«جالی خالی سیاوش» به ایستگاه 8 آتش‌نشانی تهران اهدا شد

هنردستان: تابلوی «جای خالی سیاوش» از طرف معاونت صنایع ‌دستی کشور به یاد آتش نشانان حادثه پلاسکو، به ایستگاه 8 آتش‌ نشانی تهران اهدا شد.

به ‌گزارش هنردستان، از معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، بهمن نامورمطلق به‌همراه الهام کلاشک، خالق اثر «جالی خالی سیاوش»، و جمعی از مسئولان، فعالان و هنرمندان صنایع ‌دستی، این اثر به آتش نشانان فداکار تقدیم شد. 

 

معاون صنایع ‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، در این مراسم گفت: حادثه پلاسکو و رشادت آتش‌نشانان به ما نشان داد که در این وضعیت سرد زمستانی، افرادی هستند که می‌توان به آن‌ها تکیه کرد و به‌عنوان الگو از آن‌ها یاد آورد.
وی افزود: کاری که آتش‌نشانان کشور کردند، فقط گذشت از جانشان برای خاموش کردن آتش نبود، آن‌ها با از دست دادن جانشان روح تازه‌ای در کالبد کل جامعه دمیدند.
نامورمطلق خطاب به آتش‌نشانان و مسئولان این ایستگاه آتش‌نشانی گفت: آتش‌نشانان یکی از انسانی‌ترین کارها را انجام دادند تا نشان دهند که هنوز انسانیت زنده است.
وی با ابراز امیدواری به اینکه آتش‌نشانان الگوی بقیه شوند، گفت: آتش‌نشانان در همه‌جای دنیا به‌عنوان الگوی شهرها مطرح می‌شوند. ما نیز باید از الگویی که شما معرفی کرده‌اید در زندگی استفاده کنیم.
در ادامه این مراسم خالق تابلوی «جای خالی سیاوش»، با اشاره به اینکه هنرمندان مختلف در 24 ساعت اول، 400 اثر هنری با موضوع حادثه پلاسکو خلق کرده‌اند گفت: در بسیاری از این آثار روایت ”سیاوش“ با حادثه پلاسکو تطبیق داده شده بود. 
کلاشک افزود: حادثه پلاسکو، اگرچه تلخ بود اما به آیندگان الهام ‌بخشید که این رخداد تلخ بستری برای رویش زندگی است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

امتیاز دهید