داستان مامور اطلاعاتی در سریالی کمیک موشن/ کرکس شکار شد

هنردستان: کارگردان «آخرین پرواز کرکس» از روند ساخت این سریال کمیک موشن که قرار است به صورت اینترنتی منتشر شود، سخن گفت.

به گزارش هنردستان، حسین صفارزادگان کارگردان انیمیشن «آخرین پرواز کرکس» با اشاره به تولید این سریال انیمیشنی  گفت: سفارش این انیمیشن از طرف خانه انیمیشن سازمان اوج بود و وحید چالاک تهیه کننده پس از تحویل کار، بخش اجرایی آن را به من سپرد.

 

وی درباره انتخاب تکنیک کمیک موشن برای این انیمیشن عنوان کرد: موشن کمیک تکنیکی است که می تواند برای پیش تولید بسیاری از فیلم ها یک پیش نمایش باشد؛ چیزی شبیه به استوری بورد اما با رنگ و لعاب بیشتر. زمانی که تهیه کننده کار را تحویل گرفت، پیشنهاد داد که سازمان اوج کارهای تصویری و سینمایی اش را ابتدا به این شکل طراحی و اجرا کند و اگر تصویر و داستان گویی آن طور که مورد نظر بود، در آمد سپس برای فیلم هزینه لازم صرف شود.

 

 

این کارگردان جوان انیمیشن ادامه داد: این ایده اولیه مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم بر این شد که «آخرین پرواز کرکس» هم به شکل موشن کمیک ادامه پیدا کند.

وی درباره حضورش به عنوان کارگردان یادآور شد: نزدیک به چهار الی پنج سال پیش از شروع کار «آخرین پرواز کرکس» کار موشن کمیک زیادی انجام داده بودم و آشنایی ام با چالاک باعث شد که اجرای این کار به من پیشنهاد شود و توانستم از اطلاعات و داشته های قدیمم در این زمینه استفاده کنم.

صفارزادگان در مورد داستان «آخرین پرواز کرکس» اظهار کرد: قصه کار همانطور که سفارش دهنده می خواست نوشته شده بود و ما دخالتی در نوشتن آن نداشتیم. تنها تغییرات جزیی در آن ایجاد کردیم تا روایت داستانیمان درست و هماهنگ با کار باشد.

 

 

وی در ادامه درباره روند کار توضیح داد: برای تولید این کار تیم اجرایی مان همزمان چند مرحله در زمینه های طراحی اولیه، اجرای سایه، اجرای رنگ و کامپوزیت را پیش برد که نزدیک به سه ماه این کار طول کشید و در نهایت کار قاب بندی و کامپوزیت را انجام دادیم. این کار شباهت زیادی به کارهایی که پیش از این اجرا کرده بودیم، داشت و به آن اشراف کامل داشتیم.

کارگردان کمیک موشن «آخرین پرواز کرکس» درباره مشکلاتی که در بین کار به وجود آمد، تصریح کرد: اسلایدی که ما برای این کار انتخاب کرده بودیم اسلاید کمیک بود و قرار بود فریم هایی که برای موشن کمیک استفاده می کنیم به شکل کتاب و چاپ هم در بیاید. می خواستیم این دو حالت را همزمان داشته باشیم که برایمان تازگی داشت و در دکوپاژ کمی درگیرمان کرد.

 

 

وی عنوان کرد: در نهایت توانستیم قاب بندی را طوری انجام دهیم که هم بتواند قابلیت سینمایی داشته باشد و تصویر خوبی در پخش ویدیویی ایجاد شود و هم قابلیت این را داشته باشد که در صفحه بندی کتاب کمیک درست چیده شود.

صفارزادگان در پایان به جای خالی تکنیک کمیک موشن در تولید محتوا اشاره و بیان کرد: در مجموعه هایی که در حال تولید محتوا هستند، جای خالی تکنیک های این چنینی بسیار زیاد است و می توان از تکنیکی شبیه به کمیک موشن در این محتواها بهره برد.

این موشن کمیک داستان یکی از ماموران اطلاعات ایران که به گروه تروریستی ریگی نفوذ می کند و به یکی از پیچیده ترین عملیات امنیتی اطلاعاتی کشور اشاره دارد. 

 

منبع: خبرگزاری مهر

امتیاز دهید