پایان کار چند بخش جشنواره مد و لباس فجر

هنردستان: مراسم اختتامیه بخش علمی دانشگاهی، فرهنگی هنری و انجمن‌ها و موسسات هنری ششمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر امروز در برج آزادی برگزار شد.

 

به گزارش هنردستان، اختتامیه بخش علمی دانشگاهی، فرهنگی هنری و انجمن‌ها و موسسات هنری ششمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، دوشنبه 9 اسفند با حضور جمعی از مسئولان، فعالان حوزه دانشگاهی و طراحان و تولیدکنندگان در سالن اجتماعات برج آزادی برگزار شد.

 

حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در این مراسم با اشاره به لزوم ایجاد جزیان‌سازی‌های عظیم در حوزه مد و لباس از بستر جشنواره فجر بیان کرد: بسیاری از فعالیت‌های انجام شده در داخل و خارج از کشور از مسیر این جشنواره بوده است و امروز عشق و علاقه دلیل اصلی ورود دانشجویان به این حوزه مهم است.

 

قبادی ادامه داد: امروز در بحث دانشگاهی و موسسات آموزشی باید قدر تلاش‌ها را بدانیم، حضور اساتید را مغتنم بشماریم و برای فعالیت موسسات آموزشی و دانشجویان این عرصه احترام قائل شویم.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در ادامه بر لزوم نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در میان آحاد جامعه برای رسیدن به الگوهای اسلامی و ایرانی تأکید و تصریح کرد: جامعه دانشگاهی، باید مدولباس شایسته ایران اسلامی را پیشنهاد کند و زمینه رسیدن به توافقات فرهنگی در جامعه را در عرصه مد و لباس فراهم سازند.

مراسم اختتامیه بخش علمی دانشگاهی جشنواره مد و لباس فجر در برج آزادی

قبادی گفت: امروز برای جامعه دانشگاهی و موسسات آموزشی، احساس امنیت داشتن در کار از اصل امنیت مهم تر است و اقدامات دانشگاهیان برای حضور مؤثر باید مورد تحمیل در اجتماع قرار گیرد.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اشاره به نقش پر رنگ اساتید دانشگاهی در ایجاد ارتباط میان دانشجویان و بخش تولید و توزیع اظهار داشت: در سال جاری، تلاش همکاران دانشگاهی برای ایجاد این ارتباط ستودنی بوده است اما هنوز هم نقاط ضعف بسیاری در این بخش وجود داشته و اگر امروز زمینه انسجام در این بحث فراهم نشود معلوم نیست که بعدها چگونه ایده‌ها و خلاقیت‌های نظام آموزشی حوزه مد و لباس به منصه ظهور رسد.

او تأکید کرد: سهم موسسات آموزشی در جریان سازی حوزه مد و لباس بسیار مؤثر است و دراینجا لازم است از تلاش مجموعه سازمان فنی و حرفه‌ای و مسئولان برج آزادی برای حمایت از این بخش جشنواره تقدیر کنیم.

دانشگاه‌ها به نیازسنجی در حوزه مد و لباس جامعه پاسخ دادند

در ادامه این مراسم، انسیه زاهدی دبیر بخش علمی و دانشگاهی ششمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: هدف غایی این جشنواره، دستیابی به یک مکتب و مدل ایرانی است که البته هر مدل باید زیرساخت های ارزشی، دینی و مبانی علمی و فرهنگی را در برگیرد.

مراسم اختتامیه بخش علمی دانشگاهی جشنواره مد و لباس فجر در برج آزادی

زاهدی افزود: ما برای بومی سازی مدل های ایرانی در نظام آموزشی حوزه مد ولباس، نیاز به فعالیت عملی داریم و در این راستا از همراهی عارضه‌یابان در حوزه اقتصادی پوشاک یاری می‌طلبیم.

