افتتاح نخستین مدرسه صنایع دستی ایران

به گزارش هنردستان: نخستین مدرسه صنایع دستی ایران همزمان با سال حمایت از کالای ایرانی راه‎اندازی می‌شود.

این مدرسه با تفاهمی که بین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی منعقد شده است روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت و از ساعت ۱۵ مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

رویا فتحی، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۹ سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با اعلام این خبر بیان کرده که اقدام سریع، ارزان و کاربردی برای بهبود وضع معیشت و اقتصاد خانواده‌ها، لــزوم انتقــال مفاهیــم فرهنگــی، دینــی و ملــی پنهــان در هنرهــای ســنتی و صنایــع دســتی بــه خانــواده هــا و نســل‌های آینده، رونمایی از روش‌های جدید آموزش صنایع دستی و هنرهای سنتی با کاربرد مفیدتر و بازده سریع تر از ضرورت‌های تاسیس مدرسه مذکور است.

آشنایی با مبانی نظری صنایع دستی، رودوزی، بافت پارچه‌های سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، قالی و گلیم بافی، طراحی ایرانی (طراحی سنتی) از سرفصل‌های کلی آموزشی در مدرسه صنایع دستی خواهد بود که در فاز اول مورد بهره برداری و در دو بخش نظری و عملی مورد اجرا قرار می‌گیرد.

به شرکت کنندگان در این دوره مدارک و گواهینامه معتبر اهداء خواهد شد که می‌توانندبه سرعت جذب بازار کار شوند.

شهروندان جهت شرکت در کلاس‌ها می‌توانند به خانه فرهنگ پرواز واقع در ضلع جنوب شرقی میدان آزادی، بوستان المهدی (عج) جنب دریاچه مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتربا شماره تلفن ۶۶۰۲۰۱۹۶ تماس بگیرند.

امتیاز دهید
هنرهای تجسمی

جایزه COAL 2024

فراخوان جایزه COAL منتشر شد. به گزارش هنردستان ، فراخوان جایزه COAL منتشر شد. مهلت ثبت‌ نام: 5 مه 2024 (16 اردیبهشت 1403 جایزه زغال

ادامه مطلب »