تصویرسازی «سال بلوا» توسط چند عکاس

هنردستان: نمایشگاه گروهی «عکس رخ ساقی» براساس رمان «سال بلوا» نوشته عباس معروفی در گالری خانه عکاسان جوان برپا می‌شود.

به گزارش هنردستان، به نقل از روابط عمومی خانه عکاسان جوان، این نمایشگاه که توسط حمزه اولیازاده کیوریت شده است با آثاری از مریم رمضانی، محمد اکبری، مریم کاتوزیان، مینا محبی، مریم تمجیدی، امیر بهادر سیاه‌کاری، مونا ادیب و زهرا منتظری ۱۳ اسفندماه افتتاح می‌شود.

 

اولیازاده درباره عکس‌های این نمایشگاه گفت: ما برای اولین‌بار تصمیم گرفتیم به واسطه عکاسی، یک رمان را تصویرسازی کنیم و به همین منظور پروژه ما براساس رمان «سال بلوا» نوشته عباس معروفی شکل گرفت.

او ادامه داد: در این پروسه افرادی که قرار بود در این پروژه شرکت کنند به‌صورت گروهی و فردی، خواندن این رمان را آغاز کردند و تلاش شد با توجه به فضاهای ذهنی بتوانیم این رمان را تصویرسازی کنیم.

این هنرمند عکاس همچنین گفت: این تصاویر با تکنیک «دبل اکسپوز» (ترکیب دو یا چند تصویر در حین عکاسی) شکل گرفته است و به واسطه این تکنیک همه آثار به نوعی شکل نقاشی و تصویرسازی پیدا کرده‌اند.

اولیازاده افزود: تا پیش از این، ما نمونه‌های دیگر عکس – نقاشی را داشتیم، اما به واقع این کار در این سطح و با استفاده از این تکنیک تا به حال انجام نگرفته است.

نمایشگاه «عکس رخ ساقی» از ۱۳ تا ۱۹ اسفندماه در خانه عکاسان جوان به نشانی خیابان ولیعصر، خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان چهارم، شماره ۳، طبقه دوم، واحد ۳ برگزار می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

امتیاز دهید