آنسامبل بانوان “ئاسو” و اجرای موسیقی نواحی

هنردستان: گروه ئاسو نادری اوایل اسفندماه سال جاری در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران در یک شب و یک سئانس روی صحنه خواهند رفت.

 

به گزارش هنردستان، آنسامبل بانوان “ئاسو” به سرپرستی ئاسو نادری پس از یک اجرای موفق در روز 24 تیرماه سال جاری، در تاریخ 8 اسفند دومین کنسرت رسمی خود را در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌کند.

 

این گروه موسیقی بانوان سال گذشته توسط ئاسو نادری نوازنده دف تشکیل شد و اولین اجرای خودش را در تیرماه سال جاری در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به صحنه برد. آنسامبل “ئاسو” در آن کنسرت میزبان 25 هنرمند سینما بود و در آخر از ملکه رنجبر بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون تقدیر کرد.

 

مریم‌ خانه‌ساز خواننده جوان این گروه است که رپرتواری شامل قطعات ماندگار موسیقی نواحی مختلف ایران از جمله موسیقی فارسی، کوردی، آذری، لری، بختیاری، عربی، بلوچی، جنوبی، گیلکی و… را برای بانوان اجرا می‌کند. 

 

همچنین انتخاب رپرتوار کنسرت “ئاسو” و تنظیم آن آثار برعهده فرشاد رستمی آهنگساز و تنظیم‌کننده پیشکسوت و سرپرست گروه موسیقی آرشاویر است. نوازندگان آنسامبل ئاسو را نیز ئاسو نادری، مینو اصحابی، نازنین قاسمی، مهسا لواسانی دانا، مژگان حسینی، آذین ملک‌زاده، پریسا اینانلو و سارا احمدیان تشکیل می‌دهند. 

 

نوازندگان آنسامبل “ئاسو” شامل دو دسته نوازندگان ارکسترال و کوبه‌ای هستند که اعضای گروه کوبه‌ای “ئاسو” برای اجرای 8 اسفند به دلیل مصادف بودن کنسرت این گروه با ایام فاطمیه (س)، آنسامبل “ئاسو” را همراهی نمی‌کنند. 

 

ئاسو نادری پیشتر در گروه‌های مختلف موسیقی چون هه‌رمان، هوران، حدیث رویا چهل‌ دف، آوای مهربانی، تخت جمشید، ژیوار و ارکستر آرشاویر فعالیت چشمگیری داشته و هم اکنون گروه بزرگ دف‌نوازان جم را نیز مدیریت می‌کند که در تاریخ 19 اسفند ماه سال جاری در تالار اندیشه به روی صحنه خواهد یافت. 

 

دومین کنسرت رسمی گروه “ئاسو” در ساعت 20 روز 8 اسفندماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود و بانوان علاقه‌مند به موسیقی نواحی می‌توانند برای خرید بلیت این کنسرت به سایت ایران کنسرت مراجعه نمایند.

 

منبع: هنرآنلاین

امتیاز دهید