معرفی فیلم‌های ترایبکا/ مستند ویتنی هوستون نمایش داده می‌شود

هنردستان: جشنواره فیلم ترایبکا ضمن اعلام اسامی فیلم‌های شرکت کننده در این جشنواره، اعلام کرد مستندی از زندگی خواننده فقید برای نخستین بار در این جشنواره اکران می‌شود.

به گزارش هنردستان، به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم «ویتنی؛ می‌توانم خودم باشم» مستندی درباره زندگی خواننده فقید  آمریکایی است که برای نخستین بار در جشنواره ترایبکای امسال روی پرده می‌رود.

 

این فیلم را نیک برومفیلد و رودی دولسال کارگردانی کرده‌اند. برای ساخت این فیلم از فیلم‌های دیده نشده قبلی ویتنی هوستون استفاده شده تا زندگی و مرگ تراژیک وی با نزدیک‌ترین نگاه روی پرده برود. «می‌توانم خودم باشم» عبارتی بود که او این اواخر به کار می‌گرفت و قرار بود تا در آغاز اجرای وی بیان شود.

جشنواره فیلم ترایبکا ۲۰۱۷ دیگر سرفصل‌های این دوره خود را نیز اعلام ‌کرد.

گفته شده این جشنواره امسال از نظر تعداد درخواست از سوی شرکت کنندگان با رکورد ۸۷۰۰ درخواست شرکت روبه روشده بود. در برنامه امسال ۷۸ فیلم برای نخستین بار اکران جهانی خود را تجربه می‌کنند و ۳۷ فیلم نخست یک کارگردان به نمایش درمی‌آید. از ۹۸ فیلم انتخاب شده که از ۲۸ کشور مختلف هستند ۳۲ فیلم را کارگردان‌های زن کارگردانی کرده‌اند.

فیلم‌هایی با بازی آل پاچینو، ربکا هال، باراد عبدی، زویی دویچ، کریس اودود در این دوره به نمایش درمی‌آیند.

مستندی از نتفلیکس درباره مشاور دونالد ترامپ با عنوان «منو بگیر راجر استون»، فیلمی از نشنال جیوگرافیک با عنوان «جهنم روی زمین: سقوط سوریه و خیزش داعش»، مستند جنایی آلکس گیبینی از ایرلند با عنوان «هیچ سنگی ثابت نیست» و مستند دیوید فرانس با عنوان «مرگ و زندگی مارشا پی. جانسون» از جمله فیلم‌های این دوره جشنواره هستند.

شماری از فیلم‌های ساندنس و جشنواره برلین از جمله «شام» و «شهر ارواح» نیز در این جشنواره به نمایش درمی‌آیند.

این جشنواره امسال روز زمین را (۲۲ آوریل) گرامی می‌دارد و مستندهایی را با تمرکز بر نگاه‌های انتقادی به تخریب محیط زیست اکران می‌کند که شامل تغییرات آب و هوایی، اتلاف غذا و نابودی حیات وحش می‌شود.

در بخش رقابتی فیلم‌های آمریکایی فیلم‌های رقیب عبارتند از:

«آردوارک» (یک جونده کوچک اقریقایی) ساخته برایان شاف، «جریب‌ها زمین موجود است» ساخته آگنوس مک لاچلان، «سرزنش» ساخته کویین شپرد، «بی‌پایان» ساخته جاستین بنسون، «گل» ساخته مکس وینکلر، «تغییر را بپذیر» ساخته راشل ایزرل، «عشق پشت عشق» ساخته راسل هاربو، «یک درصد رطوبت بیشتر» ساخته لیز گارسیا، «کلیسای شنبه» ساخته دیمون کارداسیس، «خیابان تشنه» ساخته نیتن سیلور.

در بخش رقابتی بین‌المللی شرکت‌کنندگان عبارتند از:

«سفارش الهی» ساخته پترا ولپی از سوییس، «هوای مقدس» ساخته شادی سرور، «مادر یخ» ساخته بودان سلما از جمهوری چک/اسلواکی و فرانسه، «پادشاه پکن» ساخته سم  ووتاس از چین/ آمریکا/ استرالیا، «نیوتون» ساخته آمیت وی ماسورکار از هند، «کسی تماشا نمی‌کند» ساخته جولیا سولومنف  از کلمبیا/ آرژانتین/ برزیل/ آمریکا و اسپانیا، «نوامبر» ساخته راینر سارنت از استونی، «سامبا» ساخته لورا آملیا گوزمان از دومینیکن، «پسر سوفیا» ساخته الینا پسیکو از بلغارستان/ فرانسه و یونان، «تام از فلناند» ساخته دوم کاروکوسکی از فلناند/ سوئد / دانمارک و آلمان.   

جشنواره فیلم ترایبکا که رابرت دنیرو بنیانگذار آن است از ۱۹ تا ۳۰ آوریل برگزار می‌شود و پیشتر اعلام شده بود «کلایو دیویس: موسیقی متن زندگی‌های ما» به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره ترایبکا در نیویورک انتخاب شده است.

 

منبع: خبرگزاری مهر

امتیاز دهید