موج پیام های تبریک به اصغر فرهادی برای موفقیت دوباره در اسکار

هنردستان: موفقیت اصغر فرهادی سازنده فیلم سینمایی «فروشنده» در کسب دوباره جایزه اسکار، با استقبال فراوانی مواجه شد و موجی از پیام های تبریک را برای این کارگردان سینمای ایران به همراه داشت.

به گزارش هنردستان، فیلم سینمایی «فروشنده» روز دوشنبه موفق به کسب جایزه بخش بهترین فیلم خارجی در هشتاد و نهمین مراسم اهدای جوایز آکادمی علوم و هنرهای سینما (اسکار) شد.

 

وی در سال 2012 هم برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» موفق به کسب این جایزه شده بود.
موفقیت دوباره اصغر فرهادی در کسب جایزه اسکار، با واکنش بسیاری از شخصیت ها و چهره های از جمله اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، محمدرضا تابش نائب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، صادق خان شهردار لندن، حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی، احمد مسجد جامعی عضور شورای شهر تهران و نیز هنرمندان از جمله علی نصیریان، حمید فرخ نژاد، حبیب رضایی، پیام معادی و پرویز پروستویی همراه بود که در پی می آید: 

** معاول اول رییس جمهوری 
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری گفت: به آقای فرهادی هنرمند خوب کشورمان و عوامل و دست اندرکاران فیلم فروشنده که دیشب موفق شدند در ایالات متحده آمریکا جایزه اسکار را برای دومین بار دریافت کند تبریک می گویم.
وی افزود: به دو جهت، هم به کارهنری ارزشمندی که ارایه دادند و هم به جهت اقدام بسیار صحیح و ارزشمندی که انجام دادند و برای دفاع از ملت شان در مقابل یک حرکت ضد انسانی و غیراصولی در آمریکا حضور پیدا نکردند.

** پیام دکتر ظریف 
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه از نخستین شخصیت هایی بود که موفقیت فرهادی را در پیام توئیتری تبریک گفت.
در متن پیام تبریک ظریف آمده است: به بازیگران و عوامل فیلم فروشنده برای دریافت اسکار و ایستادن در مقابل «ممنوعیت ورود مسلمانان»(به آمریکا) افتخار می کنیم. ایرانیان هزاران سال است که جلوگاه فرهنگ و تمدن اند.

** معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده به اصغر فرهادی کارگردان مطرح کشور بخاطر دریافت جایزه اسکار تبریک گفت.
شهیندخت مولاوردی در صفحه تلگرامی خود نوشت: به اصغر فرهادی و عوامل فیلم فروشنده تبریک می گویم و به ملت ایران که پیامشان به دنیا ساختن پل است نه برپایی دیوار.

** پیام تبریک رییس سازمان سینمایی به اصغر فرهادی
رییس سازمان سینمایی با صدور پیامی، موفقیت اصغر فرهادی را در کسب دوباره جایزه اسکار تبریک گفت.
در متن پیام تبریک حجت الله ایوبی که روز دوشنبه انتشار یافته، آمده است:
جناب آقای اصغر فرهادی
سفیر توانا و زبان گویای فرهنگ و تمدن ایران اسلامی
در آستانه بهار و نوروز باز هم سینمای ایران پیام‌آور شادی شد برای مردمان سرزمین خورشید و باز هم پیچید در شهرمان آواز شادمانی
این موفقیت تاریخی و بزرگ موجی از شادی و شور آفرید در همه دل‌هایی که در گوشه‌گوشه جهان زنده‌اند هنوز به عشق.
اسکاری شدن دوباره سینمای پرافتخارمان مبارک باد بر مردم ایران.
و مبارک باد بر شما که شایسته این شکوه‌اید. شاد باش و همیشه شاد باش که:
هم ظریفی، هم حریفی، هم چراغی، هم شراب
هم جهانی، هم نهانی، هم عیانی، شاد باش

** دبیر هیات دولت
محسن حاجی میرزایی دبیر هیات دولت نیز در پیام تبریکی نوشت: باید به اصغر فرهادی که به اسطوره سینمای ایران تبدیل شد هم به خاطر کسب این افتخار ملی و هم رفتار همدلانه اش با ملت و هم بیانیه حکیمانه اش در مراسم اعطای جایزه تبریک گفت.

