پرفورمنس “ساز و سماع” در تئاتر مستقل تهران

هنردستان: تئاتر مستقل تهران روز شنبه 7 اسفندماه در قالب برنامه “شب شنبه‌ها” میزبان گروه‌های موسیقی تجربی می‌شود.

 

به گزارش هنردستان، مجموعه “شب شنبه‌ها” که با انگیزه حمایت از تجربه‌های نو، شنبه‌ها در سالن تئاتر مستقل تهران به روی صحنه می‌رود، ‌در یازدهمین پرفورمنس موسیقی خود در سری سوم این برنامه‌ها میزبان اجرای گروه “رابو” خواهد بود.

 

این پرفورمنس یازدهمین و یکی از آخرین پرفورمنس‌های سال 95 از سری برنامه‌های “شب شنبه‌ها” است که بلافاصله پس از پرفورمنس گروه “تندر” اجرا می‌شود. در این کنسرت که تحت عنوان “ساز و سماع” برگزار می‌شود، گروه موسیقی رابو اشعار کلاسیک و کهن را در قالب موسیقی امروزی و با حضور 3 سماع‌گر اجرا می‌کند. 

 

در پرفورمنس موسیقی “ساز و سماع”، محمد مبصریان (آهنگساز و خواننده)، مجتبی ضیایی (پیانو و رهبر گروه)، داود قنبری (دف و سازهای کوبه‌ای)، امیر فرزانه (فلوت)، آمیتیس ایوانی (گیتار آکوستیک)، رضا علی‌نوری (تنبور)، امین نجف‌زاد (پرکاشن)، احمد جواهری (ویولن)، عارف ایوانی (درام)، محمدحسین سخانش (گیتار الکتریک)، محمد اسدی (گیتار باس)، آذین کریمی‌راد (دکلمه) و نوید سیادت، آصف جاودانفر و علیرضا مرادزاد (سماع) به روی صحنه خواهند رفت. 

 

گروه “رابو” با هدف آشنایی نسل جدید با ادبیات کلاسیک و مضامین ادبیات کهن و آشنایی با چرخ سماع به عنوان یکی از رسوم آیینی کشور فعالیت خود را در سبک موسیقی تلفیقی و با استفاده از مضامین عرفانی آغاز کرده و هماهنگی حرکات سماع‌گر با نوع گویش خواننده و ضرب آهنگ موسیقی از ویژگی‌های برجسته این اجرا خواهد بود. رابو در زبان کردی به معنای گل همیشه بهار است.

 

پروژه شب ‌شنبه‌ها به همت افرادی چون مهدی خان‌‏محمدی (مدیر اجرایی)، سیامک قطاعی (مسئول امور داخلی و هماهنگی)، امیر خرازی (برنامه ریز)، احسان سبحانی (صدا بردار)، سروناز نانکلی، علی امیری و مهدی شفیعی (گروه اجرایی)، پوستر و بروشور (مونا حمزه) و رضا دادویی (طراح و مدیر پروژه)، شنبه شنبه‌ها در سالن تئاتر مستقل شهر تهران برگزار می‌شود. 

 

در روز 7 اسفند پیش از گروه “رابو” که کنسرتش در ساعت 22 در سالن تئاتر مستقل برگزار می‌شود، گروه موسیقی “تندر” نیز پرفورمنس موسیقی خود را در ساعت 19 به روی صحنه خواهد برد که بلیت‌فروشی هر دوی این اجراها در سامانه تیوال انجام می‌شود.

 

منبع: هنرآنلاین

امتیاز دهید