماشاگرم را خوشحال کنم.

افشارپور همچنین با اشاره ه فضای شاد و کمدی خوب غالب در فضای اجرا گفت: در «ال‌نینو» اجرای موسیقی زنده داریم؛ که برگرفته از طرح موزیک خیابانی است و سعی کردم برای تماشاگر جذابیت داشته باشد به همین منظور از فضاهای رنگی استفاده شده است؛ به طور کلی می‌توانم بگویم در «ال‌نینو» همه چیز رئال و تعریف شده است.

نسیم افشارپور، خشایار شمشیرگران، روژان ایرجی، مهیار اسلامی و هیراد محمدی بازیگران «ال‌نینو» هستند که با کارگردانی نسیم افشارپور در سالن ناصرخسرو روی صحنه رفته و تا 20 اسفند ساعت 19 اجرا می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری ایلنا

امتیاز دهید