** پیام تبریک مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی 
در متن پیام تبریک علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی آمده است: 
به‌ نام خالق زیبایی‌ها، فخر و مباهات دیگری، اوراق وَزین تاریخ سینمای ایران اسلامی را آذین بست.
اصغر فرهادی، بسانِ خیل عظیمی از فرهیختگان این آب و خاک، فارغ از جوایز و افتخاراتی که برای سرزمینش کسب کرده برای همیشه در قلوب تمام هموطنانش جایگاه ویژه‌ای دارد.
عِرق ملی با تکیه بر اندیشه زلال انسانی از فرهادی‌ها، تندیس‌های ماندگاری بر تارک هنر ملل آرمان‌خواه می‌سازد که هیچیک از خودبین‌ترین سیاست‌های سرکوبگرانه هم موفق به محو و امحای آن نخواهد شد.
آنچه باعث ماندگاری فرهادی می‌شود نه بیش از یکصد جایزه و افتخارات بین‌المللی او نظیر دو جایزه اسکار ، که البته غرور برانگیزست بلکه دوراندیشی، درایت، نجابت، شرافت و نگاه ملی، بلکه، بین‌المللی اوست که به انسان‌ها نه در قالب رنگ و نژاد که فراتر از آنها می‌نگرد و احترام می‌گذارد.
اصغر فرهادی عزیز، ماندگاریت را که همانا یادآور درد جاودانگی بشر است، از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نماییم و برایت سربلندی و عزت می‌طلبیم. امید که، بیرقی را که علیه پَلشتی‌های نژادپرستانه برافراشته‌ای، هرگز رنگ و روی زمین را نبیند. بمان و بساز تا انسانیت ماندگار شود.

** احمد مسجد جامعی 
در پیام تبریک احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر آمده است: تبریک به جناب آقای اصغر فرهادی، کلیه عوامل فیلم فروشنده، تمامی اهالی سینما و مردم بزرگ ایران که فرصت پنجره را در دل این همه دیوار غنیمت می دانند و در روزگار تصمیمات و دستورهای بی منطق، به زبان فرهنگ و هنر با دنیا گفتگو می کنند و به همگان نشان میدهند که راه گفتگوی فرهنگ ها و تمدنها را نمیتوان به فرمان کسی بست.

** پیام تبریک نائب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی 
محمدرضا تابش نائب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای شورای اسلامی تصریح کرد: به نام خداوند آفریننده زیباییها، کسب عنوان بهترین فیلم خارجی در اسکار 2017برای فیلم فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی عزیز که باکسب دوجایزه اسکار نام خود و ایران را درعرصه هنروسینمای جهان بلندآوازه کرد،مایه مباهات هرایرانی وطن پرستی است.
عدم حضور متعهدانه وی در این جشنواره، در اعتراض به محکومیت سیاست های نژادپرستانه ترامپ ستودنی است و عبرت آموز که چگونه یک ایرانی هوشمند و دلبسته به وطن می تواند با کمترین هزینه و گذشتن از منافع فردی، منافع ملی رارقم زند ودل ملتی راشاد کند و از حقوق هم میهنانش در عرصه بین المللی هنرمندانه دفاع نماید. درود بر وی‌ وملتی که آفریننده فرهادی هاست.

** معصومه ابتکار 
در پیام تبریک معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست آمده است: بریک به همه نقش افرینان «فروشنده» بابت اسکار و بیشتر بابت پیام انسانی در مقابله با تبعیض و در حمایت از ارزشهای مشترک بشری و صلح و دوستی.

