افضلی: جشنواره فجر بهترین فرصت برای ارائه پوشش واقعی ایرانی و اسلامی است

هنردستان: مدیرعامل موسسه توسعه هنرهای معاصر گفت اگر از تمام ظرفیت‌های فرهنگی استفاده شود ایران می‌تواند در جهان اسلام در زمینه پوشش پیشرو باشد.

 

به گزارش هنردستان به نقل از ستاد خبری ششمین جشنواره مد و لباس فجر، مهدی افضلی مدیرعامل موسسه توسعه هنرهای معاصر گفت: جشنواره‌ فجر، بهانه‌ای برای تحقق اهدافمان در حوزه فرهنگی است. یکی از دغدغه‌هایی که همواره وجود داشته است، مساله مد و لباس بوده و برگزاری این جشنواره فرصت خوبی برای ارائه پوشش واقعی ایرانی و اسلامی است.

 

مدیرعامل موسسه توسعه هنرهای معاصر، بهره برداری از ذوق هنرمندان ایرانی را یک وظیفه حاکمیتی دانست و خاطر نشان کرد: کارگروه مد و لباس موفق شده است هنرمندان و طراحان ایرانی را شناسایی کند و یک رابطه‌ متقابل بین تولید کنندگان و طراحان شکل دهد.

 

افضلی گفت: در گذشته طراحی‌ها بیشتر به صورت انفرادی صورت می‌گرفته در حالی که اکنون جنبه‌ مشارکتی بالا رفته و افراد بیشتر تمایل دارند به صورت گروهی کار کنند.

 

وی برگزاری نمایشگاه را فرصت مناسبی برای دیده شد خواند و افزود: نمایشگاه می‌تواند بستری مناسب برای ارائه اندیشه‌ تلفیقی ایرانی و اسلامی باشد. مد و لباس مقوله‌ای است که هم به لحاظ صنعتی و هم به لحاظ فرهنگی باید مورد توجه قرار بگیرد. در این نمایشگاه فرصت‌های رقابتی ایجاد شده و مسیری را برای رشد و گسترش این صنعت فراهم آورده است.

 

مدیر عامل موسسه توسعه هنرهای معاصر به اهمیت رشد فعالیت‌های فرهنگی در این زمینه اشاره کرد و گفت: ایران این توانایی را دارد که در عرصه‌ مد و لباس پیشتاز باشد. اگر از تمام ظرفیت‌های فرهنگی استفاده شود ایران می‌تواند در جهان اسلام در زمینه پوشش پیشرو باشد. فرهنگ سازی و رشته‌های دانشگاهی در این زمینه ایجاد شده و در آینده‌ای نزدیک با بر طرف کردن نقاط ضعفی که وجود دارد می‌توانیم شاهد پیشرفت چشم گیری در این زمینه باشیم.

 

منبع: هنرآنلاین

امتیاز دهید