از اسفند 67 تا اسفند 95 بر خانه نمایش چه گذشت؟

هنردستان: خانه نمایش اداره تئاتر از سال 67 تا 95 در آخرین ماه سال با 15 اثر نمایشی پذیرای تماشاگران و مخاطبان این تماشاخانه شده است.

 

به گزارش هنردستان به نقل از روابط عمومی خانه‌ی نمایش، براساس اطلاعات موجود در بخش گردآوری اسناد و اطلاعات روابط عمومی خانه‌ی نمایش، 15 اثر نمایشی که در اسفند ماه سالهای 1367 الی 1395 در خانه‌ی نمایش اجرا شده و اطلاعات آن‌ها در دسترس است منتشر شد.

 

بر پایه‌ی این خبر، نمایش “شب یهودا” نوشته‌ی محمد رحمانیان و کارگردانی پرویز پورحسینی در اسفندماه سال 1367 در خانه‌ی نمایش اجرا شده، همچنین نمایش “یونس” نوشته‌ی مارین سورسکو با ترجمه‌ی محمدعلی صوتی و کارگردانی محمود عزیزی در سال 1368 و نمایش “خوابگردها” نوشته‌ی حسین پناهی با کارگردانی مریم کاظمی در سال 1370 اجرا شده است.

 

از دیگر نمایش‌های اجرا شده در اسفند ماههای این سال به بعد می‌توان به نمایش “ولایت آفتاب” نوشته‌ی مرتضی رستگار با کارگردانی حمیدرضا طوبائی در سال 1379، نمایش “سفر زخم” نوشته و کار حامد آقایی در سال 1381، نمایش “سیاوش نامه” نوشته و کار مجید ستایش در سال 1382،  نمایش “آنکه گفت نه آنکه گفت آری” با کارگردانی اکبر قهرمانی در سال 1384، نمایش “عمو هاشم” نوشته‌ی داود فتحعلی بیگی با کارگردانی مریم معترف در سال 1385، نمایش “آدم خوابش می گیره” نوشته‌ی علی نصیریان و کارگردانی خسرو شجاع زاده در سال 1386، نمایش “برف و بهمن” نوشته و کار ایرج افشاری اصل در سال 1390، نمایش “دستم را تو بگیر” نوشته‌ی سعید نفیسی و کار محمد زوار بی ریا” در سال 1391، نمایش “شانس+لابی” نوشته‌ی کاوه مهدوی و کار علیرضا مهران در سال 1392، نمایش “کلوپ درمان” نوشته‌ی فرهاد نقدعلی وکارگردانی وحیده قوهستانی، نمایش “تک سرباز” نوشته و کار عباس عبدالله زاده در سال 1393، نمایش “با من حرف نمی‌زنی چرا؟” نوشته‌ی کامران شهلائی و کارگردانی هما پریسان در سال 1394 اجرا شده است.

 

گفتنی است، درحال حاضر خانه‌ی نمایش هر روز ساعت 18 با نمایش “غصه‌ها قصه شدن” نوشته و کار ابراهیم آبادی پذیرای تماشاگران است.

 

علاقمندان به تماشای آثار نمایشی خانه‌ی نمایش می‌توانند به نشانی میدان فردوسی، ضلع شرقی میدان، بعد از خیابان ایرانشهر، خیابان شهید موسوی “فرصت سابق” کوچه‌ی شهید محمدآقا، پلاک 34 مراجعه کنند.

 

همینطور از طریق کانال تلگرام به نشانی @edaretheatervakhanenamayesh  ازاخبار خانه‌ی نمایش و پلاتوهای این مجموعه مطلع شوند.

 

منبع: هنرآنلاین

امتیاز دهید
فیلم کوتاه

فیلم کوتاه «تگرگ» کلید خورد

یک قصه دراماتیک درباره تردید‌ و تحیر فیلمبرداری فیلم کوتاه داستانی «تگرگ» به تهیه‌کنندگی حمیدرضا منتظری و کارگردانی مریم صالح‌پور در قم آغاز شد. به گزارش

ادامه مطلب »
هنرهای تجسمی

فراخوان طراحی پوستر TPAM 2024 

فراخوان طراحی پوستر TPAM 2024 منتشر شد . به گزارش هنردستان ، این رقابت توسط دوسالانه ی بین المللی Theatrical Posters Armenia 2024 برگزار می شود و به عنوان یک پلت فرم معتبر جهانی از

ادامه مطلب »