ایران در نمایش درمانی در آسیا نادر است/ برگزاری کارگاهی آموزشی

هنردستان: مجید امرایی با اشاره به برپایی همایش بین المللی «جامعه ایمن» با حضور نمایندگان کشورهای آسیایی، اعلام کرد که کارگاه نمایش درمانی را در این همایش با حضور مهمانان خارجی برگزار می کند.

به گزارش هنردستان، مجید امرایی درباره جدیدترین فعالیت های خود در زمینه نمایش درمانی گفت: در ماه جاری هشتمین همایش بین المللی «جامعه ایمن (مناسب سازی محیط برای افراد دارای معلولیت)» برگزار می شود. این همایش هر سال به دبیری یک کشور آسیایی برگزار می شود که امسال دبیری همایش به ایران واگذار شده است و در ایران نیز شهرداری مشهد برگزارکننده هشتمین دوره همایش بین المللی «جامعه ایمن» است.

 

وی توضیح داد: در این همایش آخرین راهکارها و دستاوردها و همچنین آخرین شیوه های مواجهه برای مسائل ایمن شهری و بحرانی مطرح می شود.

این فعال عرصه نمایش درمانی ادامه داد: در هشتمین همایش بین المللی «جامعه ایمن» قرار است کارگاه ۲ ساعته نمایش درمانی را برگزار کنم. این کارگاه درباره نمایش درمانی و شیوه مواجهه آن با افراد PTSD است؛ افرادی که مبتلا به عوارض پس از سانحه هستند. در این کارگاه آموزشی روی این موضوع کار می شود که نمایش درمانی چه کمکی می تواند به این افراد و در جهت رفع عارضه و کنار آمدن با مسأله و همچنین آگاهی دادن به جامعه داشته باشد.

امرایی تأکید کرد: ایران از جمله کشورهای مهم حادثه خیز است و در آسیا جزو نادر کشورهایی هستیم که از شیوه نمایش درمانی به عنوان شیوه درمانی غیر دارویی استفاده می کنیم. به نظر می رسد که شیوه نمایش درمانی به عنوان درمان غیر دارویی در کشور ما به جایی رسیده که می تواند حرفی برای دیگر کشورها داشته باشد.

وی درباره شرکت کنندگان در کارگاه آموزشی نمایش درمانی در هشتمین همایش بین المللی «جامعه ایمن» افزود: در این کارگاه نمایندگان کشورهای شرکت کننده در همایش و همچنین یک گروه به عنوان گروه مرجع معلولان حضور دارند. حضور یک گروه مرجع معلولان ضروری است چون شرکت کنندگان در کارگاه باید ببینند که چگونه نمایش درمانی با آن ها کار می شود و روند تأثیرپذیری آن چگونه است.

وی درباره زمان برگزاری این کارگاه آموزشی نمایش درمانی گفت: قرار است این کارگاه آموزشی را ۱۶ اسفندماه در شهر مشهد برگزار کنم.

 

منبع: خبرگزاری مهر

امتیاز دهید