«مرد ایرلندی» اسکورسیزی فروخته شد

هنردستان: کمپانی «نتفیلیکس» حق جهانی فیلم «مرد ایرلندی» پروژه جدید سینمایی «مارتین اسکورسیزی» را خریداری کرد.

به گزارش هنردستان، به نقل از ورایتی، فیلم «مرد ایرلندی» پروژه سینمایی که «مارتین اسکورسیزی» سال‌هاست قصد ساخت آن را دارد، نهمین همکاری «اسکورسیزی» و «رابرت دنیرو» است که «آل پاچینو» و «جو پشی»، دیگر بازیگران سرشناس آن خواهند بود.

 

اولین همکاری «اسکورسیزی» و «دنیرو» در سال ۱۹۷۳ و در فیلم «خیابان‌های پائین شهر» رقم خورد و پس از آن این دو در فیلم‌های «راننده تاکسی»، «نیویورک نیویورک»، «گاو خشمکین»، «سلطان کمدی»، «رفقای خوب»، «تنگه وحشت» و «کازینو» به همکاری خود ادامه دادند.

«استیو زایلیان» که پیش از این نگارش فیلم‌نامه ساخته‌هایی چون «دارو دسته نیویورکی‌ها»، «فهرست شیندلر» و «مانی‌بال» را بر عهده داشته است، مسئولیت نوشتن فیلمنامه «مرد ایرلندی» را نیز بر عهده دارد و داستان فیلم نیز درباره یک تبهکار مافیایی به نام «فرانک شیرن» است که با اقتباس از کتاب «شنیدم خانه‌ها را رنگ زدی» نوشته «چارلز براندت» ساخته می‌شود و به پشت پرده قتل مرموز «جیمی هوفا» رئیس اتحادیه کارگران آمریکا می‌پردازد.

«مرد ایرلندی» پروژه سینمایی اسکورسیزی پس از فیلم جدید «مارتین اسکورسیزی» به «سکوت» است که از تاریخ ۲۰ ژانویه به صورت گسترده توسط کمپانی «پارامونت» اکران شده اما تاکنون به فروش ناامیدکننده‌ای داشته است. و داستان این فیلم بر اساس رویدادی واقعی و درباره یک مُبلغ آئین مسیحیت (لیام نیسون) در قرن هفدهم با بازی است که به ژاپن سفر می‌کند و در آنجا مجبور می‌شود دین مسیحیت را تکذیب کند و از آن روی برگرداند. دو کشیش جوان‌تر با بازی «آدام درایور» و «آندرو گارفیلد» که برای نجات این مبلغ راهی ژاپن می‌شوند نیز به سرنوشتی مشابه دچار می‌شوند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

امتیاز دهید