روز ملی تئاتر با آغاز اجرای سالن های تهران

هنردستان: مجموعه تالار های اداره کل هنرهای نمایشی از هفته اول فروردین ماه و به مناسبت روز ملی تئاتر فعالیت خود را آغاز می کنند.

به گزارش هنردستان، تالارهای مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج و تالار هنر از هفته اول فروردین با اجرای برنامه های نمایشی و اجراهای صحنه ای کار خود را در سال ۱۳۹۶ آغاز خواهند کرد.

 

سال ۱۳۹۶ اولین سال تئاتر خواهد بود که ۷ فروردین ماه در تقویم رسمی کشور به نام روز ملی تئاتر ثبت شده است. خانواده تئاتر این روز را همزمان با روز جهانی تئاتر گرامی داشته و به این مناسبت اجراهای نمایشی در تالارهای حرفه ای تهران آغاز خواهند شد. تماشاخانه سنگلج از ۳ فروردین ماه و مجموعه تئاتر شهر و تالار هنر از ۶ فروردین ماه میزبان شهروندان و مهمانان نوروزی می شوند.

مجموعه تئاتر شهر از ۶ فروردین ماه ۱۳۹۶ با اجرای نمایش های صحنه ای و برپایی برنامه های ویژه نوروز و آیین های نمایشی در محوطه مجموعه و پارک دانشجو میزبان عموم شهروندان و مخاطبان تئاتر خواهد بود.

کانون تئاتر خیابانی با طراحی برنامه های متنوعی شامل نمایش های آیینی سنتی، نقالی، نوروزی خوانی، خیمه شب بازی و تئاترهای خیابانی با موضوع بهار ویژه برنامه های فضای باز را در این مجموعه برگزار خواهد کرد.

اما تماشاخانه سنگلج ۳ فروردین ماه را زمان آغاز اجرای عمومی نمایش «خواستگاری» نوشته و کارگردانی عظیم موسوی اعلام کرده است. این نمایش که فضایی شاد و مفرح دارد ویژه بهار ۹۶ روی صحنه خواهد رفت.

کودکان و نوجوانان نیز از ۶ فروردین ماه می توانند در تالار هنر به تماشای نمایش جدیدی به کارگردانی رامین کهن بنشینند. نمایش «موش تا موش» اجرای نمایش کودک و نوجوان را در سال جدید آغاز می کند.

جزئیات کامل اجراهای تئاتر و ویژه برنامه های روز ملی تئاتر در فروردین ماه به زودی اعلام خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

امتیاز دهید