مصایب جذب حمایت دولتی برای فیلم کودک/ ترجیحم کار با بخش خصوصی است

به گزارش هنردستان: فرزاد اژدری ضمن تشریح آخرین وضعیت پروژه سینمایی «گاگولگا» و اشاره به نبود بودجه مختص سینمای کودک در نهادهای دولتی،‌ از ترجیح خود برای ساخت فیلم با بودجه بخش خصوصی گفت.

فرزاد اژدری کارگردان سینما با اشاره به تازه‌ترین فعالیت خود در حوزه سینمای کودک گفت: در حال حاضر همچنان به دنبال سرمایه‌گذار مناسب برای این پروژه هستیم و امیدوارم هرچه سریعتر بتوانیم سرمایه لازم برای ساخت «گاگولگا» داشته باشیم.

وی درباره جذب حمایت دولتی برای ساخت این پروژه توضیح داد: متاسفانه در حال حاضر شرایط برای دریافت حمایت‌های دولتی چندان خوب نیست. البته صحبت‌هایی برای جذب سرمایه از نهادهای دولتی داشته‌ایم اما با توجه به بالا و پایین رفتن نرخ ارز در کشور، فکر می‌کنم نهادهای مربوطه در انتظار ثبات شرایط برای تصمیم گیری در فعالیت‌های اقتصادی خود هستند.

کارگردان فیلم سینمایی «عملیات مهدکودک» تاکید کرد: ترجیح می‌دهم پروژه موردنظر با سرمایه بخش خصوصی ساخته شود تا هم بهتر بتوانیم فیلم را بسازیم و هم بهتر آن را عرضه و تبلیغ کنیم.

وی درباره دریافت حمایت از سوی وزارت آموزش و پروش توضیح داد: در زمینه دریافت حمایت از وزارت آموزش و پرورش باید بگویم که این وزاتخانه جزو نهادهایی است که پول ندارد و ترجیح می‌دهم اگر قرار باشد این وزارتخانه هزینه‌ای هم صرف کند، برای مدارس و کودکان باشد.

این کارگردان درباره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان و حمایت از آثار سینمایی بیان کرد: این را به خوبی می‌دانم که این نهاد نیز بودجه‌ای برای تولید فیلم ندارد، چندی پیش برای دریافت حمایت با چند نفر از دوستان در این کانون صحبت کردم و آنها گفتند که فیلمنامه هم مناسب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیست.

اژدری در پایان گفت: سازمان‌ها و نهادهای دولتی اگر بخواهند روی فیلمی سرمایه‌گذاری کنند فیلم مورد نظر باید در راستای اهداف آن نهاد باشد و هیچگاه اهداف خود را با یک فیلمساز یا یک پروژه به‌روز نمی‌کند.

امتیاز دهید
فیلم کوتاه

«تونل» در ایتالیا

فیلم کوتاه «تونل» به نویسندگی و کارگردانی کیارش حقگو در اولین حضور جهانی خود به جشنواره بین المللی تور ایتالیا راه پیدا کرد. به گزارش

ادامه مطلب »