انسیه زاهدی، دبیر بخش علمی و دانشگاهی ششمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس با اشاره به دریافت مقالات و پایان نامه های کاربردی در این دوره از جشنواره اظهار داشت: در این دوره 60 مقاله ارزنده، 50 پیان نامه در دوره کارشناسی و 40 پایان نامه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا مورد بازبینی و داوری قرار گرفتند و امروز خرسندیم که دانشگاه‌ها به نیازسنجی در حوزه مد و لباس جامعه در این بخش پاسخ جدی داده‌اند.

فعالیت 400 موسسه هنری مد ولباس در قالب ساختار حقوقی

در ادامه این مراسم، مهدی محمودی دبیر بخش فرهنگی هنری و موسسات آموزشی جشنواره در سخنانی، موسسات آموزشی مد و لباس را بازوی اجرایی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برشمرد و گفت: انجمن‌ها و مووسسات حوزه مد لباس، بر مبنای استفاده از نقاط مشترک میان سایر بخش‌ها با عرصه مد و لباس و دستیابی به ارزش افزوده و ثروت آفرینی شکل گرفته است.

او افزود: خوشخبتانه طی سال‌های اخیر و فعالیت این بخش در کارگروه، 400 موسسه به شکل دائم و موقت مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند و از ساختار حقیقی به حقوقی تبدیل شده‌اند.

مراسم اختتامیه بخش علمی دانشگاهی جشنواره مد و لباس فجر در برج آزادی

در ادامه این مراسم از برگزیدگان بخش علمی دانشگاهی، فرهنگی هنری و انجمن‌ها و موسسات هنری ششمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر به شرح زیر تجلیل شد:

برگزیده بخش پوستر: محسن افروزی

بخش تصویرگری:

رتبه اول: ماهنی تذهیبی

رتبه دوم: مهدی محمد میرزایی

رتبه سوم: ساناز یزدانی و سارا علی بابایی

غرفه برتر این بخش:

موسسه هنری مد و لباس طراحان تک پوش ائیکا با مدیریت سمیه علی بخشی

موسسات برتر بدون رتبه بندی:

هلما با مدیریت مریم کوهی، کوثر با مدیریت منصوره کریمی، آریا رند با مدیریت رفیعه رازبانی، میناک با مدیریت مینا کنی، روحی با مدیریت علی روحی، فاطر با مدیریت مریم سادات خرم دره، پوشانیک با مدیریت محمد فتحی و رادین با مدیریت مهدی محمودی

در بخش فعال فرهنگی و هنری، عباس جهانگیری مدیر مسئول انتشارات بین‌المللی حافظ تقدیر شد.

در بخش صنعت، علی محمد امین دوست از کارخانه نساجی حریر و خشایار فرزاد از جامعه متخصصین نساجی ایران تجلیل شدند.

برگزیدگان دانشگاهی بدون رتبه‌بندی:

دانشگاه پیام نور استان تهران، مرکز آموزش های آزاد تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه علم و فرهنگ(آموزشگاه روحی)، جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران

در بخش آموزشگاهی از مجتمع های فنی و حرفه ای شیوا و شیوه تقدیر شد.

در بخش نشست های علمی از عطاءالله فروغی و در بخش کارگاه‌های آموزشی از آفاق امیریان تقدیر شد.

در بخش طراحی کاغذی و طرح اولی ها از فاطمه نعمتی، مریم کارگر و فاطمه عسلی، افسانه ابراهیمی، زهرا ایام و فریبا یوسفی پور تجلیل به عمل آمد.در بخش مسابقه طراحی مانتو نیز به ترتیب فاطمه مقدم، ندا حاجیلو و فرشته فریدونی در رتبه‌های اول تا سوم قرار گرفتند.

 ششمین جشنواره بین المللی مد ولباس فجر، فردا دهم اسفندماه در سه نقطه تالار وحدت، برج آزادی و برج میلاد به کار خود پایان می دهد و مراسم اختتامیه این رویداد روز 21 اسفندماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.

 

منبع: هنرآنلاین

امتیاز دهید