رسیتال فلوت با همراهی پیانو شنیده می‌شود

هنردستان: پردیس هنرهای زیبا در دانشگاه تهران ۱۸ اسفندماه میزبان علاقه‌مندان به موسیقی کلاسیک با اجرای قطعات متنوعی از رپرتوار فلوت خواهد بود.

به گزارش هنردستان، به نقل از روابط عمومی این اجرا، دکتر آذین موحد – دانشیار و عضو هیأت علمی و مدیر فعلی گروه موسیقی هنرهای زیبا – درباره این برنامه گفت: برگزاری این رسیتال با همراهی آرپینه ایسرائیلیان (استاد مهمان پیانو) در تالار شهید آوینی پردیس هنرهای زیبا تلاشی است به‌منظور یادآوری به علاقه‌مندان جدی موسیقی کلاسیک که هنرهای زیبای دانشگاه تهران به‌عنوان قدیمی‌ترین و معتبرترین نهاد آموزش عالی هنر در کشور، بویژه در حوزه‌ی موسیقی از مراکز فعال در ایران است که در راستای معرفی معیارهای آکادمیک در موسیقی تلاش جدی می‌کند و علاقه‌مندان می‌توانند برای آشنایی با رویکردهای آکادمیک در موسیقی و شرکت‌ در برنامه‌های فرهنگی که استانداردهای دانشگاهی در موسیقی را مد نظر دارد با گروه موسیقی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران تماس بگیرند.

 

او درباره اهمیت نوازندگی، اظهار کرد: نوازندگی، عالی‌ترین و پرمسئولیت‌ترین رکن از هنر موسیقی است که با وجود مشکلات متفاوت، جایگاه آن در نظام اجتماعی ایران با هاله‌ای از ابهام روبه‌رو است و این مسئولیت دانشگاه‌ها و آکادمی‌های موسیقی است که رابطه‌ی تنگاتنگ این هنر را با اندیشه و تفکر تبیین کنند و بسترهای مناسب را برای اشاعه‌ی صحیح آن در سطح جامعه مهیا کنند.

موحد ادامه داد: برخلاف تصور جامعه‌ی کنونی که موسیقی را تنها عاملی برای گذران اوقات فراغت می‌پندارد، برگزاری کنسرت‌های جدی در دانشگاه‌ها که با رعایت معیارهای اصولی و زیربنایی، زوایای عمیق هنر نوازندگی را به علاقه‌مندان معرفی کند، ضرورتی غیرقابل انکار و تأکیدی مهم بر اهمیت عملکرد دانشگاه‌ها در تبیین جایگاه هنر نوازندگی در اجتماع و اثبات این دیدگاه است که این نظام‌های دانشگاهی هستند که باید در تعالی و توسعه‌ی هنر موسیقی در جامعه‌ی معاصر ایران پیشگام باشند.

مدیر فعلی گروه موسیقی هنرهای زیبا درباره جزییات این برنامه، اظهار کرد: در رسیتال فلوت و پیانو که در روز ١٨ اسفندماه ساعت ۱۹ در تالار شهید آوینی پردیس هنرهای زیبا برگزار خواهد شد و مستمعین قطعات متنوعی از رپرتوار فلوت را خواهند شنید. سونات می‌مینور اثر سکارلاتی، سونات سزار فرانک برای فلوت و پیانو، سوناتین اثر دوتیو آهنگساز شهیر فرانسوی، رومانس‌های شومان اپوس ۹٤ و همچنین دو قطعه‌ی مدرن از آهنگسازان فرانسوی که برای اولین‌بار در ایران اجرا می‌شوند. قطعه‌ی «سؤال‌های بی‌پاسخ» اثر تریستان مورای، آهنگساز سپکترال معاصر و قطعه‌ی پنجم از «وردها» اثر آندره ژولیوه که برای فلوت تک نوشته شده‌اند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

امتیاز دهید