«گرگم و گله می‌برم» انیمیشن می‌شود/ فیلمی که دیالوگ ندارد

هنردستان: امیرهوشنگ معین کارگردان انیمیشن از ساخت یک فیلم کوتاه ۸ دقیقه ای با عنوان «گرگم و گله می برم» خبر داد.

به گزارش هنردستان، امیر هوشنگ معین کارگردان عرصه انیمیشن درباره فعالیت های جدید خود گفت: به تازگی مشغول تهیه انیمیشن کوتاهی با عنوان «گرگم و گله می برم» به مدت ۸ دقیقه برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستم که تاکنون یک سوم از آن تولید شده و امیدوارم که تا حدود ۸ ماه دیگر ساخت آن به طور کامل به پایان برسد.

 

وی افزود: این فیلم بر اساس کتابی از افسانه شعبان نژاد است که با نگاه کودکانه ای به داستان پرداخته است. در واقع این کتاب یکی از کتاب های کانون است که ما بر اساس آن شروع به ساخت این اثر کردیم. البته این را هم اضافه کنم که موقعیت نمایشی دیگری هم به این داستان اضافه و سعی کردم با نگاه جدیدی به شخصیت ها، «گرگم و گله می برم» را بسازم.

این کارگردان بیان کرد: مخاطبان این اثر تنها کودکان نیستند بلکه موضوع آن به نحوی است که بزرگسالان هم می توانند با این فیلم کوتاه بدون دیالوگ ارتباط برقرار کنند. امیدوارم که مجال دیده شدن آثار کوتاه بیش از پیش فراهم شود و فقط معطوف به جشنواره ها نباشد.

معین عنوان کرد: این انیمیشن لحن متفاوتی نسبت به داستان فولکلور موجود دارد. در «گرگم و گله می برم» تلاش ما بر این است که به کاراکتر ها از جنبه دیگری نزدیک شویم و در واقع داستان از زوایه نگاه کودکانی که به داستان اضافه شده، بیان می شود.

این کارگردان در پایان اظهار کرد: در این اثر چندان از المان های بومی استفاده نشده است اما از نقاشی های معاصر ایرانی نشانه هایی در «گرگم و گله می برم» دیده می شود با این وجود باید بگویم که این اثر هرچند یک داستان بومی دارد اما به گونه ای روایت می شود که هر کسی از هر کجایی بتواند متوجه داستان آن شود و با آن ارتباط برقرار کند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

امتیاز دهید