نمایش دستاوردهای چند نسل از نقاشان آبرنگ ایرانی در نگارخانه خیال

هنردستان: با گشایش نمایشگاه “آبرنگ نگاران ایران” در صبا، دریچه ای به دستاوردها، قابلیت‌ها و جایگاه حقیقی نقاشی آبرنگ ایران با مرور آثار چند نسل از نقاشان این عرصه گشوده شد.

 

به گزارش هنردستان به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی صبا وابسته به فرهنگستان هنر، این نمایشگاه که عصر روز جمعه 16 اسفند ماه در میان استقبال بی سابقه علاقمندان و در حضور اساتید و پیشکسوتان هنری ایران در نگارخانه خیال این مجموعه گشایش یافت برای نخستین بار، عرصه حضور و مشارکت شانزده چهره نام آور و پیشکسوت نقاشی آبرنگ ایران در کنار یکدیگر شده است. ایزدپناه، ذی نوری، وثوق احمدی، مظلومی پور، نیکو، نورمحمدزاده، آتشزاد، اصلانی، مقدسی، مدرسی، وثوق، آروین، تکلو، گلباز، یزدچی و سرانجام، سمندریان از صاحب نامان این عرصه با تشکیل گروه هنری ” رنگاب ” و  با ارائه یکصد و هفتاد اثردر این نمایشگاه، جایگاه، کیفیت، توانمندی‌ها و هویت واقعی نقاشی آبرنگ معاصر ایران را در استمراری از چند نسل به نمایش گذاشته‌اند.

 

آثار این شانزده هنرمند تاثیرگذار بر جریان نقاشی آبرنگ ایران در چند دهه اخیر، شامل تکنیک‌ها و سبک‌های مختلف آبرنگ و در مضامین متنوع و گسترده ای از گل و طبیعت، طبیعت بیجان، پیکره‌های انسانی، معماری تا آثاری حاصل تلفیق نگاه مفهومی و انتزاعی است که به گفته خود این هنرمندان: چهره واقعی آبرنگ ایران را چهره نمایی می‌کند. بخش ویژه این نمایشگاه به بزرگداشت بیش از نیم قرن فعالیت مستمر استاد ایزدپناه به عنوان پیشکسوت‌ترین چهره نقاشی آبرنگ ایران اختصاص یافته است.

 

در مراسم گشایش این نمایشگاه در تالار ایران فرهنگستان هنر، که با اجرای برنامه‌های متنوعی از جمله سخنرانی استادان و پیشکسوتان هنری، اجرای موسیقی سنتی و…همراه بود کتاب “شهر هشتم” در حضور همگان رونمایی شد. این کتاب مجموعه 350 اثر از بیش از 150 هنرمند را از هنرجویان تا هنرمندان مطرح و بنام در نقاشی آبرنگ کشورمان به نمایش می‌گذارد.

 

نمایشگاه آبرنگ نگاران ایران تا شانزدهم اسفند در نگارخانه خیال، ضیافتگاه تمامی علاقمندان نقاشی آبرنگ ایران خواهد بود.

 

منبع: هنرآنلاین

امتیاز دهید
فیلم کوتاه

«تونل» در ایتالیا

فیلم کوتاه «تونل» به نویسندگی و کارگردانی کیارش حقگو در اولین حضور جهانی خود به جشنواره بین المللی تور ایتالیا راه پیدا کرد. به گزارش

ادامه مطلب »