برگزیدگان کتاب سال کهگیلویه و بویراحمد معرفی شدند

هنردستان: مراسم پایانی کتاب سال کهگیلویه و بویراحمد با معرفی کتاب‌های برگزیده برگزار شد.

به گزارش هنردستان، افشین داورپناه، نماینده هیات داوران در این مراسم که با حضور مسئولان کشوری و استانی در یاسوج برگزار شد گفت: در راستای انتخاب کتاب سال کهگیلویه و بویراحمد  ۱۱۰ عنوان کتاب در ۹ گروه مشخص به خانه کتاب ارسال شد و مورد داوری قرار گرفت.

 

وی افزود: ۱۳ کتاب در مرحله دوم مورد بررسی قرار گرفت و از میان آنها  دو کتاب به عنوان کتاب برگزیده و چهار کتاب به عنوان کتاب شایسته تقدیر انتخاب شدند.

داورپناه بیان کرد: بیش از ۵۰ درصد از کتاب‌های ارسال‌شده استان  برای داوری در حوزه ادبیات و زبان فارسی قرار داشتند .

نماینده هیات داوران خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد کتاب‌های برگزیده و شایسته تقدیر استان در حوزه ادبیات و زبان فارسی بود. این مسئله نشان از پتانسیل و نقطه قوت در این حوزه است و این حوزه نیاز به توجه بیشتر دارد.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم کتاب “غار درویشان” اثر مجید صادقی به عنوان کتاب اول برگزیده در بخش داستان و کتاب “تنهایی خانم این خانه بس است” اثر آریا معصومی به عنوادن برگزیده شعر بزرگسالان معرفی شدند.

همچنین “تاریخچه آموزش و پرورش سنتی و کلاسیک در کهگیلویه و بویراحمد” در بخش آموزش و پرورش  اثر الله بخش آذرپیوند، کتاب “فتاح” در بخش مستندنگاری دفاع مقدس اثر میترا رفیعی، کتاب “فراوری و بهبود کیفیت در گوشت” در بخش کشاورزی اثر فرهاد صمدیان و کتاب “اردیبهشت و این همه حرف” در بخش شعر بزرگسالان اثر محمد مرادی ناصرآباد به عنوان کتاب‌های شایسته تقدیر معرفی شدند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

امتیاز دهید