** علی نصیریان
کسب جایزه اسکار توسط اصغر فرهادی برای فیلم «فروشنده» بشارت و مژده بسیار خوبی بود و از این جهت بسیار خوشحال هستم.
کسب این جایزه برای سینمای ایران یک افتخار بزرگ است و سینمای ما بسیارخوب به سمت جلو حرکت می کند.
به اصغر فرهادی و ملت ایران تبریک می گویم و امیدوارم همیشه از این گونه افتخارات نصیبشان شود.
باعث افتخار است که ما در عرصه فرهنگ افرادی مانند اصغر فرهادی را داریم که با آثار خودشان این گونه در جهان می درخشند همچنین ما در عرصه های دیگر از جمله ورزش نیز قهرمانان بسیاری داریم که برای ما افتخارات بسیاری کسب می کنند.
امیدوارم جوان ها و نسل های بعدی ما نیز همین گونه جلو بروند وافتخارات بسیاری برای کشورشان کسب کنند.

** علی دایی
تبریک فراوان به اصغر فرهادی و سینمای ایران

** مهران احمدی
تبریک به عوامل فیلم «فروشنده» تبریک به سینما، تبریک به فرهنگ، تبریک به ما، تبریک به ایران. 

** حمید فرخ نژاد 
تبریک به سینمای ایران، تبریک به ملت بزرگ ایران. 

** مهتاب کرامتی 
تبریک به آقای فرهادی عزیز، تبریک به همه عوامل فیلم فروشنده، تبریک به ایران زمین و تبریک به همه کسانی که شادی و سربلندی مردم ایران آرزوشونه. 

** پرویز پرستویی 
جایزه بهترین فیلم خارجی زبان اسکار دو هزار و هفده اهدا شد به (فروشنده) ساخته اصغر فرهادی محصول ایران. تبریک به اصغر فرهادی و عوامل فیلم فروشنده، مردم و سینمای ایران. این دومین اسکار اصغر فرهادی است امیدوارم قدردانش باشیم. 

** الهام حمیدی 
حالا دیگر سینما هم دیپلماتی تاریخ ساز دارد. 
باید به مردم ایران برای اسکار دوم اصغر فرهادی تبریک گفت. 

** سارا خویینی ها 
هزاران بار تبریک و قدردانی برای شما کم است. 

** سحر دولتشاهی 
تبریک به آقای فرهادی عزیز و همه عوامل فیلم فروشنده. تبریک به سینمای ایران. تبریک به هموظنان عزیزم. 

** گلاره عباسی 
برای سرزمینم افتخار آفریدید و خسته نباشید به نمایندگان شایسته ی آقای فرهادی خانم انصاری و آقای نادری که پیام آور صلح بودند. حضور شما دو تن امشب باعث غرور ایرانی ها بود. 

** انجمن کارفرمایی تهیه‌کنندگان (اکت)
در پیام تبریک انجمن کارفرمایی تهیه‌کنندگان (اکت) آمده است: اصغر فرهادی عزیز، در روزگاری که نادانان و مغرضان در جهان کمر به تحریم و تحقیر کشور ما بسته‌اند، تو با هنر و هوشمندی در میدان سینما و سیاست سربلندمان کردی؛خدا سربلندی ات را مداوم و برقرار بدارد.

** پیام تبریک خانه سینما
تعظیم جهان به فرهنگ و هنر ایران با اهداء اسکار به اصغر فرهادی مبارک باشد، این ایام بزودی برای سپاس گردهم می‌آئیم.

** پیام تبریک سازندگان «نلسون ماندلا برای همیشه» به اصغر فرهادی
اصغر فرهادی عزیز، با افتخار کلاه از سر بر می داریم، چرا که این بار با زبان فرهنگ، با زبان هنر سینما نشان دادی فقط تنها، صدا نیست که می ماند، شرافت و مهرورزی و انسانیت، آنچه در فیلم‌هایت جاری ست ماندگارت کرده است.
امروز نشان اسکار، تقدیم به شرافت و حرمتی شد که به مردم مرز و بومت نهادی.
گروه سازنده فیلم «نلسون ماندلا برای همیشه» این موفقیت را به شما و تمام همکاران عزیزتان در سینمای ایران شاد باش می گویند.

