اسامی فیلم‌های «خانه انیمیشن» اعلام شد/ برگزاری نشست‌های تخصصی

هنردستان: اسامی فیلم های بخش «خانه انیمیشن» جشنواره پویانمایی تهران اعلام شدند، همچنین قرار است در این رویداد فرهنگی چند نشست تخصصی برگزار شود.

به گزارش هنردستان، «چشم‌انداز صنعت پویانمایی کشور در افق ۱۴۰۴» موضوع یکی از نشست‌های تخصصی است که در حاشیه دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران برگزار می‌شود.

 

پنج موضوع برای نشست‌های تخصصی به عنوان یکی از بخش‌های جانبی دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تعیین شده است.

«چشم‌انداز صنعت پویانمایی کشور در افق ۱۴۰۴» به عنوان یکی از نشست‌های تخصصی به همت ستاد توسعه فن‌آوری‌های نرم و هویت‌ساز در محور موضوع‌هایی همچون تبیین سند راهبردی توسعه صنعت پویانمایی کشور، معرفی فهرست کالا و خدمات دانش‌بنیان انیمیشن و تبیین شاخص‌های ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان، معرفی جایزه فن‌آوری آثار پویانمایی ایرانی و تبیین فرآیند ضمانت‌نامه خرید و فروش آثار و تولیدات پویانمایی ایرانی برگزار می‌شود.

همچنین سید محمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فن‌آوری‌های نرم و هویت‌ساز، محمدمهدی فریدوند مدیرعامل صندوق پژوهش و فن‌آوری غیردولتی دانشگاه تهران، حمیدرضا زادمهر دبیر کارگروه دانش‌بنیان ستاد توسعه فن‌آوری‌های نرم و هویت‌ساز، سیدامیر آقایی دبیر کارگروه رسانه و محتوای دیجیتال ستاد توسعه فن‌آوری‌های نرم و هویت‌ساز و پیام آزادی کارشناس مسئول ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان شرکت کفا کارگزار رسمی ستاد فن‌آوری‌های نرم در ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان بازی‌های ویدیویی سخنرانان این پنل تخصصی خواهند بود.

این نشست ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۱۵ اسفند در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

اسامی فیلم‌های «خانه انیمیشن» جشنواره پویانمایی اعلام شد

فیلم‌های «دموی کلی»، «صلاح‌الدین»، «بغدادیات»، «پشت صحنه فهرست مقدس» و «معرفی اسکای فریم» از محمد همدانی، «روبان» و «پریان آسمانی» از رسول زرین و هادی طبسی، «تا هواپیماها» از کوروش آریا، «ترن» از جواد مطوری، «دم جنبونک‌ها» از محمد خیراندیش، «بینا و دینا»، «آی کیو»، «مردی که خودش را کشت» و «پرواز تا بی‌نهایت» از هادی محمدیان، «نگهبان فیروزه‌ای» از هادی صراف و محمد پیغمبرزاده، «جنگ جهانی سوم» از عبدالامیر سبیعی، «ماهی‌ها» از ‌مهدی مرتضی‌زاده و «خونی از بهشت» از برادران نجفی در بخش «خانه انیمیشن» به نمایش در می‌آیند.

همچنین فیلم‌های «حسرت»، «کلاغ رو سیاه»، «ازدواج آسمانی»، «طعم صلوات» از حامد حاج‌ملاعلی، «روزی سگی بود» از محمد افشارنژاد، «بابانوئل ۱» و «بابانوئل ۲» از حمید حقانی، «انتقام سلاطین» از حمید کریمیان، «آتو» از حامد عسکری، «عصر روز دهم» و «مرد می‌خواهد» از سعید فرهنگیان، «کلیپ‌های محرم» از حامد صفارزادگان، «همسایه‌ها» از اکرمی، توکلی و ملایمی، «آرزوی پرواز» از مهدی مولف، «به محمد»، «قناری» و «بچرخ تا بچرخیم» از رسول آذرگون، «میرزا بلد» از امیرحسین صالحی، «اتل متل» و «حسنا کوچولو» از حسین صفارزادگان، «تندر (یوز ایرانی)» از محمد خیراندیش و محسن شکرطلب، «اشک‌ها» از مجتبی اوروئی، «لبیک» از کامل حرب، «عروج» از برادران نجفی و «ثنا و ثمین» از علی محبی و سعید تاریوردی از دیگر نمایش‌های این بخش هستند.

خانه انیمیشن از سال ۸۹ با هدف ارتقای کیفی پویانمایی متعهد کشور تاسیس شد و مجموعه آثار بسیاری نیز با همکاری تعداد زیادی از استودیوهای کشور به تولید رسانده است که به همراه پشت صحنه در این بخش نمایش داده خواهد شد.

دهمین جشنواره دو سالانه بین‌المللی پویانمایی تهران از ۱۵ تا ۱۹ اسفند در تهران و ۳۲ سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری مهر

امتیاز دهید