سرمایه‌های تئاتر رو به زوال هستند/ طی ۹ سال فقط یکبار کارگردانی

هنردستان: محمود عزیزی با اشاره به شرایط نامناسب تولید تئاتر تأکید کرد که جوانان تئاتری به عنوان سرمایه های این عرصه هنری به دلیل نبود حمایت های لازم رو به زوال هستند.

به گزارش هنردستان، محمود عزیزی که چندین سال است در مقام کارگردان تئاتر اثری را به صحنه نبرده است درباره این روند و وضعیت گفت: طی ۹ سال گذشته تنها یک بار نمایشی را به صحنه برده ام و همچنان این وضعیت ادامه دارد و با وجود اینکه چندین نمایشنامه را مدنظر دارم، شرایط برای تولید و به صحنه بردن نمایشی جدید فراهم نیست.

 

وی اظهار کرد: من نمی توانم برای تولید نمایش اسپانسر بیاورم و در عین حال هم اگر بخواهم نمایشی را به صحنه ببریم پول مورد نیاز را ندارم. از سوی دیگر اگر بخواهم تهیه کننده هم بیاورم که باید باب میل او گروه را تشکیل دهم. به همین خاطر تولید و اجرای یک اثر نمایشی در شرایط فعلی بسیار سخت است.

این بازیگر و کارگردان تئاتر یادآور شد: اداره کل هنرهای نمایشی به عنوان متولی تئاتر پول ندارد و تالار وحدت هم که اصلا وارد پروسه تولید تئاتر نمی شود. طی صحبتی هم که با آقای مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتم گفت که امکاناتمان کم است.

عزیزی با بیان اینکه نگرانی و ناراحتی من فقط به خاطر اجرا نداشتن خودم نیست، تأکید کرد: من نگران جوان هایی هستم که وارد عرصه آکادمیک تئاتر می شوند. حداقل زیرساخت هایی که بخواهد فراهم شود تا باعث دلگرمی این جوانان بشود، وجود ندارد. برخی مواقع کارهایی از جوان ها می بینم که حیرت زده ام می کند؛ کارهایی که بدون کمترین امکانات و حمایت تولید و اجرا می شوند. اگر روند به همین شکل ادامه پیدا کند و از جوانان تئاتر حمایت نشود، این نیروها که به عنوان سرمایه تئاتر هستند، رو به زوال می روند.

این هنرمند شناخته شده سینما، تئاتر و تلویزیون تصریح کرد: نمی دانم مسئولان فرهنگی ما مشغول حفظ جای خود هستند یا کارهای دیگری که نمی توانند به عرصه فرهنگ و هنر رسیدگی کنند. ما نیازمند این هستیم که مدیریت و برنامه ریزی فرهنگ و هنر ما قانونمند شود.

وی در پایان عنوان کرد: در عرصه فرهنگ و هنر هر جا می رویم، درد دیگران به قدری است که درد خود را فراموش می کنیم.

محمود عزیزی خردادماه سال ۹۰ نمایش «می خواهم موسیو را ملاقات کنم» را در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه برد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

امتیاز دهید
هنرهای تجسمی

جایزه COAL 2024

فراخوان جایزه COAL منتشر شد. به گزارش هنردستان ، فراخوان جایزه COAL منتشر شد. مهلت ثبت‌ نام: 5 مه 2024 (16 اردیبهشت 1403 جایزه زغال

ادامه مطلب »