برگزاری نمایشگاه آثار برتر جشنواره جهانی هنر مقاومت در لبنان

هنردستان: انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس با همکاری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان نمایشگاهی از آثار برتر چهارمین جشنواره جهانی هنر مقاومت در محل موزه یونسکو بیروت برگزار می کند.

به گزارش هنردستان، به مناسبت دهه هنر مقاومت کشور لبنان و به دعوت رایزن فرهنگی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس اقدام به برگزاری نمایشگاهی از آثار برتر چهارمین جشنواره جهانی هنر مقاومت که شامل ۱۵۰ اثر کاریکاتور و ۵۰ اثر پوستر است در محل موزه یونسکو بیروت از تاریخ ۳ لغایت ۱۳ اسفندماه کرده است.

 

سید مسعود شجاعی طباطبایی دبیر بخش کارتون و کاریکاتور چهارمین جشنواره جهانی هنر مقاومت به نمایندگی از انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس ضمن حضور در این نمایشگاه ۶ جلسه کارگاه آموزشی (ورک شاپ) برای هنرمندان و دانشجویان لبنانی در محل دانشکده های هنرهای المعارف، جمعیت ابداع شهرداری حاره حریک،  جمعیت حزب الله، دانشگاه معهد نبطیه، دانشگاه هنر روح القدس کاسلیک (دانشگاه مسیحیان کاتولیک نیسان)، دانشگاه اسلامیه و نشست با هنرمندان و مدیران هنری در رایزنی فرهنگی ایران در بیروت برگزار کرد. وی از طرف دانشگاه اسلامیه تندیس بلورین دریافت کرد و همچنین در مراسم افتتاحیه نمایشگاه یونسکو موفق به کسب تندیس ناجی العلی شد.

چهارمین جشنواره جهانی هنر مقاومت در چهار رشته نقاشی، کارتون و کاریکاتور، پوستر و آثار حجمی با نمایش آثاری از هنرمندان ۷۱ کشور جهان از تاریخ بیستم آذرماه لغایت بیستم دی ماه سال جاری به میزبانی انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد. ‌

 

منبع: خبرگزاری مهر

امتیاز دهید