** تبریک انجمن عکاسان سینما به اصغر فرهادی
انجمن عکاسان سینمای ایران، کسب یکی از مهم ترین جوایز سینمایی سال را به اصغر فرهادی، عوامل فیلم سینمایی «فروشنده» و سینمای ایران تبریک می گوید و برای سینمای پر افتخار ایران موفقیت های بیشتر آرزومند است.

** پیام تبریک محمد حیدری مدیر عامل موزه سینما
در پیام تبریک محمد حیدری مدیرعامل موزه سینما آمده است: موفقیت های چشم گیر شما در عرصه بین المللی مایه افتخار سینمای ایران است و دریافت عنوان بهترین فیلم غیر انگلیسی از آکادمی اسکار نیز خبر خوش برای سینمای ایران بود.
بی شک نام بلند آوازه شما مایه فخر فرهنگ ایران زمین است.

** صادق ‌خان شهردار لندن 
صادق خان شهردار لندن نیز اعلام کرده است: صمیمانه‌ترین تبریکم را به اصغر فرهادی، به خاطر دریافت اسکار بهترین فیلم خارجی تقدیم می‌کنم.

** پیام تبریک گری لوییس هماهنگ کننده سازمان ملل در ایران
گری لوییس هماهنگ کننده سازمان ملل در ایران در پیام تبریک خود آورده است: 
فروشنده جایزه اسکار را برای بهترین فیلم خارجی بُرد. تبریک به آقای فرهادی کارگردان و عوامل فیلم فروشنده و همه ایرانیان.

** پیام تبریک محمدرضا عارف 
محمدرضاعارف رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: تبریک به جناب آقای فرهادی و همه هنرمندان و عوامل فیلم فروشنده که باعث درخشش مجدد نام ایران عزیز در جهان شدند و نشان دادند هنر ابزاری موثر برای دیپلماسی فرهنگی است.

** کانون کارگردانان سینمای ایران
در پیام کانون کارگردانان سینمای ایران آمده است: هنرمند نام آشنای سینمای ایران؛ جناب آقای اصغر فرهادی، در آستانه بهار دریافت دومین جایزه اسکار شادی و نشاط مردم ایران و همکارانتان را افزون نمود.
کانون کارگردانان سینمای ایران با افتخار این موفقیت جهانی را به شما و خانواده سینمای ایران تبریک می گوید.
ما نیز چون شما باور داریم که در این دنیای پر از آشوب سینما می تواند محملی برای تقویت مشترکات انسانی باشد نه نفرت پراکنی .

** پیمان معادی 
تبریک فراوان به مردم عزیز و شریف ایران.

** محسن تنابنده 
در وانفسایی که عده‌ای بد ریش کمر به نابودی سینما بستند تو بی ریش و البته باریشه بی هیاهو و جنجال بار دیگر بر قله نشاندیمان آخ که خندیدن به ریش آنها از این بالا چه کیفی دارد.

** رضا عطاران 
و بالاخره یه خبر خوب، تبریک

** بهرام رادان 
چه کیفی دارد هموطن تو بودن

** سیدجواد رضویان 
به نام حضرت حق، تبریک به شما خوبان هنردوست، تبریک به جامعه هنری ایرانِ سربلند و درود به عایجناب اصغر فرهادی، دومین جایزه اسکار برای فیلم فروشنده گوارای وجودتان، خدا قوت به عوامل فیلم فروشنده و توفیق روز افزون برای هنر و هنرمندان ایران عزیز.

** لیلا حاتمی
تبریک به اصغر فرهادی عزیز برای موفقیت «فروشنده» در اسکار 2017

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

امتیاز دهید