اعتراض ۶۵ نویسنده و موسیقیدان جهان به فرمان ضداسلامی ترامپ

هنردستان: ۶۵ نویسنده و موسیقی‌دان در نامه‌ای خطاب به ترامپ به قانون منع ورود اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا اعتراض کردند.

به گزارش هنردستان، به نقل از فوروارد، پل آستر، فیلیپ راث، مارگارت آتوود، خالد حسینی و نیز شماری از چهره‌های درجه یک دنیای موسیقی مانند استیون سوندهایک و آرت اشپگلمن کارتونیست از جمله چهره‌هایی هستند که در یک نامه سرگشاده از ترامپ خواسته‌اند مانع آزادی ورود پناهندگان و مهاجران از سراسر جهان و به ویژه از هفت کشور مسلمان نشود.

 

در این نامه که توسط انجمن پن آمریکا نوشته شده و ۶۵ نویسنده و هنرمند آن را امضا کرده‌اند از ترامپ خواسته شده فرمان ۲۷ ژانویه ۲۰۱۷ خود را پس بگیرد و به آزادی حرکت‌ها و تبادل هنر و ایده‌های جهانی احترام بگذارد.

این نامه دیروز ۲۱ فوریه و در آستانه این منتشر شد که ترامپ اعلام کرده به زودی فرمان ویژه دیگری برای عمل به فرمان ۲۷ ژانویه خود منتشر می‌کند. انتظار می‌رود فرمان جدید با دقت روی مسایل قانونی و حقوقی تنظیم شود تا جای هر نوع اعتراضی به آن بسته شود.

در این نامه که از قانون ترامپ به عنوان عاملی در تضاد با منافع ملی آمریکا نام برده شده و از شماری از چهره‌های فرهنگی و هنری چون راما حیدر نمایشنامه‌نویس فلسطینی ـ سوری که سفرش به نیویورک لغو شد، اصغر فرهادی کارگردان ایرانی که نتوانست در مراسم اسکار شرکت کند و عمر سلیمان موسیقی‌دان سوری که در مراسم موسسه موسیقی جهانی نیویورک شرکت نمی‌کند نام برده شده است.

در این نامه سرگشاده آمده است: نویسندگان، هنرمندان، موسیقی‌دان‌ها و فیلمسازان اغلب جلودار مبارزه با خفقان و ترور هستند و نباید چنین قوانینی مانع فعالیت آنها شود.

آیلت ولدمن، مایکل چابون، رابرت پینسکی، نیکول کراسس، ژول فایفر و فرانسین پروس، زادی اسمیت، ساندرا سیسنروس، کالم توییبین و چیماماندا آدیچی از دیگر نویسندگان امضا کننده این نامه هستند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

امتیاز دهید