«ازدحام سکوت» با شعرخوانی بهروز رضوی منتشر می‌شود

هنردستان: آلبوم «ازدحام سکوت» به آهنگسازی عماد توحیدی و بهنام شهرکی با شعرخوانی بهروز رضوی به زودی منتشر می شود.

به گزارش هنردستان، «ازدحام سکوت» بر اساس ١٧ غزل از ارفع کرمانی شاعر معاصر با قطعات موسیقی مستقل ساخته شده است و ساختاری نو در زمینه همراهی شعرخوانی و موسیقی ارائه می دهد.

 

عماد توحیدی که جدیدترین اثرش را با همکاری بهنام شهرکی و بهره گیری از اشعار ارفع کرمانی ساخته، درباره ساخت این اثر گفت: همواره سودای طراحی و اجرای موسیقی بر روی اشعار پدر بزرگوارم ارفع کرمانی با من بوده است. تصور من از همراهی شعر با موسیقی به شکل دکلمه ایجاد فضایی با فرمول مشخص نیست بلکه اعتقادم این است که برای هر شعر باید طرح موسیقایی خاصی را در نظر گرفت.

وی ادامه داد: فقدان تجربه های اینچنینی در رادیو یا آثار منتشر شده توسط بخش خصوصی موجب تجلی همان کارکرد تزیینی و باری به هر جهتی موسیقی برای شعرخوانی شده است که آثار میان مایه ای که این سال ها بیشتر توسط بازیگران سینما به نیت فروش بیشتر خوانده شده نمونه بارز این مساله یعنی نبود طراحی موسیقی برای شعر است.

این آهنگساز درباه حضور بهروز رضوی به عنوان راوی این آلبوم بیان کرد: در صدای بهروز رضوی هم طینت جهان اساطیری ایران و هم طبیعت شهد و شهود عرفان ایرانی وجود دارد و در بین صداهای سترگ و عاشقانه این سرزمین شکوهی در قامت دماوند را داراست. از سویی نوع شعرخوانی و صدای بهروز رضوی برای من یادآور شعر خوانی ارفع کرمانی فقید است.

بهنام شهرکی هم در مورد این آلبوم گفت: «ازدحام سکوت» از نظر من یک نمونه جدی همراهی موسیقی و شعرخوانی است. شکل مطلوب این ترکیب زمانی محقق می شود که موسیقی توان همگونی احساس و اندیشه شعر را داشته و باعث نفوذ بیشتر کلام شاعر در مخاطب اثر باشد.این که برای ١٧ غزل برگزیده از شاعر فقید ١٧ قطعه موسیقایی مستقل توسط ما طراحی شده است توجه به حال و هوا و جو احساسی مستقل هر غزل و همینطور مضامین ارائه شده در آن است.

«ازدحام سکوت» طی همین هفته از سوی کانون فرهنگی نی داوود نشر و پخش می شود.

 

منبع: خبرگزاری مهر

امتیاز دهید
هنرهای تجسمی

جایزه COAL 2024

فراخوان جایزه COAL منتشر شد. به گزارش هنردستان ، فراخوان جایزه COAL منتشر شد. مهلت ثبت‌ نام: 5 مه 2024 (16 اردیبهشت 1403 جایزه زغال

ادامه مطلب »