خصومت رسانه ملی با سینما/ لزوم امضای منشور میان طرفین

هنردستان: حجت‌الله ایوبی با انتقاد از نحوه برخورد صداوسیما با سینما، از مجلس خواست در این خصوص ورود کند تا مطالبات و وظایف طرفین شفاف‌سازی شود.

به گزارش هنردستان، حجت‌الله ایوبی درباره ضرورت ایجاد راهکاری برای بهتر شدن رابطه صداوسیما با سینماگران و تبلیغ فیلم‌های سینمایی از طریق رسانه ملی، گفت: از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود در این خصوص به سازمان سینمایی و سینماگران یاری رسانند؛ درواقع این موضوع یکی از اصلی‌ترین مطالبات سینماگران از مجلس محسوب می‌شود، چراکه حدود 4 سال به زبان‌های مختلف -مکتوب و شفاهی- با مسئولان رسانه ملی درباره تبلیغ مناسب فیلم‌های سینمایی مکاتبه کرده‌ایم، اما هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است.

 

خصومت رسانه ملی با سینما در ایام جشنواره فیلم فجر بیشتر نمایان شد

رئیس سازمان سینمایی با ابراز امیدواری از اینکه سینما و تلویزیون با هدف پیشرفت امور فرهنگی در کنار هم قرار گیرند با تاسف از اینکه تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده، افزود: متاسفانه خصومت رسانه ملی با سینما در برخی از برنامه‌های تلویزیونی در ایام جشنواره بیشتر نمایان شد و موجبات ناراحتی هنرمندان را فراهم کرد.

باید منشوری میان سینما و تلویزیون امضا شود

وی افزود: امیدواریم رسانه ملی ایران نیز مانند همتایان خود در کشورهای صاحب سینما، به تعهدات خود در قبال سینما عمل کند؛ البته باید “منشوری” میان سینما و تلویزیون همچون جهان پیشرفته امضا شود و در این منشور مطالبات و وظایف طرفین شفاف‌سازی شود.

کدام یک از ادعای افخمی و فراستی در رابطه با جشنواره درست از آب درآمد؟

ایوبی در گفتوگو با “خبرگزاری خانه ملت” درباره ادعای یک منتقد سینما مبنی بر اینکه انتقادهای او و مجری برنامه هفت رای داوران جشنواره فیلم فجر را تغییر داده و این به معنای زیرسوال بردن استقلال و اعتبار جشنواره است، گفت: باید پرسید کدام یک از ادعای آقایان افخمی و فراستی در رابطه با جشنواره درست از آب درآمد که این ادعایشان درست باشد تا بشود به آن استناد کرد؟

انصراف برخی نامزدهای جشنواره فجر، غیرحرفه‌ای بود

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: سطح داوران بسیار بالاتر از این است که بخواهند تحت تاثیر صحبت‌های این آقایان قرار بگیرند و برای اثبات آزادگی داوران همین بس که انصراف غیرحرفه‌ای و ناشیانه برخی از نامزدها از ادامه مسابقه، هیچ تاثیری بر رای داوران نگذاشت.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

امتیاز دهید