سینمای ایران، دستاورد شگفت‌انگیز انقلاب اسلامی است

هنردستان: رایزن جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین گفت: سینمای ایران یکی از شگفت‌انگیزترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در حوزه فرهنگی است.

به گزارش هنردستان، هفته فیلم ایران با همت رایزنی جمهوری اسلامی ایران دوشنبه‌ شب (۲ اسفند) در حالی در سینما سیتی شهر سارایوو آغاز به کار کرد که فیلم «دختر» ساخته رضا میرکریمی با حضور این کارگردان به عنوان اولین فیلم به نمایش درآمد.

 

در این مراسم علی‌اصغر عامری، رایزن فرهنگی ایران در بوسنی اظهار کرد: هنر در دیپلماسی عمومی جایگاه ویژه‌ای را کسب کرده و به عنوان مهمترین ابزار دیپلماسی فرهنگی در اختیار ملت‌هاست.

او با اشاره به سی‌وهشتین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و مناسبت آن برای برگزاری این هفته فرهنگی در سارایوو بیان کرد: انقلاب اسلامی در ایران باعث شد عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در کشور دستاوردهای بزرگی داشته باشند و در عرصه‌های فرهنگی، هنر سینما یکی از هنرهای شگفت‌انگیز این انقلاب بود.

 

وی از ویژگی‌های سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی را تعالی نقش زنان در سینما، ترویج معانی انسانیت و معنوی و نبود خشونت دانست و بیان کرد: هرکس با هر سلیقه‌ای می‌تواند در هر جای دنیا تماشاگر سینمای انسان‌گرای ایران باشد، همان‌طور که مخاطب شاعرانی چون فردوسی، سعدی و حافظ بوده و هستند.

رایزن ایران در بوسنی حضور گسترده فیلم‌های ایرانی در جشنواره‌های خارجی و کسب جوایز معتبر بین‌المللی و افزایش تولیدات مشترک با دیگر کشورها را از جمله دستاوردهای مهم سینمای ایران دانست و گفت: برگزاری جشنواره‌های مختلف داخلی و بین‌المللی در سینمای ایران از نمونه افتخاراتی است که ایران در عرصه‌های بین‌المللی کسب کرده است.

در مراسم افتتاحیه رضامیرکریمی در نشستی با محمود حیدری، سفیر ایران در بوسنی و هرزگوین، «رگویه»، معاون وزیر خارجه بوسنی، «ابراهیم اسپاهیچ»، رئیس جشنواره زمستانی سارایوو، «پیر ژالستیا»، رئیس آکادمی هنرهای نمایشی سارایوو و فیلم‌ساز معروف بوسنیایی «راتکو اروزویچ»، رئیس جشنواره ویوانست، «تاتاراکیچ»، معاون جشنواره بین‌المللی فیلم سارایوو، «انس»، رئیس هیات امنای مجتمع سینما، «سرجان وولتیچ»، معاون آکادمی و کارگردان و «فاروق لونچاویچ»، استاد تاریخ سینمای سارایوو درباره‌ی سینمای ایران و بوسنی صحبت کردند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

امتیاز دهید